Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 225e Active Tourer xDrive

Ελλάδα 17:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: BMW 225e Active Tourer xDrive

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 225e Active Tourer xDrive

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη νέα γενιά της Active Tourer, η BMW μάς δείχνει ότι τα οχήματα ενός όγκου έχουν ακόμα μέλλον στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

Στις εποχές όπου οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εγκαταλείπουν με γοργούς ρυθμούς την κατηγορία των πολυμορφικών μοντέλων, εντείνοντας την ίδια στιγμή τις προσπάθειές τους στις best seller κατηγορίες των SUV/crossover, η BMW λανσάρει τη νέα γενιά της Σειράς 2 Active Tourer. Ρίσκο ή όχι, το μέλλον θα δείξει.

Είναι αλήθεια ότι το συγκεκριμένο μοντέλο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014, όντας το πρώτο της βαυαρικής εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είχε μια αρκετά επιτυχημένη εμπορική πορεία, ενώ σε ορισμένες αγορές όπως η γαλλική αποτέλεσε το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της BMW, μετά τη Σειρά 3.

Τo 2022 μπήκε αισίως στη δεύτερη γενιά, όντας προσαρμοσμένο στις νέες τάσεις που επικρατούν στην αγορά. Πλέον το σχεδιαστικό στυλ έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά φέρνοντας τη Σειρά 2 Active Tourer πιο κοντά σε crossover μοντέλο, ειδικά στο εμπρός τμήμα, όπου κυριαρχεί η υπερυψωμένη γραμμή ενώ παράλληλα υιοθετείται η νέα μάσκα με την πολυσυζητημένη διπλή γρίλια.

Advertisement
Advertisement

Άλλα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς Active Tourer είναι το καπό με τη σχετικά μικρή επιφάνεια, το σχεδόν κάθετο πίσω παράθυρο, τα νέα, λεπτότερης σχεδίασης  πίσω φωτιστικά σώματα και οι «χωνευτές» χειρολαβές, μία λύση που ωφελεί την αεροδυναμική με τον δείκτη Cd να φτάνει στο 0,26. Εν ολίγοις, η νέα Active Tourer κερδίζει σε τομείς που υστερούσε μέχρι πρότινος, όπως ο χαρακτήρας και το στυλ.

Τα στοιχεία καινοτομίας αφθονούν και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί το γνωστό μας από τις ηλεκτρικές iX και i4, Curved Display, ήτοι η ενιαία επιφάνεια που ενσωματώνει δύο οθόνες, με διαγώνιο 10,25 και 10,7 ιντσών,αντίστοιχα, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος.

Advertisement

Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με το τελευταίας γενιάς infotainment της BMW, iDrive 8, που διαθέτει εξελιγμένο λογισμικό αναγνώρισης φωνής και μια μυριάδα νέων λειτουργιών. Δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο και απλό στην χρήση του και θέλει χρόνο εξοικείωσης.

Παράλληλα έχει βελτιωθεί και η εργονομία, με την τοποθέτηση ενός «αιωρούμενου» πάνελ που έχει τον ρόλο της κεντρικής κονσόλας, πάνω στο οποίο βρίσκονται οι διακόπτες για την επιλογή των οδηγικών προφίλ, της εκκίνησης του κινητήρα, όπως και ο μικροσκοπικός επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων.

Advertisement

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η απόσταση μεταξύ των δύο καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού να έχει μεγαλώσει, προσφέροντας μεγαλύτερη ευρυχωρία. Κάτι που ισχύει και για τους πίσω επιβάτες που έχουν στη διάθεσή τους ικανό χώρο για γόνατα και κεφάλι, χάρη στο συρόμενο κατά 13 cm, αναδιπλούμενο και διαιρούμενο (40:20:40) κάθισμα, αλλά και λόγω του συνολικού μήκους που φτάνει πλέον τα 4,39 m.

Σε ό,τι αφορά τον χώρο αποσκευών, τα 406 lt είναι οριακά επαρκή. Η βασικότερη αιτία είναι η τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κίνησης της 225e, που αφαιρεί 64 lt από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις. Το εσωτερικό καλύπτεται από ποιοτικά υλικά, είτε μιλάμε για τα μαλακά πλαστικά που υπάρχουν από το ταμπλό έως αρκετά χαμηλά στις πόρτες είτε για τα μεταλλικά φινιρίσματα σε διακόπτες και χειριστήρια. Ακόμα και τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή υφή ενώ υποδειγματική είναι η συναρμογή.

Κάτω από το εμπρός καπό της BMW 225e Active Tourer βρίσκεται ο 3κύλινδρος αλουμινένιος TwinTurbo βενζινοκινητήρας 1,5 lt με ισχύ 136 PS, ο οποίος συνδυάζεται με ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί έναν τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 109 PS, διαμορφώνοντας ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης. Ο τελευταίος τροφοδοτείται με τη σειρά του από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 14,2 kWh (net).

Advertisement

Χάρη στη σχετικά υψηλή για plug-in hybrid μοντέλο ισχύ της μπορείς να διανύσεις έως και 93 km χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ μπορεί να φορτίσει από το 0% στο 100% μέσα σε δύο ώρες και 45 λεπτά σε wallbox 7,4 kW. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι υπερ-αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις, με την κατανάλωση να κυμαίνεται κάτω από τα 2,0 lt/100 km, ενώ στην περίπτωση που την σκυτάλη αναλάβει ο θερμικός κινητήρας, με συγκρατημένη οδήγηση ο δείκτης φλερτάρει με τα 4,0-4,5 lt/100 km.

Η συνδυαστική απόδοση του συνόλου φτάνει τους 245 PS και κρίνεται παραπάνω από επαρκής για κάθε συνθήκη. Μάλιστα, χάρη στην αμεσότητα της απόκρισης δείχνει μεγαλύτερη από ότι είναι. Η ροπή των 477 Nm βοηθάει στο να πάρει ο οδηγός το μέγιστο της απόδοσης, χωρίς να χρειάζεται να πιέσει τον κινητήρα. Το έργο του κινητήρα αξιοποιεί στο έπακρο το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και λειτουργία. Χάρη στην καλή ηχομόνωση, ο κινητήρας δεν ακούγεται στην πλειονότητα των περιπτώσεων και γενικά λειτουργεί πολύ ομαλά.

Η συνεργασία ηλεκτροκινητήρα με το θερμικό μοτέρ είναι αρμονική, καθώς το δεύτερο λειτουργεί συνήθως στο ωφέλιμο εύρος στροφών και παρέχει αρκετή δύναμη σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Μόνο όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Efficient, που δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου, παρουσιάζεται κάποια καθυστέρηση στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο.

Η ανάρτηση ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά, ένα γνώριμο στοιχείο των μοντέλων της βαυαρικής φίρμας.Οι διαδρομές που λατρεύει η 225e Active Tourer είναι οι αυτοκινητόδρομοι, χωρίς πάντως να υστερεί και στο επαρχιακό δίκτυο, εκεί όπου το εξαιρετικό πλαίσιο προσφέρει αυτοπεποίθηση στον οδηγό, ενώ σχετικά μικρές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι και οι κλίσεις.

Πάντως αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ρυθμό, ο οδηγός θα αντιληφθεί την τάση για υποστροφή, αντίδραση που εξαλείφεται εύκολα χάρη στην εμπλοκή του πίσω άξονα. Ούτως ή άλλως η 225e Active Tourer δεν απευθύνεται στους «θερμόαιμους» οδηγούς, αλλά σε αυτούς που θέλουν ένα καλοφτιαγμένο όχημα με πρακτικό και άνετο εσωτερικό και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.

Συνολικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της βαυαρικής εταιρείας, προσφέρει έναν ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.

KEY TECH

Η 225i Active Tourer προσφέρει στον οδηγό της τη νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων και επικοινωνίας BMW iDrive. Πυρήνας του συστήματος αποτελεί το λειτουργικό BMW Operating System 8 που παρέχει προηγμένη συνδεσιμότητα και επεξεργασία δεδομένων. Βασικό ρόλο στο νέο λειτουργικό έχει ο ψηφιακός βοηθός, Intelligent Personal Assistant, με τον οποίο ο οδηγός μπορεί και αναπτύσσει φυσικούς διαλόγους, ενώ εναλλακτικά παρέχεται η δυνατότητα απτικής ρύθμισης των λειτουργιών μέσω της κεντρικής οθόνης. Επιπροσθέτως, έχει δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη «συναισθηματικών» δεσμών μεταξύ οδηγού και οχήματος, κάτι για το οποίο φροντίζει η λειτουργία «Great Entrance Moments», η οποία μεταξύ άλλων καλωσορίζει τον οδηγό μόλις επιβιβαστεί στο εσωτερικό του οχήματος, ενώ με την τελευταία αναβάθμιση έχει ενσωματωθεί και το σύστημα Amazon Alexa. Επιπλέον, είναι δυνατή η χρήση επιλεγμένων εφαρμογών, όπως το BMW Connected, στο αυτοκίνητο, καθώς και η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα BMW ConnectedDrive Store.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – BMW 225e Active Tourer xDrive
Κινητήρας εσωτερικής καύσης: τρικύλινδρος, 1.499 cc
Ισχύς: 136 PS/ 4.000-6.500 rpm, Ροπή: 230 Nm/1.500-4.000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας:
Ισχύς: 80 kW, Ροπή: 247 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 245 PS
Συνδυαστική ροπή: – Νm
Μπαταρία: 16,3 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 0,6 l/100 km, 6,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 14 gr/km
Βάρος: 1.825 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.386/ 1.824/ 1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 406-1.370 lt
Τιμή: Από 46.500€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200
Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4
Δοκιμή: Opel Grandland GSe