Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi Q6 e-tron quattro

Ελλάδα 8:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi Q6 e-tron quattro

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Audi Q6 e-tron quattro

ΝΕΑ

Η Audi παρουσίασε επίσημα το νέο Q6 e-tron, το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της, το οποίο ενσωματώνει πολλές καινοτομίες τόσο για την εταιρεία όσο και για τα μοντέλα της.

Advertisement
Advertisement

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, όταν τα στελέχη της Audi αποφάσισαν να δημιουργήσουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο τους, επέλεξαν να είναι ένα SUV και όχι ένα μικρότερο (και πιο προσιτό οικονομικά) όχημα.

Από τότε, δηλαδή πριν από σχεδόν έξι χρόνια, η γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας πλήθυνε και πλέον ήρθε η εποχή για να παρουσιαστεί η επόμενη γενιά τους, η επόμενη τεχνολογική γενιά τους.

Για να γίνει αυτό ήταν απαραίτητο να αλλάξει η βάση τους, αυτό που συνήθως ονομάζουμε «πάτωμα». Ως γνωστόν, αυτό δεν είναι τόσο εύκολο και χρειάζονται χρόνια εξέλιξης και πολλά χρήματα για τη σχετική επένδυση.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Audi Q6 e-tron quattro
… είναι το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής. Το αμάξωμά του έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να φανερώνει αμέσως τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά και να μας γνωστοποιήσει τη νέα αισθητική φιλοσοφία που θέλουν να έχουν εφεξής στην Audi.

Η SUV εμφάνισή του είναι προφανής και συνδυάζει και τα σπορτίφ στοιχεία που έχουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Η διαμόρφωση της μάσκας, η κεκλιμένη γραμμή του αμαξώματος προς το πίσω μέρος και τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) είναι τα κύρια γνωρίσματα του καινούργιου Q6 e-tron quattro.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της έχουν τοποθετηθεί LED φώτα με ψηφιακά ρυθμιζόμενη λειτουργία και τον κατάλληλο αλγόριθμο ο οποίος φροντίζει για τη μοναδική φωτεινή επιγραφή του αυτοκινήτου.

Advertisement

Επίσης, πρωτιά για τη γερμανική εταιρεία αποτελεί το γεγονός ότι στο πίσω μέρος του αμαξώματος έχουν τοποθετηθεί φώτα τεχνολογίας OLED δεύτερης γενιάς.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) την οποία έχει εξελίξει ο Όμιλος Volkswagen. Το καινούργιο Q6 e-tron quattro είναι το πρώτο μοντέλο της Audi στο οποίο αυτή εφαρμόζεται. Θυμίζουμε ότι η πλατφόρμα έχει χρησιμοποιηθεί ήδη και στη νέα αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan.

Advertisement

Η PPE είναι το ένα ουσιαστικό στοιχείο του καινούργιου μοντέλου. Το άλλο, αφορά στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που η εταιρεία ονομάζει Ε3 1.2 (End to End Electronic Architecture) και η οποία έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με τους ανθρώπους της Cariad, της θυγατρικής εταιρείας του Ομίλου.

Η αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας είναι 800 Volt. Οι μπαταρίες του Q6 e-tron είναι ιόντων λιθίου, έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 100 kWh και πραγματική 94,9 kWh, σύμφωνα με ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία.

Η συστοιχία τους αποτελείται από 180 πρισματικά κελιά χωρισμένα σε 12 επιμέρους τμήματα.

Advertisement

Στο Q6 e-tron quattro, μπορούν να φορτίσουν σε παροχή ισχύος έως 285 kW και να δώσουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία έως 685 χλμ. (κατά WLTP) με μια πλήρη φόρτιση.

Σύμφωνα με την Audi, η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 17,0-19,4 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP). Στη μέγιστη ισχύ φόρτισης, σε διάστημα δέκα λεπτών της ώρας μπορούν να πληρωθούν με ενέργεια ικανή να κινήσει το αυτοκίνητο για 255 χλμ. (κατά WLTP). Για τη φόρτιση των συσσωρευτών μεταξύ 10%-80% χρειάζονται περίπου 21 λεπτά της ώρας.

Νέο Audi SQ6 e-tron quattro.

Στην έκδοση SQ6 e-tron quattro, δηλαδή τη σπορ εκδοχή του καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, οι μπαταριές είναι ίδιες. Ωστόσο, σε αυτό μπορούν να φορτίζουν σε ταχυφορτιστή έως 380 kW και η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 17,5-18,4 kWh/100 χλμ. (κατά WLTP).

Σύμφωνα με την Audi, εάν ο σταθμός φόρτισης στον οποίο θα σταματήσει ο οδηγός για να πληρώσει με ενέργεια τις μπαταρίες μπορεί να συνεργαστεί αποδοτικά με οχήματα αρχιτεκτονικής 400 Volt, τότε η αυτή του Q6 e-tron (θυμίζουμε, 800 Volt), έχει τη δυνατότητα να «διαιρέσει» αυτές του οχήματος σε δύο μέρη.

Έτσι, δύναται να φορτίζει καθένα από αυτά παράλληλα, με μέγιστη ισχύ έως 135 kW προς έκαστο. Αυτή η πρακτική εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας. Τέλος, σε οικιακό φορτιστή AC μπορούν να φορτίσουν με ισχύ 11 kW.

Το ταμπλό του έχει διαμορφωθεί με τρόπο που να δίνει την αίσθηση ότι είναι σαν τρισδιάστατο. Το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων MMI συνδυάζεται με μεγάλες, πανοραμικές οθόνες ψηφιακών ενδείξεων τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό, καθώς υπάρχει αντίστοιχη οθόνη και εμπρός από αυτόν.

Το Audi Virtual Cockpit, όπως ονομάζεται, αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο το οποίο προεξέχει του ταμπλό και είναι σχετικά κυρτό («Curved Display»). Η οθόνη στον πίνακα οργάνων έχει διαγώνιο 11,9 ίντσες, η αφής στο κέντρο 14,5 ίντσες, ενώ αυτή εμπρός από τον συνοδηγό 10,9 ίντσες.

Επιπλέον, διατίθεται και με σύστημα Head-up Display με ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας.

Ηλεκτροκινητήρες, επιδόσεις
Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι 4.771 χλστμ. μήκος, 1.993 χλστμ. πλάτος και 1.648 χλστμ. ύψος. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.899 χλστμ., ενώ το πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται μεταξύ 526-1.529 λίτρων, όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Οι αριθμοί σημαίνουν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σχετικά μεγάλο όχημα που είναι αρκετά ευρύχωρο στο εσωτερικό του, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.

Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η Audi, αρχικά, θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση quattro, δηλαδή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Αργότερα, θα παράγεται και μόνο με έναν ο οποίος θα είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και έχει ως στόχο τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και τη μεγαλύτερη αυτονομία, συγκριτικά.

Να σημειώσουμε ότι οι ηλεκτροκινητήρες κατασκευάζονται στην Ουγγαρία, στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Györ (στα βόρεια της χώρας). Από εκεί, μεταφέρονται στη Γερμανία, στο Ingolstadt, όπου κατασκευάζεται το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV.

Στο Q6 e-tron quattro, στον εμπρός άξονα υπάρχει ένα ασύγχρονο ηλεκτρομοτέρ και στον πίσω ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους φτάνει τους 387 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 591 Nm.

Αντιστοίχως, στο SQ6 e-tron quattro η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τους φτάνει τους 490 ίππους (517 ίπποι όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα «Launch Control») και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 655 Nm.

Αναφορικά με τις επιδόσεις τους, όπως έγινε γνωστό, το Q6 e-tron quattro επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Για το SQ6 e-tron quattro, οι επιδόσεις του είναι 4,3 δευτερόλεπτα και 230 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Τέλος, αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης του ή αυτής που προσδιορίζεται από τη μέγιστη απόδοσή του, το νέο μοντέλο θα διατίθεται είτε με μοχλικής διάταξης ανάρτηση είτε και σε εκδοχή αυτής που συνδυάζεται με πνευματικά στοιχεία, προαιρετικά. Τόσο εμπρός όσο και πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων, αντίστοιχα.