Επίσημο: Αυτοί είναι οι νέοι πίνακες τηλεδιοίκησης των τρένων
ΝΕΑΕπίσημο: Αυτοί είναι οι νέοι πίνακες τηλεδιοίκησης των τρένων
ΝΕΑΤον τελευταίο καιρό έχει γίνει πολύς λόγος για το σύστημα τηλεδιοίκησης των τρένων που θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες.
Φωτογραφίες από το νέο σύστημα τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου που θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες – από Λάρισα μέχρι Πλατύ έως τα τέλη Ιουνίου, από Οινόη μέχρι Τιθορέα το Σεπτέμβριο– παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης,
WHAT CAR
Επίσης μίλησε για το χρονοδιάγραμμα των έργων ανάταξης του σιδηροδρόμου αλλά και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει σε όλα τα μέτωπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό για την αναβάθμιση του δικτύου και την μεγιστοποίηση των επιπέδων ασφαλείας.
Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι μετά το Πάσχα, θα παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της διοικητικής επιτροπής για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ενώ προχωρούν οι δικαστικές έρευνες. Παράλληλα θα γίνει ανεξάρτητη έρευνα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα εξάμηνο.
Ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε για άμεσες παρεμβάσεις σε σημειακό επίπεδο ώστε να αναβαθμιστεί το επίπεδο ασφαλείας και σε πιο μεσοπρόθεσμα έργα για την σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση του δικτύου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει την εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο Βόρειο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (από Λάρισα-Πλατύ) στα τέλη Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) στα τέλη Σεπτεμβρίου.
Από αρχές Οκτωβρίου, ανακοίνωσε ότι θα λειτουργεί πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης τόσο σε επίπεδο σηματοδότησης όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας που μαζί με της Λάρισας θα είναι συνολικά τέσσερα.
Νέα ανάθεση
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης μίλησε για προμήθειες που πρέπει να γίνουν και για τα συστήματα αυτόματης πέδησης (ETCS). Όπως είπε, μοναδικός προμηθευτής σε αυτό τον τομέα είναι η Hitachi με την οποία και πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας αλλά και τον Πρέσβη της Ιαπωνίας.
Τα συστήματα προβλέπεται να εγκατασταθούν μέσα στο καλοκαίρι στις αμαξοστοιχίες. Για τις επίμαχες προμήθειες υπήρξαν δύο άγονοι διαγωνισμοί από την ΓΑΙΑΟΣΕ το προηγούμενο διάστημα για αυτό και προβλέπεται να γίνει απευθείας ανάθεση.
Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα
Μέχρι σήμερα έχουν συντελεστεί εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου για την βελτιστοποίηση του επιπέδου ασφαλείας. Στις εργασίες αυτές περιλαμβάνονται φωτισμός σηράγγων, εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (ήδη γίνονται τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων και συνεχίζονται τα έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων ειδικά στις παλαιές (προ 2013 – 2014) που δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια, κλπ. Κινητοποιήθηκε επίσης η αστυνομία σε κρίσιμα μέρη ώστε να μένει ενεργή για τις κλοπές.
Συνάντηση με ΡΑΣ
Σε ότι αφορά το σύστημα επικοινωνιών GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου (επικοινωνία με σταθμάρχες, μηχανοδηγούς κ.α), αναφέρθηκε ότι έχουν δοθεί φορητές και σταθερές συσκευές για χρήση πάνω στις αμαξοστοιχίες.
Οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη στους συρμούς αλλά η σταθερή εγκατάσταση, αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ).
Για το θέμα, υπήρξε χθες συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και την πρόεδρο της ΡΑΣ, με σκοπό την επιτάχυνση της πιστοποίησης και έγκρισης ώστε τα συστήματα να εγκατασταθούν το συντομότερο δυνατό χρόνο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλος τα ατυχήματα σε διαβάσεις τρένων!
Τρένα: Ποια νέα δρομολόγια ξεκινούν;
Τα 9 «αγκάθια» στην επανεκκίνηση των τρένων!