Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Jeep Avenger e-Hybrid στην Ιταλία

Ελλάδα 14:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Jeep Avenger e-Hybrid στην Ιταλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Jeep Avenger e-Hybrid στην Ιταλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Jeep επεκτείνει ακόμα περισσότερο την γκάμα των βενζινοκίνητων Avenger, με μία πολύ ενδιαφέρουσα και αρκετά «ψαγμένη» υβριδική έκδοση – Πότε έρχεται και πόσο θα κοστίζει;

Advertisement
Advertisement

Η παρουσίαση του Avenger υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα στην ιστορία της Jeep. Η ιστορική αμερικανική μάρκα έφερε στην αγορά ένα αυτοκίνητο που είχε πολλές -και μάλλον δύσκολες πρεμιέρες- όπως για παράδειγμα ότι ήταν το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό, το πρώτο με τόσο μικρές διαστάσεις και εκείνο που είχε σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με γνώμονα τις ανάγκες της Ευρώπης και όχι της born in the USA κοσμοθεωρίας που αποτελεί το DNA της μάρκας.

Με την αμέριστη υποστήριξη του γκρουπ Stellantis αλλά και με εμπνευσμένες σχεδιαστικές και μηχανολογικές επιλογές, το Jeep Avenger αποδείχτηκε ίσως η πιο ευχάριστη έκπληξη της προηγούμενης χρονιάς. Τα βραβεία ήρθαν το ένα πίσω από το άλλο (το πρώτο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ευρώπη με καταγωγή από την Αμερική!). Η αποδοχή από τους ειδικούς ήταν γενικευμένη και χωρίς δισταγμούς ή «ναι μεν αλλά».

Ενώ η μεγαλύτερη επιβράβευση ήρθε από το κοινό που στο μικρό Avenger βρήκε όχι μόνο ένα διαφορετικό compact SUV αλλά και την διαχρονική αξία της Jeep που με ένα μαγικό τρόπο το γκρουπ Stellantis κατάφερε να εμφυσήσει στα 4,084 μέτρα του πολύ όμορφου αμαξώμάτός του.

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτρική του διάσταση στην αρχική μορφή του ήταν προφανώς ο κύριος στόχος για τον οποίο βγήκε αυτό το αυτοκίνητο. Όμως σε πολλές αγορές της Ευρώπης, όπου οι υποδομές αλλά και η οικονομική άνεση των καταναλωτών είναι σε χαμηλότερα επίπεδα, ως ηλεκτρικό δεν θα είχε και μεγάλη τύχη.

Θα ήταν κρίμα και άδικο ένα τόσο ολοκληρωμένο και χαριτωμένο μικρό SUV να μην ανοίξει τα φτερά του και σε ένα ευρύτερο κοινό. Και έτσι η Jeep, παίρνοντας από τα ράφια του γκρουπ Stellantis ότι της ήταν χρήσιμο και βολικό παρουσίασε και τις βενζινοκίνητες εκδόσεις.

Για την πρώτη από αυτές έχουμε αναφερθεί στην δοκιμή μας, δηλώνοντας ενθουσιασμένοι για την συνολική απόδοση του αυτοκινήτου και τον τρόπο που οι σχεδιασμός του αλλά και τα γενικότερα οδηγικά του χαρακτηριστικά «σου φτιάχνουν την ημέρα».

Advertisement

Όντας παράλληλα μία πρόταση που δεν υστερεί πουθενά σε σχέση με τον αδυσώπητο ανταγωνισμό των μικρών SUV. To αντίθετο μάλιστα, αφού καταφέρνει να ξεχειλίζει από χαρακτήρα και να κρατά ψηλά την σημαία της Jeep και εκείνη την παράδοση δεκαετιών που κουβαλά πίσω της η αμερικάνικη πλευρά της μάρκας.

Θέλοντας να διευρύνει τις επιλογές της, μετά από το αμιγώς ηλεκτρικό και το πρώτο βενζινοκίνητο με τον τούρμπο 1.2 και τους 100 ίππους, έρχεται να προστεθεί μία ακόμα βενζινοκίνητη έκδοση. Το νέο Avenger e-Hybrid είναι μία mild-hybrid εκδοχή του κινητήρα των 1,2 λίτρων που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 πάνω στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας των 21 kW.

Advertisement

Η μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, χωρίς να επηρεάζει τους χώρους της καμπίνας. Επίσης στον θερμικό κινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-εναλλάκτη ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται με πολύ ομαλό τρόπο τρόπο.

Το σύστημα e-Hybrid προσθέτει λιγότερα από 60 kg σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, γι’ αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid παραμένει χαμηλά, στα 1.280 kg.

Advertisement

Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός λειτουργεί επικουρικά του κινητήρα εσωτερικής καύσης και περιλαμβάνει και την λειτουργία coasting, επιτρέποντας στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης απενεργοποιημένο, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση.

Αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται κατά την οδήγηση στην πόλη με ταχύτητα μικρότερη από 30 km/h, φτάνοντας σε αυτονομία έως και 1 χιλιόμετρο σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε αστικούς και περιαστικούς δρόμους, εάν υπάρχει σταθερή ταχύτητα ή ο οδηγός αφήσει το πεντάλ του γκαζιού.

Η υλοποίηση είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη, και λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε ο οδηγός να μην αντιλαμβάνεται την αλλαγή μεταξύ των δύο καταστάσεων. Η πρόσθετη ηλεκτρική ισχύς βοηθά την ενίσχυση της ροπής στις χαμηλές στροφές εξασφαλίζοντας πιο άμεση επιτάχυνση και πιο ευχάριστη συμπεριφορά ιδίως μέσα στην πόλη.

Χάρη δε στην λειτουργία E-Boost ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να προσθέσει έως 55 Nm στον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, αυξάνοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές.

Η αμιγώς ηλεκτρική ισχύς είναι επίσης χρήσιμη για τη λειτουργία “e-creeping”, που επιτρέπει μια σειρά από σύντομες κινήσεις προς τα εμπρός χωρίς την ενεργοποίηση του γκαζιού, κάτι που λειτουργεί υπέρ της χαμηλής κατανάλωσης σε καταστάσεις όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση (e-queueing).

Το όχημα μπορεί επίσης να σταθμεύσει σε 100% ηλεκτρική λειτουργία (e-parking). Παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα για την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση, φορτίζοντας μονίμως την μπαταρία.

Χάρη σε αυτό το σύστημα και στο γεγονός ότι ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, η Jeep ανακοινώνει κατά μέσο όρο 13 % χαμηλότερη κατανάλωση (4,9-5,1 λτ/100 χλμ. κατά WLTP) ή 28% λιγότερη σε αστικές συνθήκες από την αντίστοιχη έκδοση χωρίς το υβριδικό σύστημα και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από 111 έως 114 γρ./100 χλμ..

H ύπαρξη του υβριδικού συστήματος δεν οδήγησε σε άνοδο της ισχύος η οποία παραμένει στους 100 ίππους, και ροπή 205 Nm. To 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 10,9 δευτερόλεπτα, η τελική βρίσκεται στα 184 χλμ/ώρα, ενώ αισθητά βελτιωμένες είναι οι ρεπρίζ, καθώς η ηλεκτρική υποβοήθηση του υβριδικού συστήματος βοηθά στο να υπάρχει αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού.

Το μηχανολογικό υπόβαθρο συμπληρώνεται από χαρακτηριστικά στοιχεία που του δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα εκτός δρόμου, όπως το Hill Descent Control ή το σύστημα Select Terrain με έξι προγράμματα οδήγησης, Νορμάλ, Eco, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος και Σπορ.

Σε ό,τι αφορά τα εξωτερικά του γνωρίσματα, η συγκεκριμένη έκδοση έχει ελάχιστες διαφορές, με βασικό αναγνωριστικό σημάδι το «υβριδικό» σήμα στο πίσω μέρος. Το ίδιο ισχύει και για το σαλόνι, με πιο σημαντική διαφοροποίηση την ύπαρξη των paddles πίσω από το τιμόνι για την αλλαγή των σχέσεων στο εξατάχυτο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο.

O εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας των compact SUV, με την γκάμα να διαμορφώνεται σε τρεις εκδόσεις, Longituted, Altitude και Summit, με την τελευταία να περιλαμβάνει και πολύ ιδιαίτερα στοιχεία πολυτέλειας, όπως είσοδο και εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, ασύρματο φορτιστή, παρακολούθηση τυφλών σημείων, οπίσθια κάμερα 180° με “θέα drone”, αισθητήρες παρκαρίσματος 360°, αυτόματο έλεγχο μεγάλης σκάλας φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, θύρα ανύψωσης με hands-free και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, εξασφαλίζοντας μια κορυφαία οδηγική εμπειρία.

Υπάρχει επίσης και ανοιγόμενη ηλιοροφή, με συνολικό εμβαδό τζαμιού 0,9 τετ. μέτρων  εκ των οποίων τα 0,2 τετ. μέτρα ανοίγουν. Ιδιαίτερα πολλές είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης με τους πολλούς χρωματισμούς του αμαξώματος αλλά και τις επιλογές στο σαλόνι, να φέρνουν το αυτοκίνητο ακριβώς στο γούστο και το lifestyle του αγοραστή.

Έχοντας ήδη αποκομίσει τις πιο θετικές εντυπώσεις από την οδήγηση στην Ελλάδα τόσο της ηλεκτρικής όσο και της απλής έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι αλήθεια ότι η οδήγηση στην Ιταλία της υβριδικής εκδοχής δεν άλλαξε στο ελάχιστον την άποψή μας. Το αντίθετο θα λέγαμε, καθώς όπως φάνηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή την ενίσχυσε ακόμα περισσότερο.

Η αναβάθμιση στον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου από την ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα είναι εμφανής, έστω και αν τα νούμερα της ισχύος και των επιδόσεων δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Υπάρχει μία ξεκάθαρη διάθεση του κινητήρα να τραβάει από πολύ πιο χαμηλά και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, κάνοντας το ακόμα πιο ευχάριστο, ιδίως κατά την κίνηση σε αστικού τύπου συνθήκες.

Η ευκολία στην οδήγηση και η γενικότερη ευελιξία που χαρακτηρίζει το Avenger σε όλες τις άλλες εκδόσεις του κάνει και εδώ αισθητή την παρουσία της, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς και να ζεις μαζί του. Στην συγκεκριμένη έκδοση και με μπόνους τη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν σε έναν πιο πολιτισμένο χαρακτήρα στις μετακινήσεις, χάρη στην συχνή λειτουργία με τον αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα.

Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο δείχνει να ανταποκρίνεται σωστά στις απαιτήσεις του Avenger, όντας επαρκώς γρήγορο για τα δεδομένα του ανταγωνισμού, και έχοντας πάντα ως καταφύγιο και την χειροκίνητη αλλαγή μέσω των paddles για να «ξελασπώσουν» τον οδηγό σε μία δύσκολη προσπέραση.

Από εκεί και πέρα το Avenger παραμένει μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του, σωστά εστιασμένο στα ζητούμενα του σύγχρονου καταναλωτή. Διαθέτοντας μοναδική προσωπικότητα, κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού, ένα πλήρες ψηφιακό πακέτο ανέσεων και υπηρεσιών και μαζί τις καλύτερες για την κατηγορία του εκτός δρόμου δυνατότητες (20 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, κορυφαίες off-road γωνίες), το Avenger είναι μία πολύ ξεχωριστή περίπτωση για τα σύγχρονα compact SUV. Και σίγουρα εκείνη με το μεγαλύτερο συναισθηματικό φορτίο λόγω της ένδειξης Jeep στη μάσκα.

Με την e-hybrid έκδοση το Avenger ολοκληρώνει προς το παρόν την γκάμα του με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εν αναμονή της έκδοσης 4Xe με πλήρες υβριδικό σύστημα και για πρώτη φορά σε Avenger και τετρακίνηση. Η mild υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμη για παραγγελίες στην χώρα μας με την τιμή της να έχει διαμορφωθεί στις 26.490 ευρώ, η οποία συνδυάζεται με εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών (ή 160.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια για το σύστημα ηλεκτροκίνησης.

Σε κάθε περίπτωση το Avenger δείχνει και με αυτή την εκδοχή του τον χαρισματικό σχεδιασμό του, την πολύ προσεγμένη υλοποίηση, τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα και -πάνω από όλα- ότι παρά το ευρωπαϊκό του βιομηχανικό διαβατήριο έχουν γίνει όλα τα απαραίτητα ώστε να διατηρεί το γονιδιακό υπόστρωμα ενός αληθινού Jeep.

Μία ευτυχής στιγμή για την ιστορική μάρκα, που μέσα από αυτό το μεγάλο και γεμάτο ρίσκο άλμα κατάφερε να εξασφαλίσει την ιστορική της συνέχεια στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης.