Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δοκιμή: Skoda Octavia Sports Wagon Scout 2.0 TDI

Ελλάδα 17:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Skoda Octavia Sports Wagon Scout 2.0 TDI

ΝΕΑ

Δοκιμή: Skoda Octavia Sports Wagon Scout 2.0 TDI

ΝΕΑ

Στην μεγάλη οθόνη της παγκόσμιας αγοράς, τα SUV είναι το «έργο» που έχει μαζέψει όλα τα εισιτήρια. Η Skoda όμως με την Octavia Scout επιμένει να απευθύνεται και σε ένα πιο σινεφίλ αυτοκινητικό κοινό. Και πολύ καλά κάνει.

Advertisement
Advertisement

Ας πούμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μία έκθεση αυτοκινήτου αλλά με ένα multiplex σινεμά. Στη μια αίθουσα παίζεται μία υπερπαραγωγή από εκείνες που γεμίζουν οι αίθουσες και αναστενάζει το ποπ-κορν. Και ακριβώς δίπλα, πολύ πιο αθόρυβα, παίζεται ένας φεστιβαλικός Χρυσός Φοίνικας, μία από τις ταινίες για υποψιασμένους, με θεατές σινεφίλ μετρημένους στα δάχτυλα.

Κάντε όλο αυτό εικόνα μιας έκθεσης της Skoda. Aπό τη μια τα φώτα, η λάμψη, τα ειδικά εφέ και η κοσμοσυρροή στην μεγάλη οθόνη των SUV. Kαι κάπου εκεί στο βάθος, αν υπάρχει χώρος, κάτι διαφορετικό, πιο χαμηλών τόνων και cool, με έμφαση στο καλό αυτοκινητικό σενάριο και την ωραία βιομηχανική πλοκή.

Αυτό το αυτοκίνητο στο βάθος της αίθουσας είναι η Octavia Scout που βλέπετε στην δοκιμή μας. Ένα παλιό “κόλλημα” της Skoda με τα station wagon, το οποίο συνεχίζεται διαρκώς εξελισσόμενο μέχρι τις ημέρες μας. Και που σε πείσμα των καιρών και των SUV καταφέρνει να επιβιώνει ακμαίο. Έχοντας μάλιστα σε κάποιες πιο ώριμες αγορές και φανατικό κοινό.

Advertisement
Advertisement

Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι και λίγο πιο ειδική. Κυρίως γιατί εδώ συμμετέχουν ως guest star διάφοροι πρωταγωνιστές του γκρουπ VW, όπως ο δίλιτρος diesel με τα 200 άλογα, η τετρακίνηση αλλά και η ένδειξη Scout η οποία φέρνει απόηχους από την μεγάλη των Allroad σχολή της Audi.

Στην πράξη έχουμε μία ακόμα εκδοχή της νέας Octavia, η οποία μέχρι και την μεσαία κολώνα παραμένει ίδια και απαράλλαχτη με την κανονική έκδοση του αυτοκινήτου, εκσυγχρονισμένη, πιο όμορφη και πιο στιλιστικά ενήμερη από ποτέ.

Advertisement

Για την συγκεκριμένη περίπτωση με την ταμπέλα Scout και για να δικαιολογηθεί το πιο περιπετειώδες του πράγματος, υπάρχουν κάμποσες αισθητικές παρεμβάσεις περιμετρικά στο αμάξωμα, καλαίσθητες και αρκετά διακριτικές προστατευτικές ποδιές, και βέβαια η αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 16,1 εκατοστά.

Στην station wagon έκδοση της Octavia έχει ενσωματωθεί στο πίσω μέρος ένας τρίτος όγκος με πολύ ισορροπημένο και όμορφο τρόπο, ολοκληρώνοντας ένα σύνολο που ναι μεν εντυπωσιάζει με τα αριθμητικά του μεγέθη (μήκος στα 4,7 μέτρα), δείχνει όμως σαφώς πιο μικρό και πιο φιλικό στο μάτι από ότι πραγματικά είναι.

Advertisement

Η ύπαρξη του τρίτου όγκου εξασφαλίζει μοναδικούς χώρους για τις αποσκευές, με το αχανές πορτ-μπαγκάζ να φθάνει στα 640 λίτρα στην κανονική του διαμόρφωση ή έως τα 1.700 λίτρα με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Και να χρειάζεται… περονοφόρο αν κάποιος κάνει το “λάθος” να το φορτώσει πλήρως και θελήσει να “ξεθάψει” από τα βάθη του κάποιο αντικείμενο που… χάθηκε εκεί.

Παράλληλα και το μεγάλο μεταξόνιο των 2,678 μέτρων δημιουργεί ένα γήπεδο 5×5 για τους επιβάτες, με μικρές simply clever ανέσεις, αρκετές βολικές λύσεις για μικροπράγματα και πολλές μοντέρνες παροχές όπως θύρες USB για όλα τα κινητά γονέων και τέκνων (κυρίως των δεύτερων).

Advertisement

Το σαλόνι παραμένει μία εξαιρετική στιγμή στην συνεχή και ακατάβλητη εξελικτική πορεία της Skoda. Ιδίως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες, πέρα από την κορυφαία ποιότητα και την άψογη εργονομία, διαθέτει και μπόλικο στιλ.

Στιλ που προκύπτει χάρη στην πολύ όμορφη επένδυση από “ύφασμα” και ξύλο στο ταμπλό και τα εξαιρετικής σχεδίασης και αισθητικής καθίσματα σε γήινους χρωματισμούς και με μία ειδική επένδυση με το όνομα Thermoflux για να μην ιδρώνει η πλάτη του οδηγού.

Η εντυπωσιακή ψηφιακή βιτρίνα με τις δύο οθόνες στον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, δεν μένει μόνο στους τύπους αλλά έχει και αρκετό βάθος σε τεχνολογίες διασύνδεσης και ψυχαγωγίας.

Παράλληλα, η έκδοση αυτή με τον δίλιτρο κινητήρα είναι εφοδιασμένη με όλο το τεχνολογικό σύμπαν του γκρουπ VW για την υποβοήθηση του οδηγού, διαθέτοντας όλα τα συστήματα που θεωρούνται πλέον αυτονόητα σε ένα αυτοκίνητο αυτής της τιμής.

Στον δρόμο, η Octavia Scout είναι μία ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, όπου κυριαρχεί μία ζεν ατμόσφαιρα και ένας αέρας συγκρατημένης πολυτέλειας. Ουσιαστικές διαφορές από την “απλή” Octavia δεν θα γίνουν ορατές στο 90% των περιπτώσεων και μόνο η λίγο αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης θα αφήσει μία αίσθηση κάπως λίγο πιο τονισμένων κινήσεων του αμαξώματος, αν και πολλοί θα το εκλάβουν ως έξτρα bonus άνεσης από την Scout φιλοσοφία.

Από εκεί και πέρα ο δίλιτρος κινητήρας επιβεβαιώνει σε ένα ακόμα αυτοκίνητο του γκρουπ την τεράστια δυναμική του, όντας πολιτισμένος και ήσυχος για πετρελαιοκινητήρα, με αρκετή όρεξη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, και εξαιρετική συνεργασία με το επτάρι DSG, το οποίο έχει και paddles για τις περιπτώσεις που αργεί λίγο το κατέβασμα στα οικονομικά προγράμματα οδήγησης.

Χάρη στην αβίαστη απόδοση της ισχύος δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μεγάλα ταξίδια μέσα σε μία ατμόσφαιρα χαλάρωσης και ασφάλειας. Ενώ και εντυπωσιακός αποδείχθηκε και στα θέματα της οικονομίας σε καύσιμο, πλησιάζοντας ακόμα και τα 6 λίτρα/100 χλμ. σε ταξίδι στην εθνική (είδαμε και ακόμα χαμηλότερα σε πολύ χαλαρή κυριακάτικη βόλτα), ενώ μια μέση τιμή είναι λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ, ιδίως αν εξαντλήσει κανείς τις μεγάλες δυνατότητές του σε φορτίο.

Όσο για την εκτός δρόμου απόδραση, η Octavia Scout είναι περισσότερο ικανό από ότι δείχνουν οι προδιαγραφές του, με την εξελιγμένη τετρακίνηση τελευταίας γενιάς (με δύο ομοαξονικούς υγρούς πολύδισκους συμπλέκτες σε παράλληλη λειτουργία) να κάνει το χρέος της ακόμα και σε πολύ καταστάσεις που “καθαρόαιμα” SUV θα έμεναν χωρίς καν να προσπαθήσουν.

Επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα off road οδήγησης, “απελευθερώνονται” όσο χρειάζεται τα ESP και ABS για πιο άμεσες αντιδράσεις στις διαρκείς εναλλαγές πρόσφυσης. Ενώ προστίθεται στο οπλοστάσιο και ένα σύστημα hill descent μαζί με κάποια hardcore γραφικά στην οθόνη (πυξίδα, κλισιόμετρο, υψόμετρο κλπ.).

Από εκεί και πέρα, όπως είναι φυσικό τα όρια τα βάζουν τα ασφάλτινα λάστιχα αλλά και οι συγκρατημένες off road γωνίες, κάτι αναμενόμενο με βάση τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, οι οποίες απαιτούν σύνεση και πρόβλεψη από τον οδηγό για να μην μπλέξει σε στενωπούς δίχως επιστροφή.

 

Συνοψίζοντας, τα πράγματα είναι μάλλον απλά. Αν ανήκετε στο κοινό που του αρέσουν οι υπερπαραγωγές και ακολουθείτε τυφλά τα blockbusters της μόδας, τότε σίγουρα θα έχετε μάτια μόνο για ένα SUV σε αυτά τα λεφτά. Και μάλλον διαβάζετε αυτές τις γραμμές απλά για να επιβεβαιώσετε την απόφασή σας, έχοντας κόψει ήδη το εισιτήριο για την κεντρική αίθουσα της αγοράς.

Από την άλλη, αν είστε από τους πιο ψαγμένους και εστέτ, και δεν θέλετε να ακολουθείτε τα trends αλλά επιμένετε σε μια δική σας θεώρηση των πραγμάτων, τότε μάλλον βρίσκεστε μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που θα σας κερδίσει σε κάθε έναν από τους 4.700 καλοσχεδιασμένους πόντους του αμαξώματός του.

Διαθέτει τα πάντα που περιμένει κανείς σε αυτό το μέγεθος (χώρους, ανέσεις, ποιότητα, και άλλους χώρους…), είναι καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, ασύλληπτα οικονομικό για 200 άλογα και έτοιμο να ταξιδεύει ατέλειωτες ώρες σε άσφαλτο και χώμα χωρίς να νιώσεις το παραμικρό σημάδι κόπωσης ή βαρεμάρας. Ένα αυτοκίνητο-ορισμός του οικογενειακού που τα τα κάνει όλα και τα κάνει σχεδόν όλα καλά, όμως με τον δικό του πάντα τρόπο.

Κοστίζει αρκετά είναι η αλήθεια. Και τα 42.100 ευρώ δύσκολα τα βγάζεις σήμερα για να τα ακουμπήσεις στον εστετισμό ενός στιλάτου station wagon, έστω και τετρακίνητου και με off road άλλοθι. Όμως, είπαμε, εδώ πρόκειται για κάτι σαν σινεμά τέχνης, για λίγους και εκλεκτούς. Και πάνω από όλα γνώστες του είδους. Οι σινεφίλ της αυτοκίνησης θα βρουν στην Skoda Octavia Scout μία σταθερή αξία ζωής. Και μάλλον θα περάσουν πολύ καλύτερα από την γεμάτη θόρυβο αίθουσα των SUV.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Octavia Sports Wagon Scout 2.0 TDI
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 200 PS στις 3.600-4.100 rpm,
Ροπή: 400 Nm/1.750-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Aυτόματο DSG 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 150 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.703 x 1.829 x 1.510 mm
Μεταξόνιο: 2.678 mm
Βάρος: 1.602 kg
Χώρος αποσκευών: 640-1.700 lt
Τιμή: Από €42.100

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η νέα Skoda Fabia στο Golden Hall
Σκέψεις για αμιγώς ηλεκτρική Skoda Octavia
Skoda Octavia: Πώς ξεκίνησαν όλα (+video)