Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi Q8 E-Tron Edition Dakar

Ελλάδα 13:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Audi Q8 E-Tron Edition Dakar

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi Q8 E-Tron Edition Dakar

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα ηλεκτρικά SUV δεν μπορούν να κάνουν σκληρό off-roading για μεγάλες αποστάσεις; Η Audi διαφωνεί.

Advertisement
Advertisement

Μην ασχολείστε με την Porsche και την 911 Dakar, αν κάποιος έχει την ευκαιρία να αναβαθμίσει ένα αυτοκίνητο, τοποθετώντας ψωμωμένα εκτός δρόμου λάστιχα και ονομάζοντάς το Dakar εν έτι 2024, αυτή είναι η Audi.

Καθώς διαβάζετε αυτό το κείμενο, η ομάδα Audi Sport θα έχει πρόσφατα ολοκληρώσει το Ράλι Ντακάρ για τρίτη φορά με το RS Q e-tron. Το αμιγώς ηλεκτρικό Q8 e-tron Edition Dakar πασπαλίζει απλώς λίγη από τη σκόνη της ερήμου στην άσφαλτο, αν και η σύνδεση είναι περισσότερο προϊόν μάρκετινγκ παρά μηχανολογική (το αγωνιστικό e-tron είναι ένα πρωτότυπο με χωροδικτύωμα που συνδυάζει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με έναν range extender βενζινοκινητήρα).

Πιο σημαντική ίσως είναι η συμπαραδήλωση, δεδομένου ότι η Audi σχεδιάζει να φτιάξει ένα σοβαρό EV off-road που θα μπει στα χωράφια του Land Rover Defender σε μερικά χρόνια από τώρα.

Advertisement
Advertisement

Θεωρείστε το Edition Dakar ως το ορεκτικό για ένα επερχόμενο EV μοντέλο που θα αναδείξει την πιο περιπετειώδη πτυχή της Audi και συνάμα ως έναν δοκιμαστικό σωλήνα για τους μηχανικούς που είναι επιφορτισμένοι με την υλοποίηση αυτού του σχεδίου. Το παραδέχονται εμμέσως, αλλά ακόμη δεν θέλουν δώσουν άλλες λεπτομέρειες.

Βρισκόμαστε στο Ομάν και όχι στο Ντακάρ (ή τη Σαουδική Αραβία, όπου το ράλι διεξάγεται από το 2020) για μια πρώιμη οδήγηση, με κατεύθυνση προς την ενδοχώρα, από τις παραλίες με τη λευκή άμμο προς ένα πιο σκληρό εσωτερικό με νεροφαγώματα, χωματόδρομους, ξερές κοίτες ποταμών και γεμάτες περιέργεια καμήλες.

Είμαστε δεύτεροι σε μια αυτοκινητοπομπή υψηλής ταχύτητας που σηκώνει σκόνη πυκνή σαν εκτόξευση διαστημικού λεωφορείου. Ελέγχω το Q8 e-Tron Edition Dakar περισσότερο με υποδείξεις παρά απαιτώντας τον έλεγχο, καθώς το αυτοκίνητο είναι σαν να χορεύει πάνω στη χαλαρή επιφάνεια.

Advertisement

Η αερανάρτηση εξομαλύνει τις αναπηδήσεις από τα συνεχόμενα αυλάκια και προσφέρει μια εκπληκτικά αποτελεσματική οδήγηση. Κρατώ το άμεσο σε αίσθηση τιμόνι και σηκώνω το γκάζι για να ρυθμίσω τη συμπεριφορά του e-tron στις στροφές.

Προσθέστε τα φοβερά σε αντοχή και πρόσφυση ελαστικά και τη δύναμη από τους δύο ηλεκτροκινητήρες που σου επιτρέπουν να ελέγξεις ή -ακόμα καλύτερα- να προκαλέσεις και να διατηρήσεις μια παρατεταμένη πλαγιολίσθηση μέχρι την επόμενη στροφή και θα καταλάβετε ότι πρόκειται για έναν όμορφα ισορροπημένο, άνετο και εξαιρετικά αποτελεσματικό συνδυασμό. Τις περισσότερες φορές απλά ξεχνάω ότι οδηγώ ένα EV – απλά διασκεδάζω.

Advertisement

Αυτή η οδηγική εμπειρία με βοηθάει να μετριάσω τον αρχικό μου κυνισμό, ακόμη και αν έχω πάντα επίγνωση -ειδικά μπροστά σε πιο δύσκολα περάσματα- ότι η έκδοση Dakar εξακολουθεί να βάζει τις εντυπώσεις πάνω από την ουσία.

Είναι δύσκολο να μην χαμογελάσεις όταν το βλέπεις σε αυτό το περιβάλλον – με τον εφεδρικό τροχό στη σχάρα οροφής να θυμίζει κάτι από Camel Trophy και τα ελαστικά παντός εδάφους General Grabber AT3 με πέλμα τόσο ογκώδες που σχεδόν εκμηδενίζει τις 18άρες ζάντες. Προσθέστε τις εμπνευσμένες από τα ράλι εξωτερικές λεπτομέρειες με την ειδική βαφή και το αποτέλεσμα γίνεται απροσδόκητα ελκυστικό.

Οι βασικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν matrix LED προβολείς και το εσωτερικό της S-line έκδοσης, που διαθέτει τα γνωστά (και εξαιρετικά) σπορ καθίσματα με επένδυση Dinamica από μικροΐνες και συνθετικό δέρμα, αλλά έχουν τοποθετηθεί νέα πατάκια από καουτσούκ και νέα γραφικά στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI που συνδυάζουν λειτουργικές πληροφορίες (μοίρες πλάγιας και κάθετης κλίσης για παράδειγμα) με διακοσμητικά στοιχεία (τοπία της ερήμου).

Advertisement

Οι επιδόσεις παραμένουν αμετάβλητες, με μέγιστη ισχύ 408 PS σε λειτουργία boost από τους δύο ηλεκτροκινητήρες, το ίδιο και η τεράστια (106 kWh net) μπαταρία, αλλά η επίσημη εμβέλεια πέφτει από τα 500-560 km της S-line στα 487 km, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας των ελαστικών.

Και αν κάπου πρέπει να αγχωθείς για την αυτονομία σίγουρα είναι στο Ομάν, δεδομένου ότι εκεί υπάρχουν περίπου 100 σταθμοί φόρτισης σε μια έκταση σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα.

Η Audi λέει ξεκάθαρα ότι η Edition Dakar προορίζεται για ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα από αυτό.

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται στην επιπλέον απόσταση από το έδαφος και τα εξειδικευμένα off-road λάστιχα, φυσικά, αλλά εξίσου αποτελεσματική είναι τόσο η ηλεκτρονική τετρακίνηση που σου επιτρέπει να σκαρφαλώνεις σε απότομες και σαθρές πλαγιές με ρυθμό σαλιγκαριού, όσο και το νέο σύστημα ελέγχου κατάβασης που διατηρεί μια καθορισμένη ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται πατήσεις φρένο.

Η διαδρομή αναδεικνύει και τις αδυναμίες -ένα από τα αυτοκίνητα της δοκιμής μαγκώνει μια μεγάλη πέτρα από κάτω καταστρέφοντας το σύστημα ψύξης του, ενώ οι άνθρωποι της Audi συνεχώς μας υπενθυμίζουν να διατηρούμε υψηλή ταχύτητα σε βαθύτερα αμμώδη τμήματα καθώς το αυτοκίνητο δεν διαθέτει διαφορικά κλειδώματος ή υποπολλαπλασιασμό σχέσεων που θα μπορούσαν να μας σώσουν.

Τα υδάτινα κωλύματα που διασχίζουμε είναι επίσης σχετικά ρηχά, όχι μόνο επειδή το Ομάν είναι άνυδρο, όσο επειδή οι προδιαγραφές του Q8 δεν ξεπερνούν τα 300 mm λόγω της μπαταρίας, πολύ κάτω από τα 900 mm ενός Defender, για να μην αναφέρουμε τις μικρές για καθαρόαιμο off-road γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και ράμπας (20, 26 και 19 μοίρες αντίστοιχα).

Εκτός αυτού, το μεγαλύτερο ερώτημα είναι ποιος πραγματικά θα κάνει όλα αυτά τα πράγματα; Η EV αγορά κυριαρχείται από εταιρικές πωλήσεις και όχι από τέτοιου είδους χρήστες. Από την άλλη πλευρά δεν θα πρέπει κανείς να υποτιμά τη δύναμη της εικόνας και την αξία του ονείρου. Η Audi σίγουρα δεν το κάνει.

Είναι το ορεκτικό για ένα επερχόμενο EV μοντέλο που θα αναδείξει την πιο περιπετειώδη πτυχή της Audi και συνάμα ως έναν δοκιμαστικό σωλήνα για τους μηχανικούς. Αν κάπου οφείλεις να έχεις άγχος αυτονομίας είναι εδώ, δεδομένου ότι το Ομάν έχει περίπου 100 σταθμούς σε μια έκταση περίπου τρεις φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα.

KEY TECH

Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα κρύβεται ένα 55 e-tron quattro (οι μηχανικοί δεν ήθελαν να προσθέσουν περισσότερο βάρος και κόστος χρησιμοποιώντας το βαρύτερο SQ8 με τα τρία ηλεκτρικά μοτέρ). Και ενώ η κοιλιά του αυτοκινήτου δεν είναι ούτε πιο ανθεκτική ούτε πιο προστατευμένη από το στάνταρ μοντέλο, οι θόλοι των τροχών είναι διευρυμένοι κατά 57 mm για να καλύψουν το λάστιχο. Επιπλέον η αερανάρτηση στη νέα λειτουργία Off road ανυψώνει το αμάξωμα μέχρι και 65 mm, κάτι που για να επιτευχθεί ωστόσο έπρεπε να προστεθούν 70 νέα εξαρτήματα.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2xΗΛΕΚΤΡΙΚΑ, ΣΥΓΧΡΟΝOI ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 408 PS, 664 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 114 kWh (106 net)
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε/Π)
0-100 KM/H: 5,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 24,7 kWh/100 km
ON BOARD ΦΟΡΤΙΣΤHΣ: 22 kW
ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 31 min (0%-80% σε φορτιστή 170 kW DC)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 487 km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.915/1.937/1.633 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.928 mm
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 206-300 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 569 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.650 kg
ΤΙΜΗ: –