Έχει σχέση η μάρκα του αυτοκινήτου με το ψυχογράφημα του οδηγού;
ΝΕΑΈχει σχέση η μάρκα του αυτοκινήτου με το ψυχογράφημα του οδηγού;
ΝΕΑΈρευνα συσχετίζει το αυτοκίνητο που επιλέγει κανείς με το ψυχολογικό προφίλ του ως οδηγού. Ποια είναι τα αποτελέσματα;
Σε πρώτη ανάγνωση η επιλογή ενός καινούριου αυτοκινήτου είναι μια ορθολογική διαδικασία κατά την οποία ο υποψήφιος αγοραστής λαμβάνει υπόψη του διαφόρους παράγοντες όπως η κατανάλωση καυσίμου, οι επιδόσεις, η εμφάνιση του μοντέλου, η πρακτικότητα κ.ο.κ.
WHAT CAR
Οι ψυχολόγοι, ωστόσο, ενδέχεται να διαφωνήσουν, μιας και τείνουν να δίνουν κάποια ερμηνεία σε οποιοδήποτε λήψη αποφάσεων εκ μέρους ενός ανθρώπινου όντος. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμα και η διαδικασία επιλογής του νέου μας αυτοκινήτου έχει τις ρίζες της στα βάθη του ψυχισμού μας.
Το δίπολο αυτοκίνητο-ψυχισμός έρχεται στο προσκήνιο σε έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία “Scap Car Comparison” (δείτε την εδώ), σε συνεργασία με την εταιρεία ανάλυσης των τάσεων της αγοράς “3Gem”, στην οποία μετείχαν συνολικά 2.000 οδηγοί από το Ηνωμένο Βασίλειο. Από τους τελευταίους ζητήθηκε ο αριθμός πινακίδας, η μάρκα του αυτοκινήτου τους, αλλά και το χρώμα που έχουν επιλέξει.
Κατόπιν, διαμορφώθηκε μια κλίμακα βαθμολόγησης μεταξύ 0-36. Όσοι εντάσσονται στην υπο-κλίμακα 0-18 λογίζονται πως έχουν… σώας τας φρένας, ενώ όσοι βαθμολογήθηκαν με ένα σκορ από το 19 έως το 36 κρίνονται επιρρεπείς στην ψυχοπάθεια.
Το ευτύχημα είναι πως με βάση τα δεδομένα της έρευνας δεν υπάρχουν κάποιοι που εμπίπτουν στην τελευταία κατηγορία. Έτσι η μέση βαθμολογία είναι 6,6 βαθμοί, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν και… αποκλίσεις.
Πιο ψηλά από πλευράς βαθμολογίας είναι οι οδηγοί BMW με σκορ 12,1 και ακολουθούν αυτοί των Audi με 11,7.
Όπως αναφέρεται στην έρευνα, «τα ευρήματα δείχνουν ότι αυτοί οι οδηγοί μπορεί να είναι πιο πιθανό να εκδηλώσουν ψυχοπαθητικά χαρακτηριστικά όπως επιφανειακή γοητεία, μεγαλειώδη αίσθηση αυτοεκτίμησης και έλλειψη τύψεων ή ενοχής».
Την τρίτη θέση καταλαμβάνουν οι φίλοι της Fiat (7,0), αλλά σε μεγάλη απόσταση από τις δύο προαναφερθείσες μάρκες, όταν οι οδηγοί της Skoda (3,2) δείχνουν οι πιο ισορροπημένοι.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι οδηγοί των ηλεκτρικών (16) είναι πιο ευάλωτοι στο συγκεκριμένο τομέα συγκριτικά με όσους οδηγούν υβριδικά (9,8), βενζινοκίνητα (7,0) ή diesel (5,2).
Το ίδιο και όσοι επιλέγουν το χρυσό χρώμα (12,7) για το αυτοκίνητό τους ή το καφέ (12,2). Από την άλλη, όσοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο ασημί (5,5) ή το κόκκινο (4,9) πρέπει να νιώθουν πιο ασφαλείς.
Διευκρινίζεται ότι κάθε ένας που συμμετείχε υποβλήθηκε σε ένα “ψυχοπαθητικό τεστ” 12 ερωτήσεων, εμπνευσμένο από το Psych Central, έναν ανεξάρτητο ιστότοπο πληροφοριών και ειδήσεων σχετικά με θέματα ψυχικής υγείας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Έρευνα: Ηλεκτρικά όλα τα νέα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ έως το 2035
Ford: Έρευνα στον εγκέφαλο του οδηγού για τα «κενά» συγκέντρωσης
Μεγάλη έρευνα της NHTSA για προβληματικούς αερόσακους