Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χωρίς φθηνά ηλεκτρικά η Ευρώπη χάνεται!

Ελλάδα 8:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χωρίς φθηνά ηλεκτρικά η Ευρώπη χάνεται!

ΝΕΑ

Χωρίς φθηνά ηλεκτρικά η Ευρώπη χάνεται!

ΝΕΑ

Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων περνάει πλέον σε μία νέα φάση. Και τα φθηνά κινέζικα μοντέλα είναι αυτά που αλλάζουν το τοπίο, καθιστώντας τους Κινέζους κυρίαρχους του παιχνιδιού.

Advertisement
Advertisement

Τα κινεζικά ηλεκτρικά είναι μια μεγάλη απειλή για τους δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων επειδή οι καταναλωτές μπορούν πιο εύκολά να τα αγοράσουν,.

Για παράδειγμα, αν θέλετε να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό όχημα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η φθηνότερη επιλογή κοστίζει περισσότερο από δύο φορές περισσότερο από το φθηνότερο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην αγορά.

Αντίθετα, στην Κίνα, αν θέλετε να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η πιο προσιτή επιλογή κοστίζει 9% πιο κάτω από το φθηνότερο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό είναι ένα σημάδι του χάσματος τιμών που διευρύνεται συνεχώς στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Advertisement
Advertisement

Ενώ τα ηλεκτρικά που πωλούνται από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και αλλού εξακολουθούν να κοστίζουν περισσότερο από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης, στην Κίνα, ο καθένας μπορεί να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό.

Το πρώτο εξάμηνο του 2023, το μέσο EV κόστιζε 66.864 ευρώ στην Ευρώπη και 68.023 ευρώ στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics.

Αντίθετα, το μέσο EV κόστισε λιγότερο από το μισό στην Κίνα, με κόστος μόλις 31.165 ευρώ.

Advertisement

Υπάρχουν πολλές αιτίες που συμβαίνει αυτό. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, για να αποφευχθεί το άγχος της αυτονομίας, οι κατασκευαστές βάζουν μεγάλες και ακριβές μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Έτσι κατασκευάζουν μεγάλα και ακριβά SUV την ίδια στιγμή που οι Κινέζοι, χρησιμοποιούν μικρότερης χωρητικότητας και πιο απλές μπαταρίες, έτσι ώστε να κρατήσουν το κόστος χαμηλά.

Advertisement

Υπάρχουν όμως και άλλες αιτίες, όπως για παράδειγμα το χαμηλό κόστος εργασίας στην Κίνα και οι πληροφορίες ότι χρησιμοποιούνται σε αναγκαστική εργασία μέλη της μειονότητας των Ουιγούρων, κάτι που κάνει αθέμιτο και μη ηθικό τον ανταγωνισμό με τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς.

Επίσης, η κινεζική κυβέρνηση έχει επιδοτήσει σημαντικά την αγορά EVs. Ενώ οι ΗΠΑ και οι ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν επίσης φορολογικά πλεονεκτήματα, η προσέγγιση της Κίνας ήταν πιο επιτυχής στην καλλιέργεια μιας βιομηχανίας που προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία οχημάτων.

Advertisement

Ενώ οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 51 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και στους Ευρωπαίους προσφέρονται 135, οι Κινέζοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 235 ηλεκτρικών.

Αυτό σημαίνει ότι, ενώ υπάρχουν οχήματα υψηλής ποιότητας που προσφέρονται, υπάρχουν επίσης διαθέσιμα φθηνότερα μοντέλα. Κάτι που κάνει τα ηλεκτρικά από την Κίνα πολύ πιο ελκυστικά όχι μόνο στην εγχώρια αγορά αλλά και στις εξαγωγές τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η απόλυτη ντρίπλα των Κινέζων για να κυριαρχήσουν
Γιατί οι Κινέζοι «ψωνίζουν» ευρωπαϊκές εταιρίες;
Οι Κινέζοι αλλάζουν τα πλάνα των μεγάλων γκρουπ