Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Tα αυτοκίνητα έχουν γίνει πανάκριβα για τη μεσαία τάξη!

Ελλάδα 15:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tα αυτοκίνητα έχουν γίνει πανάκριβα για τη μεσαία τάξη!

ΝΕΑ

Tα αυτοκίνητα έχουν γίνει πανάκριβα για τη μεσαία τάξη!

ΝΕΑ

Αυτό που γνωρίζουν όλοι οι καταναλωτές γίνεται πλέον αποδεκτό και από τα πιο επίσημα χείλη, του Carlos Tavares, προέδρου του γκρουπ Stellantis.

Advertisement
Advertisement

Είναι πλέον κοινός τόπος που διαπιστώνουμε όλοι μας ότι οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν εδώ και καιρό πάρει την ανηφόρα. Οι λόγοι είναι πολλοί και σχετίζονται με τα προβλήματα που υπάρχουν στην παραγωγή λόγω της πανδημίας και της έλλειψης σε ημιαγωγούς ενώ υπάρχει και το κόστος εξέλιξης και της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση το οποίο μετακυλίεται στον καταναλωτή.

Το θέμα προβληματίζει και τις ίδιες τις εταιρίες, με τον πρόεδρο του γκρουπ Stellantis, Carlos Tavares, να εκφράζει και δημόσια τις ανησυχίες του για την έξαρση των τιμών των καινούργιων αυτοκινήτων.

Το φαινόμενο δεν αφορά μόνο τις αγορές της Ευρώπης αλλά και τις ΗΠΑ, όπου η μέση τιμή ενός νέου αυτοκινήτου έφθασε τον Οκτώβριο που μας πέρασε τις 45.000 δολάρια, για πρώτη φορά στην ιστορία. Όμως η άνοδος δεν σταμάτησε εκεί, καθώς τον Δεκέμβριο, η μέση αυτή τιμή εκτοξεύθηκε στα 47.000 δολάρια. Μία τάση που προφανώς θα συνεχιστεί και στο ήδη δύσκολο 2022.

Advertisement
Advertisement

Μιλώντας κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής συνέντευξης ο Tavares δήλωσε ότι ανησυχεί πολύ για την άνοδο των τιμών των αυτοκινήτων και τον ανεβασμένο πληθωρισμό, που πιέζει για ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις στο άμεσο μέλλον.

Ο Tavares απέδωσε την αύξηση τιμών σε μία σειρά από παράγοντες, όπως η συνεχιζόμενη έλλειψη σε ημιαγωγούς που οδηγεί σε περικοπές παραγωγής όλες τις μεγάλες εταιρίες. Υπάρχει επίσης το θέμα της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, κάτι που εντάθηκε ακόμα περισσότερο με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Τον μέσο όρο τιμών ανεβάζουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κοστίζουν πολύ περισσότερο από τα αντίστοιχα με τα συμβατικά μοτέρ, τουλάχιστον για κάποια χρόνια ακόμα. Σύμφωνα με τον Τavares η εταιρία του δεν θέλει να μεταβιβάσει αυτό το κόστος στον καταναλωτή, μιας και αυτό θα σήμαινε ό τι οι μεσαίες τάξεις δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο.

Advertisement

Σύμφωνα με τον Tavares η μόνη λύση είναι η μείωση του κόστους παραγωγής. Ένας από τους τομείς που το γκρουπ Stellantis θέλει αν εξοικονομήσει χρήματα είναι από την μείωση του κόστους μάρκετινγκ και διανομής.

Advertisement

Όπως υποστηρίζει ο Tavares, το κόστος αυτό αντιπροσωπεύει το περίπου 30% της τιμής ενός νέου αυτοκινήτου. Αυτό καθιστά υποχρεωτικό για την Stellantis, αλλά και για όλες τις μεγάλες εταιρίες, να βρουν νέους τρόπους διανομής και διάθεσης των αυτοκινήτων τους, με τις περισσότερες από αυτές να στρέφονται προς τις online πωλήσεις οι οποίες αναμένεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας να αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι των συνολικών πωλήσεων κάθε εταιρίας.

Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι έχουμε μπει σε έναν κύκλο που το φθηνό αυτοκίνητο είναι μία πολύ μακρινή υπόθεση, ιδίως αν ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες συνεχιστούν για αρκετό καιρό ακόμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Στόχος η διαφοροποίηση των πολλών ηλεκτρικών της
Stellantis: Σημαντική κερδοφορία κόντρα στην κρίση
Ευρώπη: H Stellantis είναι η πρωταθλήτρια του 2021!

Advertisement