Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Stellantis: Στόχος η διαφοροποίηση των πολλών ηλεκτρικών της

Ελλάδα 10:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Stellantis: Στόχος η διαφοροποίηση των πολλών ηλεκτρικών της

Mobility

Stellantis: Στόχος η διαφοροποίηση των πολλών ηλεκτρικών της

Mobility

To αφεντικό του γκρουπ Carlos Tavares υπόσχεται πολλά ηλεκτρικά μοντέλα από όλες τις 14 μάρκες του γκρουπ τα οποία θα πρέπει να είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους.

Advertisement
Advertisement

H εποχή της ηλεκτροκίνησης ανοίγει και μία μεγάλη ευκαιρία για αρκετές εταιρίες ώστε να πλασαριστούν στο νέο πεδίο που διαμορφώνεται στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Και το γκρουπ Stellantis, σκοπεύει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την ευκαιρία, με τις 14 μάρκες του να είναι έτοιμες να ξεκινήσουν την ηλεκτρική τους επίθεση.

Σύμφωνα με το αφεντικό της εταιρίας Carlos Tavares, η Stellantis θα κάνει πλήρη εκμετάλλευση των τεσσάρων ηλεκτρικών πλατφορμών SLTA που ετοιμάζει.

Ο Τavares θεωρεί εύκολο για κάθε εταιρία να παρουσιάσει ένα εντελώς διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς πέρα από τις τέσσερις ηλεκτρικές πλατφόρμες θα υπάρχουν και τρία διαφορετικά ηλεκτρονικά υπόβαθρα για να χρησιμοποιήσουν.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με τον Tavares η μεγάλη δύναμη της εταιρίας είναι ότι μπορεί να μοιραστεί κοινά μηχανικά μέρη ανάμεσα στις μάρκες, ενισχύοντας έτσι την εξέλιξη και την αποτελεσματικότητα κατά 30% σε σύγκριση με τους αντιπάλους της.

Η Stellantis θα φέρει μια νέα οικογένεια πλατφορμών EV από τα τέλη του 2023 με το όνομα SLTA. Μία για μικρά αυτοκίνητα όπως το Opel Corsa, μία για μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα όπως το Peugeot 508, μία για σπορ αυτοκίνητα και αμερικάνικα muscle cars και μία για επαγγελματικά οχήματα.

Advertisement

Σε συνδυασμό με την εξέλιξη της πλατφόρμας, η Stellantis δουλεύει πάνω σε τρεις νέες πλατφόρμες λογισμικού, οι οποίες υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη για χρήση σε όλη την γκάμα των μοντέλων της.

Οι κινήσεις αυτές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της θα αποφέρουν έως και πρόσθετα έσοδα ύψους 4 δισ. ευρώ έως το 2026 και περίπου 16,5 δισ. ευρώ έως το 2030.

Advertisement

Η συνεργασία των 14 εταιριών, πέρα από την μείωση των λειτουργικών εξόδων, σημαίνει ότι η εταιρία μπορεί να επενδύσει πολλά στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφοροποίηση των μοντέλων μεταξύ τους, έτσι ώστε κάθε μάρκα να έχει μοναδική θέση στην αγορά και να μην μοιάζουν μεταξύ τους.

Υποστήριξε ότι οποιαδήποτε κριτική για έλλειψη διαφορετικότητας θα αφορά κατά κύριο λόγο την εμφάνιση και την σχεδίαση των αυτοκινήτων και όχι τα μηχανικά μέρη.

Advertisement

Προς το παρόν, η Stellantis πουλά αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με κοινά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα την eCMΡ ή την ΕΜP2. Η υιοθέτηση της πλατφόρμας SLTA θα σημαίνει ότι ακόμα και μικρά αυτοκίνητα θα έχουν λίγη από την “αύρα” και τον χαρακτήρα που θα υπάρχει σε μεγαλύτερα και πιο σπορ μοντέλα, όπως για παράδειγμα ένα Peugeot 208 θα κρατά αρκετά από μία Αlfa Romeo.

Καταλήγοντας ο Tavares αναφέρθηκε στο πρώτο ηλεκτρικό από την Dodge το οποίο θα είναι ένα EV muscle car, με “συγκλονιστική εμφάνιση” όπως είπε ο ίδιος. Μάλιστα ο Tavares είπε ότι αυτό που τον εντυπωσίασε είναι ότι το αυτοκίνητο θα διαθέτει έναν ήχο ο οποίος θα γίνεται δυνατότερος και πιο έντονος ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, κάτι που σημαίνει ότι η ηλεκτρική εποχή της Stellantis δεν θα γυρίσει ολοκληρωτικά την πλάτη στις μέχρι τώρα συνήθειες της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Stellantis: Σημαντική κερδοφορία κόντρα στην κρίση
Ευρώπη: H Stellantis είναι η πρωταθλήτρια του 2021!
Stellantis: Η ηλεκτροκίνηση ενέχει μεγάλα κοινωνικά ρίσκα