Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Renault Clio: Ταξιδεύοντας με LPG

Ελλάδα 11:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Renault Clio: Ταξιδεύοντας με LPG

ΝΕΑ

Renault Clio: Ταξιδεύοντας με LPG

ΝΕΑ

Φορτώνουμε το Renault Clio με μπαγκάζια και «ανεβαίνουμε» στη βόρεια Ελλάδα χρησιμοποιώντας μόνο υγραέριο.

Advertisement
Advertisement

Το Renault Clio δεν χρειάζεται πολλές συστάσεις καθώς την τελευταία εξαετία έχει σαρώσει την αγορά. Ήταν για πολλά συνεχόμενα χρόνια το best seller της γαλλικής μάρκας, ενώ πάντα βρισκόταν ανάμεσα στα κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκίνητα όχι μόνο της κατηγορίας του, αλλά και συνολικά στην αυτοκίνηση.

Είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από τιμόνι ενός νέου Renault Clio TCe 100 LPG και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα οδοιπορικό στη Δυτική Μακεδονία γράφοντας περίπου 1.500 χιλιόμετρα. Το διαφορετικό σε αυτήν την περίπτωση ήταν ότι όλα τα χιλιόμετρα του ταξιδιού τα πραγματοποιήσαμε με υγραέριο αφήνοντας το ρεζερβουάρ βενζίνης ανέπαφο και γεμάτο με καύσιμο.

Advertisement
Advertisement

Το βασικό λοιπόν ερώτημα του σχεδίου ήταν τελικά αν όντως το υγραέριο ως καύσιμο είναι πιο οικονομικό από την βενζίνη ακόμα και στο απαιτητικό ταξίδι. Σε αυτό το σημείο πρέπει να θυμίσουμε ότι το Clio χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου βενζίνης ο οποίος με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Συνοδεύεται από ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και ο ψεκασμός είναι έμμεσος πολλαπλών σημείων. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.216 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο είναι στα 480 κιλά.

445 συνεχόμενα «υγραέρια» χιλιόμετρα!

Πάμε όμως στην πράξη. Το ταξίδι ξεκίνησε από την Αθήνα με πρώτο προορισμό την Σφενδάμη Πιερίας και το Clio έπρεπε με το ρεζερβουάρ των 32 λίτρων υγραερίου να «βγάλει» 445 χιλιόμετρα. Οδηγώντας χωρίς υπερβολές και μέσα στα όρια ταχυτήτων που ορίζει ο νόμος στον αυτοκινητόδρομο καταφέραμε τελικά με ένα ρεζερβουάρ να διανύσουμε τα πρώτα 445 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα, κάτι που σημαίνει ότι ξοδέψαμε περίπου 32 ευρώ (αν βάλουμε ότι ο μέσος όρος είναι το 1 ευρώ ανά λίτρο στο LPG).

Advertisement

Η κατανάλωση του Clio κυμάνθηκε κοντά στο 7 με 7,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό για ένα πλήρως φορτωμένο αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα 999 κ.εκ. Στην περίπτωση χρήσης βενζίνης στον ίδιο ρυθμό οδήγησης θα είχαμε κατανάλωση της τάξης των 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι θα είχαμε ξοδέψει 51 ευρώ (με μέση τιμή αμόλυβδης τα 1,9 ευρώ το λίτρο). Εκτός όμως από την χρηματική διαφορά στην περίπτωση της βενζίνης θα μας είχαν μείνει και 12 λίτρα καυσίμου να ξοδέψουμε.

Advertisement

Φανοί στα Γρεβενά

Η δεύτερη ημέρα ήταν πιο απαιτητική καθώς περιλάμβανε Βέροια, Κοζάνη και Γρεβενά με ενδιάμεσες επισκέψεις σε Βελβεντό και κατάληξη στο Λιτόχωρο. Συνολικά τα χιλιόμετρα εδώ ήταν 600 και το Clio εκτός από οικονομικό αποδείχτηκε και πολύ άνετο. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της διαδρομής περιλάμβανε κίνηση σε επαρχιακό δίκτυο, πάλι με συνετή οδήγηση, χωρίς υπερβολές.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο ρυθμός συνήθως είναι πιο φιλικός προς την κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο η ένδειξη στο Renault παρέμεινε κολλημένη στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και ελάχιστες φορές έπεσε στο 6,9. Αυτό σημαίνει ότι αναγκαστήκαμε να γεμίσουμε δύο φορές στο ρεζερβουάρ LPG καταναλώνοντας για τα 600 χιλιόμετρα 42 λίτρα με κόστος τα 42 ευρώ. Στην αντίστοιχη περίπτωση της χρήσης βενζίνης η κατανάλωση θα ήταν μειωμένη στα 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ωστόσο και πάλι το κόστος θα ξεπερνούσε εκείνο του LPG φτάνοντας τα 64 ευρώ με τα 33,5 λίτρα που θα είχαμε καταναλώσει.

Advertisement

Γαλλικό… κλειδί

Για την συμπεριφορά του Renault Clio δύσκολα θα βρει κανείς κάτι αρνητικό. Το αυτοκίνητο είναι άνετο, έχει εξαιρετικούς χώρους για την κατηγορία του και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι απολαυστική. Στρίβει με ακρίβεια, φρενάρει σταθερά και η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ καλή. Επιπλέον, ο εξοπλισμός είναι υπεραρκετός τόσο στον τομέα της υποβοήθησης της οδήγησης με συστήματα ασφαλείας (διόρθωση λωρίδας κυκλοφορίας, κλπ) όσο και στον τομέα της διασκέδασης με σύγχρονο σύστημα συνδεσιμότητας και πλοήγησης. Όσο για τον κινητήρα, είναι αποδοτικός, πολιτισμένος στη λειτουργία του και δεν θα χρειαστείς κάτι περισσότερο για να καλύψεις το 80% των αναγκών.

Στη διάρκεια της επιστροφής προς Αθήνα, ξανά από Σφενδάμη, στο μυαλό στριφογυρίζει ο απολογισμός. Δεν χωράει αμφιβολία ότι το LPG συμφέρει, συμφέρει ακόμα και στο ταξίδι. Εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι η χαμηλή τιμή του καυσίμου, όπως επίσης και το γεγονός ότι πλέον μπορείς να το βρεις παντού, ακόμα και σε πρατήρια καυσίμου σε χωριά της Ελλάδας. Με το Clio απολαμβάνεις ακόμα ένα πλεονέκτημα, το μεγάλο ρεζερβουάρ που διαθέτει στα 32 λίτρα που αυξάνει την αυτονομία. Αν πάλι θέλεις να συνδυάσεις και τα δύο καύσιμα τότε μπορείς να διανύσεις περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα πριν επισκεφτείς πρατήριο καυσίμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault Sport: Πάθος για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων
«Ποντικοί» εισέβαλλαν σε εργοστάσιο της Renault
Οι πρώτες επίσημες teaser εικόνες του νέου Renault Espace