Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το Jeep Avenger 4xe

Ελλάδα 6:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Επίσημο: Αυτό είναι το Jeep Avenger 4xe

ΝΕΑ

Επίσημο: Αυτό είναι το Jeep Avenger 4xe

ΝΕΑ

Το Avenger αποκτά μια υβριδική έκδοση με σύστημα τετρακίνησης. Το λανσάρισμα της ξεκινά τέλη του χρόνου με τις πρώτες παραδόσεις στη χώρα μας να προγραμματίζονται για τις αρχές του νέου έτους.

Advertisement
Advertisement

Με αργά αλλά σταθερά βήματα το Avenger διευρύνει συνεχώς την γκάμα του. Έτσι, ξεκινώντας από την ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων, λίγο μετά κυκλοφόρησε η απλή βενζίνης με τους 100 ίππους, για να ακολουθήσει η ήπια υβριδική e-Hybrid.

Πρακτικά, η διάταξη του τετρακίνητου 4xe βασίζεται σε αυτή του e-Hybrid με την διαφορά πως στον πίσω άξονα υπάρχει ένα δεύτερο μοτέρ για να κινεί τους πίσω τροχούς.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι το προσθιοκίνητο e-Hybrid έχει ένα mild hybrid τρικύλινδρο turbo 1.2 που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 πάνω στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 21 kW.

Advertisement
Advertisement

Η μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, χωρίς να επηρεάζει τους χώρους της καμπίνας. Επίσης, στο θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-γεννήτριας ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid να γίνεται με πολύ ομαλό τρόπο.

Τώρα, σε σχέση με το προσθιοκίνητο e-Hybrid το τετρακίνητο 4xe έχει αυξημένη ισχύ που φτάνει τους 136 (από 100) ίππους και 230 Nm. Το σπριντ των 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και η τελική βρίσκεται στα 194 χλμ/ώρα.

Τις μηχανολογικές αλλαγές συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα ολοκληρώνει η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που χρησιμοποιεί το Avenger 4xe, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη κινηματική των πίσω τροχών και αντίστοιχη άνεση στην εκτός δρόμου κίνηση.

Advertisement

Πέρα από τον πιο ισχυρό βενζινοκινητήρα τη διαφορά στο 4xe κάνει το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ (κινώντας τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1) που είναι ίδιο με το εμπρός και έχει ισχύ 21 kW.

Το ενδιαφέρον είναι πως ακόμη και με άδεια μπαταρία ο θερμικός κινητήρας προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεται ώστε να υπάρχει πάντοτε -και εφόσον το απαιτήσουν οι συνθήκες- κίνηση στους πίσω τροχούς.

Advertisement

Συγκεκριμένα, χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.

Οπτικά, υπάρχουν κάποια off-road στοιχεία που διαφοροποιούν το τετρακίνητο Avenger, όπως οι νέοι προφυλακτήρες με τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες και τον πίσω “χωμάτινο” διαχύτη, οι νέας σχεδίασης ζάντες, τα περιμετρικά πλαστικά, οι μπάρες της οροφής και η αυξημένη κατά 10 χιλιοστά απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που συνολικά φτάνει τα 21 εκατοστά.

Kάτι που δίνει ακόμα καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα). Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το νέο μοντέλο μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.

Advertisement

Η νέα έκδοση του Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 400 χιλιοστών και διαθέτει ελαστικά M+S που χαρίζουν επιπλέον αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Υπάρχει μάλιστα και επιλογή για ελαστικά με τη σφραγίδα All Terrain 3PMSF, για δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά εδάφη.

Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.

Ανάλογου ύφους στοιχεία υπάρχουν και στο εσωτερικό όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες.

Το μηχανολογικό υπόβαθρο συμπληρώνεται από χαρακτηριστικά στοιχεία που του δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα εκτός δρόμου, όπως το Hill Descent Control ή το σύστημα Selec-Terrain με ειδικά προγράμματα οδήγησης, Auto, Snow, Sand&Mud, Sport.

Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό. Είναι κάτι που εκτός από αισθητική έχει και λειτουργική αξία, αφού η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου.