Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ «δεσμεύουν» τα Τελωνεία!

Ελλάδα 3:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ «δεσμεύουν» τα Τελωνεία!

ΝΕΑ

Χιλιάδες εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ «δεσμεύουν» τα Τελωνεία!

ΝΕΑ

Ανυποψίαστοι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα για τις φορολογικές ατασθαλίες κάποιων επιτήδειων εμπόρων.

Advertisement
Advertisement

Σε μπαράζ ελέγχων έχουν επιδοθεί τους τελευταίους μήνες τα τελωνεία όλης της χώρας για να διαπιστώσουν αν κάποια εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν εκτελωνιστεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ή οι εισαγωγείς τους έχουν παραποιήσει τα έγγραφά τους για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς.

Μάλιστα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr σχεδόν όλες οι εισαγωγικές εταιρείες αναγκάζονται να απασχολούν υπαλλήλους τους σε καθημερινή βάση για να διαπιστώσουν αν το μοντέλο που έχει εισαχθεί ως μεταχειρισμένο ανήκει στην υποκατηγορία Q ή W και έπρεπε να ταξινομηθεί με αυξημένο ή μειωμένο συντελεστή Τέλους Ταξινόμησης.

Advertisement
Advertisement

Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως κάποιοι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να πληρώσουν χαμηλότερους δασμούς δεν δίσταζαν να παραποιήσουν τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων ή ακόμη και τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης με αποτέλεσμα να πραγματοποιούν απάτη ενάντια στο Ελληνικό Δημόσιο.

Ωστόσο οι Τελωνειακές Αρχές μόλις αντιλήφθηκαν τη νέα κομπίνα που πραγματοποιούν κάποιοι επιτήδειοι ξεκίνησαν να ελέγχουν εξονυχιστικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων από κάποιους συγκεκριμένους εισαγωγείς και διαπίστωσαν ότι πάρα πολλά αυτοκίνητα έχουν εισαχθεί και κυκλοφορούν κανονικά στη χώρα μας χωρίς όμως να έχουν καταβληθεί οι ανάλογοι δασμοί.

Αμέσως οι Αρχές κινητοποιήθηκαν και δόθηκε εντολή δέσμευσης των αυτοκινήτων μέχρις ότου εξοφληθούν οι επιπλέον χρεώσεις με τα ανάλογα πρόστιμα.

Advertisement

Ωστόσο εδώ έχει καταγραφεί και ένα τεράστιο πρόβλημα καθώς οι επιτήδειοι εισαγωγείς για να γλιτώσουν από την τσιμπίδα του νόμου έχουν δελεάσει τους αγοραστές των αυτοκινήτων να φαίνεται ότι τα έχουν εισάγει εκείνοι ώστε να μειώσουν κατά περίπου 200-300 ευρώ την τιμή απόκτησης. Στις περισσότερες περιπτώσεις βέβαια οι αγοραστές έχουν δεχθεί χωρίς όμως να έχουν αναλογιστεί ότι όποια παράβαση διαπιστωθεί από το Τελωνείο θα επιβαρύνει εκείνους και όχι τον επιτήδειο έμπορο εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να πληρώνουν τελικά «χρυσό» το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημά τους και μέχρι να εξοφλήσουν τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!

Advertisement

Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες ο πρώτος εισαγωγέας που φαίνεται στα χαρτιά του τελωνείου έχει πουλήσει το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα σε κάποιον άλλο καταναλωτή ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με την εισαγωγή. Ωστόσο επειδή το αυτοκίνητο που έχει στην κατοχή του αποτελεί προϊόν λαθρεμπορίας (δεν έχουν πληρωθεί οι ανάλογοι δασμοί) το όχημα δεσμεύεται από τις τελωνειακές Αρχές και αν δεν πληρώσει ο τελευταίος ιδιοκτήτης τις επιπλέον χρεώσεις και τα πρόστιμα το όχημα παραμένει δεσμευμένο και επίσης δεν μπορεί να μεταβιβαστεί!

Όταν λοιπόν κάποιος έμπορος εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σας πει να φαίνεστε εσείς ο «εισαγωγέας» για να γλιτώσετε μερικές εκατοντάδες ευρώ καλό θα είναι να το ξανασκεφτείτε καθώς μπορεί μετά από καιρό να σας δεσμεύσουν το αυτοκίνητο και να μπλέξετε με τα δικαστικά τμήματα των τελωνείων και τελικά την «ευκαιρία» να την πληρώσετε χρυσή!

Διαβάστε επίσης: