Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δείτε πως τα νέα διπλά τζάμια μειώνουν τον θόρυβο

Ελλάδα 19:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δείτε πως τα νέα διπλά τζάμια μειώνουν τον θόρυβο

ΝΕΑ

Δείτε πως τα νέα διπλά τζάμια μειώνουν τον θόρυβο

ΝΕΑ

Tα τζάμια στα σύγχρονα αυτοκίνητα, και δη στα ηλεκτρικά, έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία και νέες ενδιαφέρουσες τεχνολογίες να παρουσιάσουν.

Advertisement
Advertisement

Αγοράζοντας ένα νέο αυτοκίνητο, κανείς δεν δίνει σημασία στα τζάμια και τα κρύσταλλα που καλύπτουν τις γυάλινες επιφάνειές του. Όμως οι καιροί αλλάζουν. Και μέσα σε όλα τα καινούργια που φέρνει η ηλεκτροκίνηση είναι και η αναβάθμιση των τζαμιών σε έναν βασικό κρίκο της άνετης και πολυτελούς μετακίνησης.

Τα σύγχρονα τζάμια πέρα από το να κρατούν τους επιβάτες ζεστούς και ασφαλείς μέσα στο όχημα, έχουν και ως στόχο στο να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν πιο αθόρυβες μετακινήσεις.

Στοιχείο που αποκτά ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, όπου τα αυτοκίνητα πλέον δεν κάνουν μηχανικούς θορύβους και ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος που παράγει το αμάξωμα και τα τζάμια.

Advertisement
Advertisement

Τα ηχομονωτικά τζάμια δεν είναι κάτι καινούργιο, ιδίως για τις premium μάρκες. Όμως πολλά έχουν αλλάξει πλέον στην κατασκευή και τις ιδιότητές τους. Παλαιότερα τα κρύσταλλα για το παρμπρίζ κατασκευάζονταν με κατεργασία σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, έτσι ώστε να δημιουργηθούν τα λεγόμενα και “tempered” γυαλιά.

Μία πιο σύγχρονη μέθοδος είναι τα τζάμια-σάντουιτς, όπου μεταξύ δύο ανεξάρτητων γυαλιών παρεμβάλλεται μία πλαστική διάφανη επιφάνεια, και όλα μαζί ενώνονται σε ένα ενιαίο κρύσταλλο.

Ο εξωτερικός θόρυβος σε αυτή την περίπτωση είτε αντανακλάται πίσω στο περιβάλλον είτε απορροφάται από την ενδιάμεση επιφάνεια. Πέρα από αυτά τα χαρακτηριστικά η τεχνική αυτή εξασφαλίζει και υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και αντικλεπτικά χαρακτηριστικά.

Advertisement

Πρόσφατα η Porsche παρουσίασε μία εξελιγμένη τεχνική κατασκευής γυαλιού για την μείωση του θορύβου. Το γυαλί αυτό αποτελείται από πέντε στρώματα διάφορων υλικών τοποθετημένα ανάμεσα σε δύο στρώματα γυαλιού. Ένα από αυτά τα υλικά, το PVB έχει πολύ καλά ηχομονωτικά χαρακτηριστικά μειώνοντας τον ήχο που φθάνει στην καμπίνα.

Advertisement

Το ακουστικό γυαλί της Porsche μειώνει τον εξωτερικό θόρυβο που φθάνει μέσα στην καμπίνα κατά 7,3% σε ένα εύρος συχνοτήτων από 630 Hz έως 6,3 kHz. Κάτι που δεν περιορίζει σημαντικούς ήχους, όπως για παράδειγμα τις σειρήνες των οχημάτων έκτακτης ανάγκης οι οποίες είναι ρυθμισμένες μεταξύ 360Hz και 630Hz.

Το γυαλί της Porsche είναι στην πραγματικότητα ελαφρύτερο από το τυπικό πλαστικοποιημένο γυαλί, λόγω του αυξημένου πάχους του τμήματος PVB, εξοικονομώντας περίπου 2 κιλά στην Panamera. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του PVΒ είναι ότι εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια όντας πιο ανθεκτικό στο σπάσιμο από το συμβατικό γυαλί. Επίσης είναι πιο εύκολο να χρωματιστεί έτσι ώστε να εξασφαλίζει την απόλυτη ιδιωτικότητα στους VIP επιβάτες της Porsche.

Σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φέρουν σημαντικές εξελίξεις σε όλους τους τομείς, καθώς νέες απαιτήσεις και διαφορετικά δεδομένα θα απαιτούν και διαφορετικές και πιο εξελιγμένες απαντήσεις. Και τότε, τα τζάμια των αυτοκινήτων μας δεν θα είναι κάτι αυτονόητο, αλλά κάτι που θα έχουμε επιλέξει εμείς, με βάση τα χαρακτηριστικά απόδοσής τους.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σπάνε τα πίσω τζάμια των Tesla
H Porsche σας πάει βόλτα στις Άλπεις (video)
Porsche Cayenne: Νέα Platinum Edition