Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Porsche 911 GT2 RS

Ελλάδα 19:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Porsche 911 GT2 RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Porsche 911 GT2 RS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πιστεύετε πως η 911 είναι απλώς ένα όμορφο και ενδιαφέρον σπορ κουπέ με αρκετή δύναμη; Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να μεταμορφωθεί σε κάτι πολύ παραπάνω από αυτό. Ελάτε μαζί μας σε μια καυτή πτήση με τους 700 ίππους της GT2 RS.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ GEORG KACHER, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: JOHN WYCHERLEY

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 2 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

ΥΠΗΡΧΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ όπου η Porsche τοποθετούσε στην 911 μόνο δύο χειρολαβές για τους επιβάτες. Αυτή η εποχή βρίσκεται πλέον πολύ μακριά. Σήμερα, για να καταφέρεις να παραμείνεις ακλόνητος στη θέση σου στην ολοκαίνουρια 911 GT2 RS είναι απαραίτητες οι κατακόκκινες ζώνες και φυσικά τα σταθερά στενά μπάκετ, που μόλις γλιστρήσεις μέσα τους νιώθεις τα πλευρά σου να απειλούνται με θλάση.

Advertisement
Advertisement

Και βέβαια, για να πειστείς για την ορθότητα της απόφασης να εμπιστευτείς την ακεραιότητά σου σε μια τέτοια ακραία δημιουργία θα πρέπει να πιστέψεις στην ικανότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων να προλαβαίνουν καταστάσεις που κανονικά θα οδηγούσαν σε σίγουρο ατύχημα. Ευτυχώς τουλάχιστον που δίπλα μας, πίσω από τιμόνι της GT2 RS, έχουμε τον επικεφαλής εξέλιξης των μοντέλων GT, Uwe Braun.

Ο πολύπειρος μηχανικός της Porsche γυρνά το κλειδί στη μίζα, μας χαμογελά με νόημα και μετακινεί τον επιλογέα του κιβωτίου στη θέση «επίθεσης». Αν νομίζετε πως η GT3 των 500 ίππων μπορεί να… ξηλώσει την άσφαλτο, τότε προετοιμαστείτε για ένα σοκ. Ο τρόπος με τον οποίο οι υπερτροφοδοτούμενοι 700 ίπποι και τα 76,5 κιλά ροπής ξεσπούν την οργή τους στο σώμα σου είναι σχεδόν βάναυσος. Αυτή η 911 επιταχύνει και φρενάρει με τέτοια ένταση που νιώθεις τα εσωτερικά σου όργανα να μετακινούνται, ενώ αναπτύσσει τόσο μεγάλες πλευρικές δυνάμεις που κάνει τους αυχενικούς μυς να καίνε από την προσπάθεια να κρατήσουν το κεφάλι ενωμένο με το υπόλοιπο σώμα. Παρά την κατάταξή τους στην ίδια οικογένεια, οι GT3 και GT2 RS ανήκουν σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Αρκεί να βάλεις στην εξίσωση τους 200 επιπλέον ίππους και τα σχεδόν 30 kgm ροπής που χωρίζουν τις δύο κατασκευές.

Advertisement

Aν τολμήσεις να την προκαλέσεις, η GT2 RS θα εκτοξευτεί από τα 0-100 km/h σε μόλις 2,8’’ και ο δείκτης του ταχύμετρου θα σταματήσει να σκαρφαλώνει στα 340 km/h. Είπατε κάτι; Ο twin-turbo 6κύλινδρος boxer των 3,8 λίτρων έχει ένα σχεδόν μοχθηρό, υποχθόνιο κροτάλισμα. Οι συχνότητές του έχουν μια απειλητική διάσταση και αυτό συμβαίνει με την εξάτμιση στην ήσυχη ρύθμιση. Εάν επιλέξεις να ανοίξεις τα κλαπέτα στο τελικό καζανάκι, κινδυνεύεις με μερική κώφωση, καθώς το ουρλιαχτό κορυφώνεται απελευθερώνοντας έναν τυφώνα από ντεσιμπέλ.

Advertisement

«ΚΑΥΤΗ» ΚΑΙ ΜΕΣΑ: Το εσωτερικό είναι αντίστοιχα χαρακτηριστικό με την εξωτερική εμφάνιση. Το μαύρο δέρμα και η κόκκινη alcadara συνδυάζονται με τμήματα από ανθρακόνημα, ενώ το μάτι αιχμαλωτίζεται από τα μπάκετ καθίσματα. Το Chrono Pack είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού και στην GT2 RS έχει επιπλέον αυτόματη ενεργοποίηση καταγραφής γυρολογίου.

ΠΑΚΕΤΟ WEISSACH: Τσεκάροντας το κουτάκι Weissach Pack στη λίστα του εξοπλισμού, θα προσθέσετε περίπου 24.000 ευρώ στην τελική τιμή. Ωστόσο με αυτά τα χρήματα η οροφή από μαγνήσιο αντικαθίσταται από ανθρακονημάτινη, ενώ το ίδιο υλικό αποκτούν και οι αντιστρεπτικές. Επίσης τοποθετούνται τροχοί από μαγνήσιο στη θέση των αλουμινένιων και εν τέλει η GT2 RS χάνει 30 επιπλέον κιλά.

Advertisement

Τα αυτοκίνητα με πακέτο Weissach ξεχωρίζουν από την παρουσία μιας διακοσμητικής λωρίδας κατά μήκος του καπό και της οροφής.
Το ακρωνύμιο RS προέρχεται από το Racing Sport και η απόλυτη αποτύπωση αυτού του χαρακτηρισμού στην πράξη ήταν και το ζητούμενο για τον Andreas Preuninger και την ομάδα του. Δούλεψαν εξονυχιστικά, εξετάζοντας και την παραμικρή λεπτομέρεια προκειμένου να βρουν τα ιδανικά χαρακτηριστικά για την GT2 RS. Τελικά κατέληξαν σε ένα set-up πολύ κοντινό σε αυτό των αγωνιστικών 911 Cup, με παραπλήσιες τιμές απόσβεσης σε αμορτισέρ και ελατήρια, πολύ σκληρά σινεμπλόκ σε ανάρτηση και μετάδοση, ημισλίκ ελαστικά από τη Michelin και την Dunlop, τεράστιες εισαγωγές αέρα και, βέβαια, με ένα εξωφρενικό πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων. Υπέβαλαν μάλιστα την GT2 RS σε ένα εξοντωτικό πρόγραμμα δίαιτας με βάση τα ανθρακονήματα, καταφέρνοντας να κρατήσουν το συνολικό βάρος κάτω από τα 1.500 κιλά. Αν αυτό δεν σας αρκεί, υπάρχει η δυνατότητα να αφαιρεθούν ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης.

Ο Preuninger είναι ξεκάθαρος με τον προσδιορισμό της GT2 RS: «Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν πραγματικά εκρηκτικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διότι απλά μπορεί να είναι διασκεδαστικός. Η αίσθηση της έκρηξης δύναμης όταν οι στροφές ανεβαίνουν είναι μοναδική. Σε αυτό το αυτοκίνητο ο συγκινησιακός παράγοντας είναι ιδιαίτερα ισχυρός. Εσκεμμένα, λοιπόν, θέλαμε ο ήχος να διαφέρει από αυτόν άλλων turbo εκδόσεων. Γι’ αυτό η GT2 RS ακούγεται όπως μια 930 της δεκαετίας του ’80 και σε κάνει να αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι σε αγωνιστικό turbo μοντέλο εκείνης της εποχής».Ο Uve Braun είναι πιο ρεαλιστής. Για σχεδόν μία ώρα μας μιλούσε με ενθουσιασμό και αρκετό χιούμορ για τις διάφορες τεχνικές λεπτομέρειες. Από τη στιγμή όμως που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της GT2 RS, μεταμορφώθηκε σε κυνηγό δευτερόλεπτα πριν από την επίθεση. Δύο αγγίγματα στο paddle του κατεβάσματος και το πόδι στο πάτωμα με 2η σχέση στο κιβώτιο. Η ομοβροντία ξεκινά, οι στροφές εκτοξεύονται κοντά στην ένδειξη των 7.000 rpm, μόλις 200 rpm πριν από τον κόφτη. Επανάληψη με 3η και το βίαιο χτύπημα στο στομάχι από την αλλαγή ακολουθείται από μια απίστευτη ώθηση που σε κρατά κολλημένο στο κάθισμα. Το πέρασμα σε 4η έρχεται λίγο πριν από το τέλος της καλής ασφάλτου, εκεί όπου πλέον ο δρόμος αρχίζει να στενεύει και η ψηφιακή ένδειξη του ταχύμετρου έχει γράψει 200.

Δυνατό φρενάρισμα και στη συνέχεια, με την ταχύτητα και πάλι σε διψήφιο νούμερο, ο επιλογέας επιστρέφει στη θέση Drive. Το μυαλό προσπαθεί να επεξεργαστεί τα τελευταία καταιγιστικά δευτερόλεπτα αισθήσεων και εικόνων. Το αυτοκίνητο στο οποίο βρισκόμαστε -αλλά όχι και αυτό που φωτογραφίσαμε- είναι ένα από τα 18 πρωτότυπα εξέλιξης. Το κοντέρ γράφει λίγο πάνω από τα 6.400 km, όμως κάποια σημάδια στο αμάξωμα δηλώνουν σιωπηλά ότι αυτά τα χιλιόμετρα ήταν παραπάνω από σκληρά. Ο Braun παίζει με τα paddles πίσω από το τιμόνι και κάθε του άγγιγμα φέρνει στα αυτιά μας το χαρακτηριστικό κούμπωμα των πανάλαφρων δίσκων της μετάδοσης. Το άφημα του γκαζιού συνοδεύεται συνήθως από ένα μεταλλικό κουδούνισμα, ενώ οι τεράστιοι κεραμικοί δίσκοι όταν είναι ακόμα κρύοι ακούγονται αρκετά. Και βέβαια, τα ελαστικά (265/35 ZR20 και 325/30 ΖR21) κολλάνε στην άσφαλτο σαν είναι κατασκευασμένα από κάποιου είδους κολλώδες υλικό, συμπληρώνοντας ιδανικά την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Στο σύντομο άνοιγμα όπου ο αυτοκινητόδρομος αποκτά τρεις λωρίδες το ταχύμετρο αγγίζει για λίγο τα 350 km/h. Η αίσθηση σε μια τέτοια ταχύτητα είναι σαν να βρίσκεσαι λίγο πριν την απογείωση. Οχι όμως με την GT2 RS.

Ο twin-turbo 6κύλινδρος boxer των 3,8 λίτρων έχει ένα σχεδόν μοχθηρό, υποχθόνιο κροτάλισμα.

Σε αυτή την ταχύτητα έχει ήδη αναπτύξει μία επιπλέον αεροδυναμική αρνητική άντωση 350 κιλών, που τη σπρώχνει στην άσφαλτο, με τα 2/3 αυτής της δύναμης να εφαρμό-ζονται στην τεράστια πίσω αεροτομή. Κάθε φορά που ο οικοδεσπότης μας πατά βαθιά το γκάζι, αυτή η 911 αποκαλύπτει ότι τα γονίδιά της έχουν μπολιαστεί με κάτι από την παλιά γενιά των καθαρόαιμων σπορ κατασκευών. Είναι σχεδόν ρετρό σε ότι αφορά την καθαρότητα του ύφους της, κάνοντας σαφές πως τίποτα δεν έχει στρογγυλευτεί για χάρη του marketing ή προκειμένου να γίνει πιο εύπεπτη στους πολλούς. Αυτή η Porsche δεν ξεπερνά απλώς όσες κατασκευές μπορούν να θεωρηθούν αντίπαλοι, αλλά το κάνει με έναν τρόπο που κόβει την ανάσα. Το τιμόνι διαβάζει τον δρόμο με την ακρίβεια ακίδας 3D εκτυπωτή, ανεξαρτήτως ταχύτητας και ποιότητας επιφάνειας. Εάν δείξεις θάρρος με την ταχύτητα εισόδου, στη στροφή θα ανακαλύψεις ότι η πλευρική πρόσφυση είναι αδιανόητα υψηλή ακόμα και για σπορ αυτοκίνητο. Ακόμα και τη στιγμή που είσαι σχεδόν σίγουρος ότι ήρθε η ώρα να πληρώσεις το τίμημα για την απερισκεψία να προκαλείς ένα αυτοκίνητο με κατανομή βάρους 39:61 εμπρός/πίσω, έρχεται η τετραδιεύθυνση για να βάλει και πάλι τα πράγματα στη θέση τους.

Όσο περισσότερο βλέπεις την GT2 RS να πιέζεται κοντά σε αυτό που θεωρείς ότι είναι το όριο τόσο περισσότερο πιστεύεις σε αυτή και αφήνεσαι στη μαγεία της, με τη σιγουριά πλέον πως τα πάντα είναι μελετημένα μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια για να συνεργάζονται αρμονικά σε τέτοιες συνθήκες. Το πίσω διαφορικό μεταβλητού βαθμού εμπλοκής μεταφέρει τη ροπή στον δρόμο με απόλυτη ακρίβεια. Τα ελαστικά εξαντλούν κάθε περιθώριο για πρόσφυση. Ο πίσω άξονας με τα μεταλλικά σινεμπλόκ ακολουθεί με εξαιρετική πιστότητα την τροχιά που διαγράφουν οι εμπρός τροχοί. Η αεροδυναμική πίεση ενισχύει ακόμα περισσότερο το αίσθημα εμπιστοσύνης που χτίζεται με κάθε χιλιόμετρο που περνά. Οι αντιδράσεις από τους γύρω σου στο πέρασμα αυτής της φαρδιάς 911 καθιστούν δεδομένο ότι πρόκειται για μια ντίβα που αιχμαλωτίζει το βλέμμα. Μπροστά σε αυτά λοιπόν μπορούμε να παραβλέψουμε την κουραστική κύλιση στις χαμηλές στροφές και τον αντικοινωνικό θόρυβο; Μα ναι, φυσικά και μπορούμε! Για να απολαύσεις την GT2 RS στο μέγιστο χρειάζεται απαραίτητα μια πίστα. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως τα εξαιρετικά ημισλίκ ελαστικά έχουν περιορισμένες δυνατότητες όταν οδηγούνται με διψήφιες θερμοκρασίες και υγρασία. Φυσικά χρειάζεται υπομονή και αρκετή εξάσκηση για να προσαρμοστείς στις ιδιαιτερότητες της πιο άγριας σύγχρονης 911, η οποία σίγουρα δεν έχει φτιαχτεί για να συγχωρεί.

Ο Preuninger επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την πιο εστιασμένη για πίστα 911 που έχει φτιαχτεί ποτέ. «Το μήνυμά μας είναι απλό. Με αυτό το αυτοκίνητο στοχεύουμε ξεκάθαρα στις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα και στη μάχη με το χρονόμετρο. Οταν φτιάξαμε την 911 R και την Cayman GT4 στόχος μας δεν ήταν τα γυρολόγια, αλλά να φέρουμε την ανόθευτη σπορ αίσθηση πιο κοντά στην καθημερινότητα. Πολλοί αντίπαλοι θεώρησαν αδυναμία το γεγονός ότι προσπαθήσαμε να φέρουμε και πάλι στην επιφάνεια τον ενθουσιασμό ενός χειροκίνητου κιβωτίου. Η GT2 RS λοιπόν είναι η απάντησή μας ότι δεν ξεχάσαμε να είμαστε ταχύτατοι όταν αυτό είναι το ζητούμενο». Η ατμοσφαιρική GT3 μπορεί να είναι σχεδόν το ίδιο προκλητική και ανταποδοτική, όμως εν τέλει οι επιπλέον 200 ίπποι, η εξωπραγματική ώθηση, η αστραπιαία λειτουργία του PDK και η αεροδυναμική τελειότητα της GT2 RS τη βάζουν σε άλλη κλάση. Πρόκειται απλά για την πιο ακραία έκφραση αυτοκινήτου με υπερτροφοδοτούμενο boxer 6κύλινδρο κινητήρα που έχει αποτυπωθεί ποτέ σε έκδοση δρόμου. Μια 911 απελευθερωμένη και σχεδόν αγνώριστη.

Porsche 911 GT2 RS Tech:
Κινητήρας: 3.800 cc, FLAT-6 Twin Turbo
700 Ps @ 7.000 rPm
76.5 kgm @ 2.500 – 4.500 rPm
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Μετάδοση: στους πίσω τροχούς
0-100 km/h: 2,8 ”, 340 km/h
Ανάρτηση: Γόνατα Macpherson Εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Μέση Κατανάλωση: 11,8 lt/100 km
CO2: 269 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.549 x 1.880 x 1.297 mm
Μεταξόνιο: 2.453 mm
Βάρος: 1.470 kg
Tιμή: (Αγγλία) € 233,809