Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 300

Ελλάδα 4:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 300

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 300

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η DS διδάσκει την τέχνη της ωρίμανσης και με μετρημένες αλλά ουσιαστικές επεμβάσεις στο DS 7 κάνει το γαλλικό πρότυπο τεχνολογίας, πολυτέλειας και φινέτσας ακόμα πιο γοητευτικό.

Advertisement
Advertisement

Ο χρόνος έχει δύο όψεις. Για κάποια πράγματα είναι αδυσώπητος, παρασύροντας στη φθορά και αφαιρώντας κάθε λάμψη και ομορφιά που μπορεί να έχει η φρεσκάδα. Για κάποια άλλα είναι το μέσο για την απελευθέρωση της δύναμης και  την ανάδειξη της ευφυΐας και της αρτιότητας που κρύβουν μέσα τους.

Eνα σταφύλι, για παράδειγμα, που θα αφεθεί χωρίς φροντίδα, πολύ σύντομα θα σαπίσει και θα πεταχτεί. Το ίδιο σταφύλι με τον κατάλληλο τρόπο μπορεί να γίνει μια γλυκιά σταφίδα ή, ακόμα καλύτερα, ένα απολαυστικό κρασί γεμάτο εντάσεις και αρώματα.

Πολλές φορές λοιπόν η όψη που θα μας δείξει ο χρόνος εξαρτάται από τον τρόπο που τον αξιοποιούμε και η αλήθεια είναι πως οι Γάλλοι έχουν αποδείξει ότι γνωρίζουν να τον χειρίζονται και να δημιουργούν τέχνη, μόδα, γαστρονομία ή ακόμα και τεχνολογία που μένει ανέγγιχτη, ή γίνεται πολύ πιο καλύτερη στο πέρασμά του.

Advertisement
Advertisement

Το όνομα DS δημιουργήθηκε κάπως έτσι, πριν από περίπου έξι δεκαετίες, με ένα αυτοκίνητο που έφερε καινοτομίες οι οποίες ακόμα και σήμερα παραμένουν αξιόλογες. Η σύγχρονη αναβίωση της DS Automobiles, ως ανεξάρτητη πλέον οντότητα, στόχευσε από την πρώτη στιγμή στη σύνδεσή της με την απόλυτη έκφραση φινέτσας, πολυτέλειας και τεχνολογικής αρτιότητας της γαλλικής κουλτούρας.

Το γεγονός ότι ο χρόνος έχει φερθεί πολύ καλά στο DS 7 είναι, λοιπόν, μια ξεκάθαρη απόδειξη πως η προσπάθεια της DS Automobiles κινήθηκε στη σωστή κατεύθυνση. Το μεγάλο γαλλικό SUV βρίσκεται κοντά μας περισσότερα από τέσσερα χρόνια, όμως οι αισθητικές επεμβάσεις που χρειάστηκαν, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης ανανέωσης, προκειμένου να δείχνει φρέσκο όπως την πρώτη στιγμή είναι πρακτικά ελάχιστες.

Advertisement

Οι πιο πολλές από αυτές αφορούν την εναρμόνιση με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής φίρμας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Aero Sport Lounge και αποτυπώθηκε στη συνέχεια στο DS 4. Τα κάθετα φώτα ημέρας DS Light Veil σε διάταξη βεντάλιας σε συνδυασμό με τα νέας τεχνολογίας, πιο λεπτά φωτιστικά Pixel Led Vision 3.0 δίνουν μια χαρακτηριστική οπτική υπογραφή αλλά και έναν εκλεπτυσμένο δυναμισμό στην όψη του DS 7.

Advertisement

Το προσωνύμιο Crossback δεν έχει αφαιρεθεί μόνο από την επίσημη ονομασία αλλά και από την επιγραφή στην πίσω πόρτα, όπου πλέον αναγράφεται με νέα γραμματοσειρά το DS Automobiles, ενώ πιο λεπτά έχουν γίνει και τα πίσω φώτα με το ξεχωριστό τρισδιάστατο οπτικό μοτίβο.

Οι αισθητικές αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες στο σαλόνι, κάτι που σαφώς δεν έχει να κάνει με παράλειψη ή απροθυμία των Γάλλων, αλλά με το γεγονός ότι αντικειμενικά δεν υπήρχε ανάγκη για κάτι τέτοιο. Το παιχνίδι με ποικίλες γραμμές και μοτίβα, το πάντρεμα εκλεπτυσμένων υλικών, όπως το ακριβό δέρμα Nappa και το αλουμίνιο, αλλά και λεπτομέρειες όπως το αναδυόμενο αναλογικό ρολόι της BRM Chronographs σε συνδυασμό με τον περίτεχνο διάκοσμο χαρίζουν στην ατμόσφαιρα έναν αέρα απλόχερα δοσμένης avant guard πολυτέλειας.

Advertisement

Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 12’’ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ υπήρχαν ήδη στο DS 7, οπότε εδώ η ουσιαστική αλλαγή που έχει γίνει αφορά την τεχνολογική αναβάθμιση.

Το νέο σύστημα πολυμέσων DS Iris System έχει μεγαλύτερη επεξεργαστική ταχύτητα, πιο γρήγορη απόκριση και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και προσαρμογής στις προτιμήσεις του οδηγού μέσω της χρήσης πλήρως διαμορφούμενων widgets, καθώς και ασύρματο mirroring κινητού σε Apple CarPlay και Android Auto.

Η συγκεκριμένη αλλαγή, που έχει σαφή θετικό αντίκτυπο στην εν γένει ευχρηστία του DS 7, είναι και μια σημαντική ενδυνάμωση του ήδη πλούσιου τεχνολογικού υπόβαθρου το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα νυχτερινής όρασης, σύστημα παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού, καθώς και ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Συνολικά λοιπόν το σαλόνι του νέου DS 7 ανταποκρίνεται στα πιο υψηλά στάνταρ ποιότητας και τεχνολογίας που αντιστοιχούν σε ένα αυτοκίνητο με premium προσδιορισμό. Η μόνη περαιτέρω αλλαγή που θα θέλαμε είναι η μετακίνηση των διακοπτών για τα παράθυρα από την κεντρική κονσόλα στις πόρτες για λόγους εργονομίας, ενώ δεν θα λέγαμε όχι στην αντικατάσταση του επιλογέα με τον συρόμενο διακόπτη που βρίσκουμε πλέον σε άλλα μοντέλα Peugeot, Citroën και Opel που βασίζονται στην πλατφόρμα EMP2, όπως και το DS 7.

Η DS Automobiles είχε επιλεγεί ως πρωταγωνιστής στον δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό για τον όμιλο PSA και το ίδιο πλέον ισχύει και για τη Stellantis. Εχει ήδη στο ενεργητικό της τίτλους οδηγών και κατασκευαστών στη Formula E και ένα γεμάτο πλάνο ενίσχυσης και διεύρυνσης της εξηλεκτρισμένης γκάμας της.

Το λογότυπο E-TENSE 4×4 στο DS 7 της δοκιμής μας δηλώνει την παρουσία του plug-in υβριδικού συστήματος με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η υβριδική μονάδα συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα PureTech 1,6Τ με 200 PS και από έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (110 PS εμπρός/113 PS πίσω) με συνολική συνδυαστική ισχύ 300 PS και 520 Nm.

Η αναβάθμιση που έχει γίνει με την ευκαιρία της ανανέωσης αφορά τη μικρή αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας ιόντων-λιθίου στις 14,2 kWh από 13,2 kWh που ήταν προηγουμένως.

Αυτή η αλλαγή, ωστόσο, δεν έχει μεταβάλει τον χώρο που καταλαμβάνει η μπαταρία, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα περισσότερα plug-in, δεν κλέβει καθόλου από τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 555 lt, όσα δηλαδή και στις συμβατικές θερμικές εκδόσεις. Το μεγάλο πορτμπαγκάζ είναι μέρος της πολύ καλής χωροταξίας που σίγουρα συγκαταλέγεται στα ατού του DS 7, επιτρέποντας την άνετη φιλοξενία ακόμα και για τους πίσω επιβάτες.

Ο συνδυασμός θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων, όπως και το μοίρασμα της μετάδοσης σε κάθε άξονα, ελέγχεται συνεχώς ηλεκτρονικά και σχετίζεται άμεσα με την επιλογή του οδηγού μεταξύ των πέντε διαθέσιμων προγραμμάτων Electric, Comfort, Hybrid, Sport και 4×4.

Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά και για όσο η μπαταρία έχει ικανή αποθηκευμένη ενέργεια η προεπιλεγμένη λειτουργία του DS 7 είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Η απουσία θορύβου και η εν γένει ηρεμία σε αυτή τη φάση είναι απόλυτα ταιριαστά με το ύφος του DS 7 ενώ, παρά την απουσία συνδρομής από τον βενζινοκινητήρα, δεν λείπει και το νεύρο στις επιταχύνσεις.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές, η μεγαλύτερη μπαταρία έχει βελτιώσει την αυτονομία που σε μεικτές συνθήκες στον κύκλο WLTP, που μπορεί να φτάσει τα 68 km.

Στην πράξη ωστόσο -και παρά το γεγονός πως η DS Automobiles έχει εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία από τη Formula E για τη μεγιστοποίηση της ανάκτησης ενέργειας-, με αρκετή προσπάθεια και μόνο μέσα στην πόλη μπορέσαμε να πλησιάσουμε κοντά στα 50 km αυτονομίας, με πιο ρεαλιστική επίδοση αυτή των 40 km.

Κάτι που σημαίνει ότι πιθανότατα το καθημερινό δρομολόγιο σπίτι-γραφείο απαιτεί τη φόρτιση και στα δύο μέρη προκειμένου η μετακίνηση να ολοκληρώνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους. Πιο πρακτική και λογική επιλογή για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων είναι η λειτουργία Hybrid στην οποία η συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων καθορίζεται με βάση τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.

Αναμφίβολα η εύρυθμη και ομαλή μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στη συνδυαστική λειτουργία είναι στοιχείο που σε κερδίζει. Ο 4κύλινδρος PureTech είναι καλά ηχομονωμένος και δεν έχει κραδασμούς, με αποτέλεσμα η ενεργοποίησή του πολλές φορές να μη γίνεται αντιληπτή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.

Αντίστοιχα ομαλή και βελούδινη είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου e-EAT8 που μόνο σε ξαφνικό και βαθύ πάτημα του γκαζιού δείχνει λίγο διστακτικό. Στο πρόγραμμα Hybrid λοιπόν, για όσο διάστημα η μπαταρία έχει αποθηκευμένη ενέργεια και η συμβολή των ηλεκτροκινητήρων μπορεί να είναι σημαντική, το DS 7 μπορεί να κινείται με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 5 lt/100 km.

Τιμή παραπάνω από ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει τα 1.900 kg και έχει την ικμάδα των επιδόσεων από 300 PS, όπως για παράδειγμα τα 5,9’’ για το 0-100 km/h και τα 235 km/h τελικής ταχύτητας. Ωστόσο από τη στιγμή που η μπαταρία αρχίζει να τροφοδοτείται πλέον μόνο με ενέργεια από ανάκτηση ή από τον κινητήρα -κάτι αναπόφευκτο σε ένα ταξίδι ή αν δεν υπάρχει τακτική φόρτιση-, η κατανάλωση ανεβαίνει αρκετά, οπότε υπολογίστε σε βάθος χρόνου μια μέση τιμή κοντά στα 7 lt/100 km, όπως αυτή που είδαμε τελικά στη διάρκεια της δοκιμής μας.

Τα προγράμματα Sport και 4×4 έχουν σίγουρα λόγο ύπαρξης, όμως είναι μάλλον αυτά που θα αναζητήσεις λιγότερο. Το μεν πρώτο τονίζει την αμεσότητα σε ισχύ, μετάδοση, ανάρτηση και τιμόνι, χωρίς όμως να μεταμορφώνει το DS 7 στο αυτοκίνητο που θα σε προκαλέσει να πιέσεις.

Αντίστοιχα στη δεύτερη περίπτωση η μόνιμη εμπλοκή της τετρακίνησης είναι κάτι που ίσως χρειαστείς μόνο αν αποφασίσεις να εξερευνήσεις τον SUV χαρακτήρα -που εντέλει κρύβει αρκετές δυνατότητες- σε μια λασπωμένη διαδρομή, ή αν θες απόλυτη σιγουριά στον δρόμο για το αγαπημένο σου χιονοδρομικό.

Φυσικά όποτε και αν το ζητήσεις, το E-TENSE 4×4 300 είναι σε θέση να προσφέρει επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμα και αυτοκίνητα με σπορ προσδιορισμό και έχει το κατάλληλο πακέτο για να τις υποστηρίξει, χάρη στη σιγουριά που μεταφέρει ο συνδυασμός πρόσφυσης, προοδευτικότητας και ισορροπίας στο ζύγισμα σε όλες τις συνθήκες.

Ωστόσο δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείς πως το DS 7 δεν είναι φτιαγμένο με προτεραιότητα τις οδηγικές συγκινήσεις – πιο εστιασμένη σε αυτές είναι η νέα έκδοση E-TENSE 4×4 360 με περισσότερα σπορ στοιχεία που έχουν την υπογραφή του τμήματος DS PERFORMANCE.

Η φιλοσοφία του στρέφεται γύρω από την απόλαυση της πολυτέλειας και της άνεσης που συνθέτουν ένα αρχοντικό ύφος. Αν θέλετε λοιπόν τη γνώμη μας, περισσότερη ουσία έχει το πρόγραμμα Comfort διότι προσθέτει περισσότερα επίπεδα εκλεπτυσμού στο DS 7, αναδεικνύοντας την ασυναγώνιστη άνεση που προσφέρει η ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία ανιχνεύει μέσω κάμερας λακκούβες και κακοτεχνίες στον δρόμο και ρυθμίζει κατάλληλα την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ.

Ιδανικό πεδίο βολής είναι ο αυτοκινητόδρομος και το ταξίδι όπου εκτιμάς ακόμα περισσότερο την αφράτη απόσβεση, τα ξεκούραστα καθίσματα αλλά και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση. Ομως και στην καθημερινή συμβίωση το φιλόξενο και αγχολυτικό περιβάλλον του DS 7 κάνει πιο ευχάριστο τον χρόνο που περνάς σε αυτό, τη στιγμή που ο μικρός κύκλος στροφής των 10,4 m χαρίζει εντυπωσιακή για το μέγεθός του ευελιξία και σίγουρα αποδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος μέσα στην κίνηση και στα στενά της πόλης.

Στην περίπτωση του DS 7 λοιπόν ο χρόνος αποδείχτηκε σύμμαχος και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η εξαιρετική βάση που είχε δημιουργήσει εξαρχής η DS Automobiles δεν χρειάστηκε παρά μόνο λίγες πινελιές φρεσκάδας -που έχουν να κάνουν κυρίως με την τεχνολογική αναβάθμιση- για να αναδείξει μια γοητευτική ωριμότητα και πληρότητα.

Τη στιγμή που το κύρος της γαλλικής φίρμας κερδίζει συνεχώς πόντους στο απαιτητικό πεδίο της premium κατηγορίας, το νέο DS 7 παύει να είναι απλά η εναλλακτική πρόταση με το avand guard πληθωρικό στυλ και πλέον μπαίνει στην πρώτη γραμμή, δίπλα στον παραδοσιακό ανταγωνισμό με, κυρίως, γερμανική καταγωγή.

Απέναντι σε αυτόν έχει ως δυνατά χαρτιά την ασυναγώνιστη άνεση, την στυλάτη ποιότητα αλλά και ένα πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο. Στην έκδοση E-TENSE 4×4 300 της δοκιμής μας μάλιστα μπορούμε να πούμε πως το DS 7 συνιστά την πιο ολοκληρωμένη εκδοχή της γκάμας, συνδυάζοντας τον εξηλεκτρισμό και το χρηστικό ατού της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με τις επιδόσεις και το πλεονέκτημα της τετρακίνησης.

KEY TECH

Η τετρακίνητη έκδοση της υβριδικής μονάδας της DS χρησιμοποιεί την πιο δυνατή έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech, η οποία αποδίδει 200 PS (έναντι 180 PS στην Ε-TENSE 225) και 300 Nm ροπής. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας (110 PS, 320 Nm) είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8 μέσω του οποίου μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας (113 PS, 166 Nm) είναι ανεξάρτητος από την υπόλοιπη μετάδοση και ελέγχεται από την κεντρική μονάδα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς τόσο κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όσο και όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση ή μεγαλύτερη ισχύς.

Η αναλογία ισχύος μεταξύ των δύο αξόνων μεταβάλλεται συνεχώς ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης. Η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία είναι εφικτή σε ταχύτητες έως 135 km/h. Η ρύθμιση του υβριδικού συστήματος είναι τέτοια ώστε η μπαταρία των 14,2 kWh να διαθέτει πάντα ένα ελάχιστο ποσοστό ενέργειας με το οποίο τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες οποιαδήποτε στιγμή απαιτηθεί. Χάρη στον στάνταρ on-board φορτιστή των 7,4 kW, η φόρτιση της μπαταρίας σε wallbox αντίστοιχης ισχύος ολοκληρώνεται σε δύο ώρες.

TECH – DS 7 E-TENSE 4×4 300
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, turbo, 200 PS/6.000 rpm, 30,6 kgm/3.000 rpm, 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 110 PS/320 Nm (ΕΜΠΡΟΣ), 113 PS/166 Nm (ΠΙΣΩ), ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ 300 PS, 520 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 235 km/h (Electric & 4×4: 135 km/h)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 7,1 lt/100 km
CO2: 27 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.593/1.891/1.637 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 555 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.911 kg
ΤΙΜΗ: Από €57.000

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS
Δοκιμή: Lexus RX 500h F Sport Performance
Δοκιμή: Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8