Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Επαναστατικός ηλεκτροκινητήρας με απόδοση Formula E

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός επαναστατικού ηλεκτρικού μοτέρ που μολονότι είναι απαλλαγμένο από σπάνιες γαίες, ο βαθμός απόδοσής του συγκρίνεται μόνο τους κινητήρες των αγωνιστικών της Formula E.

Βαδίζοντας στον αστερισμό της ηλεκτροκίνησης, οι εταιρείες καλούνται να δώσουν λύση σε μια σειρά προβλημάτων, αλλά και να χαρτογραφήσουν κάποια μέχρι πρότινος θολά νερά.

Πέρα από τις προσπάθειες αύξησης της αυτονομίας των μοντέλων, στο στόχαστρο των κατασκευαστών έχουν μπει και οι ηλεκτροκινητήρες, με φόντο την ενίσχυση του βαθμού απόδοσής τους. Ο οποίος σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κατά μέσο όρο στο 75% και σε ένα μονοθέσιο της Formula E στο 95%.

Οι σύγχρονοι κινητήρες ονομάζονται και μόνιμου μαγνήτη μιας και ενσωματώνουν μαγνήτες από σπάνιες γαίες στους ρότορες που ενισχύουν την αποδοτικότητα του μοτέρ και μετριάζουν τις ανάγκες ψύξης τους. Παρ’ όλα αυτά, η παραγωγή των σπάνιων γαιών (Rare Earth Elements – REE) περιλαμβάνει μηχανικές και ηλεκτροχημικές διεργασίες που απαιτούν τη χρήση επιβλαβών για το περιβάλλον χημικών ουσιών και τεράστιες ποσότητες νερού.

Πώς μπορεί, λοιπόν, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας να είναι αποδοτικός χωρίς, ωστόσο, να χρησιμοποιούνται σπάνιες γαίες; Την απάντηση φαίνεται πως έχει η εταιρεία Mahle, που είναι ευρέως γνωστή στο χώρο για την κατασκευή εμβόλων και βαλβίδων.  

Η εταιρεία από τη Σουηβία της νοτιοδυτικής Γερμανίας ισχυρίζεται πως δημιούργησε έναν ηλεκτροκινήτηρα-υβρίδιο, ο οποίος συνδυάζει χαρακτηριστικά τόσο των σύγχρονων, όσο και των ασύγχρονων (επαγωγικών) μοτέρ, χωρίς να γίνεται χρήση REE.

Βασική αρχή λειτουργίας του συγκεκριμένου μοτέρ είναι πως μολονότι -στα χαρτιά- είναι συνεχούς ρεύματος, η ηλεκτρική ενέργεια φτάνει στον ρότορα με επαγωγικό τρόπο απουσία ψηκτρών. Πώς επιτυγχάνεται, όμως, αυτό το «πάντρεμα»;

H μετάδοση ενέργειας επαγωγικά είναι εφικτή μόνο με εναλλασσόμενο ρεύμα, την ίδια ώρα που οι μπαταρίες παρέχουν συνεχές, το οποίο χρειάζεται και ο ρότορας. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ένας μετατροπέας χρησιμοποιεί το DC που παρέχεται από την μπαταρία, μετατρέποντάς το σε AC, ώστε να χρησιμοποιηθεί από τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο μοτέρ της Mahle, ένας ανορθωτής που βρίσκεται στο περιστρεφόμενο μέρος του μηχανήματος, επανα-μετατρέπει το AC σε DC. Η μεταφορά ενέργειας ναι μεν γίνεται επαγωγικά, αλλά τα μαγνητικά πεδία του στάτη και του ρότορα είναι συγχρονισμένα χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Σύμφωνα, λοιπόν, με την εταιρεία, ο βαθμός απόδοσης φτάνει το 95% και υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να φτάσει και το 96%. Ένα ποσοστό που απολαμβάνουν αποκλειστικά τα αγωνιστικά στη Formula E.

«Ο απαλλαγμένος από μαγνήτη κινητήρας μας μπορεί να χαρακτηριστεί επαναστατικός, καθώς προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα που μέχρι στιγμής δεν έχουν συνδυαστεί σε ένα προϊόν τέτοιου τύπου. Επομένως, μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα προϊόν με εντυπωσιακή αποδοτικότητα και σε ανταγωνιστικά χαμηλό κόστος», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Dr. Martin Berger, Vice President Corporate Research and Advanced Engineering στη Mahle.

Σύμφωνα, τέλος, με την εταιρεία, η ισχύς του συγκεκριμένου πρωτοποριακού μοτέρ φτάνει τους 190 ίππους, ενώ θα είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Kia: Αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων
Kia: 1 στις 3 πωλήσεις στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένη
Δοκιμή: Νέο Kia Stonic 1.0Τ 120 PS 7DCT 48V

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto