Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Audi GrandSphere (+video)

Ελλάδα 8:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Audi GrandSphere (+video)

ΝΕΑ

Επίσημο: Audi GrandSphere (+video)

ΝΕΑ

Η Audi παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της οικογένειας ηλεκτρικών πρωτότυπων Sphere, το οποίο αποτελεί την επιτομή της άνεσης, της ευρυχωρίας και των σύγχρονων τεχνολογιών.

Advertisement
Advertisement

Το δεύτερο κατά σειρά μοντέλο της τριλογίας πρωτότυπων ηλεκτρικών μοντέλων, που αποτυπώνουν το όραμά της για την αυτοκίνηση του μέλλοντος, παρουσίασε η Audi, στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης. Ο λόγος για το Audi GrandSphere, ένα μεγάλου μεγέθους sedan ή τετράθυρο GT με φουτουριστική εμφάνιση, απαράμιλλη πολυτέλεια, state-of-the art τεχνολογίες και ένα εσωτερικό με διαστάσεις… σαλονιού.

Πλέον θεμελιώδης αρχή της Audi δεν είναι η δημιουργία αυτοκινήτων με έμφαση στις επιδόσεις και το «κράτημα», αλλά οι άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η σχεδίαση είχε ως αφετηρία το εσωτερικό.

Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν οι διαστάσεις: Με μήκος 5,35 μ, πλάτος 2,0 μ., ύψος 1,39 μ. και ένα μεταξόνιο που αγγίζει τα 3,19 μ., το GrandSphere φανερώνει ευθύς εξαρχής τις προθέσεις του για δημιουργία ενός άνετου χώρου, που ξεπερνά ακόμα και εκείνου του Audi A8.

Advertisement
Advertisement

Το κοντό καπό, οι μικροί πρόβολοι, το μεγάλο μεταξόνιο, τα πελώρια παράθυρα και η διάφανη οροφή αποτελούν στοιχεία που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, συνθέτοντας μια ιδιαίτερα ευάερη και ευήλια καμπίνα. Η είσοδος στην τελευταία διευκολύνεται χάρη στο μεγάλο άνοιγμα που δημιουργούν οι αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες, απουσία μεσαίας κολώνας.

Advertisement

Δια της απουσίας τους λάμπουν και οι εξωτερικές χειρολαβές, μιας και η είσοδος γίνεται μέσω της αναγνώρισης των βημάτων των επιβατών. Η βασική διαρρύθμιση του GrandSphere είναι διθέσια, παρουσία δύο καθισμάτων (+2 πίσω) που μπορούν να μετατοπιστούν τελείως πίσω, αλλά και να μετατραπούν σε… κρεβάτι (η πλάτη τους παίρνει κλίση έως 60 μοίρες). Τόσο το τιμόνι όσο και τα πεντάλ μπορούν να «κρυφτούν» μέσα στο ταμπλό, γεγονός που αυξάνει περαιτέρω τους χώρους και συνάμα το αίσθημα ευρυχωρίας.

Advertisement

Η απομάκρυνση των παραπάνω μηχανικών μερών σηματοδοτείται όταν επιλεχθεί η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Level 4, η οποία επιτρέπει στο όχημα να κινείται αυτόνομα, χωρίς την παραμικρή επίβλεψη του οδηγού, με τον τελευταίο να μετατρέπεται από πρωταγωνιστή σε… παρατηρητή.

Οι επενδύσεις είναι premium, αλλά ο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι η υπερσύγχρονη οθόνη που διατρέχει όλο το ταμπλό και μπορεί να ελεγχθεί (όπως και τα καθίσματα), μέσω χειρονομιών. Παράλληλα, έχει γίνει εκτενής χρήση ανακυκλωμένων υλικών που ευθυγραμμίζονται με τη φιλοσοφία της μάρκας, για βιώσιμη κινητικότητα.

Εξωτερικά και συγκεκριμένα στο μπροστινό μέρος, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η μεγάλη ασημένια μάσκα, τα λεπτά φώτα και οι ακροβολισμένοι αεραγωγοί. Σχεδιαστικό highlight, όπως είναι η κεκλιμένη οροφή που καταλήγει σε μια αεροτομή, κάτω από την οποία εδράζεται το πίσω παρμπρίζ. Η «ουρά» είναι «τραβηγμένη» προς τα πίσω χαρίζοντας στο GrandSphere… fastback χαρακτήρα. Τα επίσης λεπτά φώτα και τα δύο ορθογώνια σχήματα στο κάτω μέρος, ολοκληρώνουν ένα σχέδιο που σίγουρα δεν μπορεί να κατηγορηθεί για συντηρητισμό.

Advertisement

Το GrandSphere βασίζεται στην προηγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα Premium Platform (PPE) και ενσωματώνει μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 120 kWh, τοποθετημένη επίπεδα ανάμεσα στους δύο άξονες. Αυτή ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 750 χλμ. Μόλις 10 λεπτά φόρτισης είναι αρκετά για την «προσθήκη» 300 χλμ., ενώ σε λιγότερα από 25 λεπτά η μπαταρία φορτίζει από το 5 έως και το 80%.

Το σύστημα τετρακίνησης Quattro δηλώνει «παρών» με ένα κινητήρα σε κάθε άξονα, συνολικής απόδοσης  721 PS και 960 Nm ροπής, να επιτρέπει την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 4,0 δλ. Δεν απουσιάζει ούτε η ενεργή αερανάρτηση, με κάμερες να ανιχνεύουν τις ανωμαλίες του δρόμου, για τη διατήρηση της άνεσης των επιβατών.

Σημειωτέον ότι το πρώτο μοντέλο που άνοιξε το χορό των παρουσιάσεων των μελών της οικογένειας “Sphere” ήταν το SkySphere (δείτε αναλυτικά εδώ), με την τριλογία να ολοκληρώνεται το 2022, από το SUV UrbanSphere.

Προτού συμβεί αυτό, ενδιαφέρον έχει η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, όπου θα δούμε τόσο το GrandShere όσο και το SkySphere.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Audi Q4 40 e-tron
Νέα τετρακίνητη έκδοση για το Audi Q4 e-tron
Οι τιμές του Audi Q4 e-tron Sportback στην Ελλάδα