Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Χαμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων – Οκτώβριο η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα

Ελλάδα 10:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Χαμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων – Οκτώβριο η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα

ΑΓΟΡΑ

Χαμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων – Οκτώβριο η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα

ΑΓΟΡΑ

Ο πρώτος μήνας του 2024… παρέλαβε τη σκυτάλη από εκεί που την άφησε ο ενθαρρυντικός απολογισμός του 2023, ενώ και ο Φλεβάρης πάει… τέζα.

Advertisement
Advertisement

Το θετικό πρόσημο, με το οποίο έκλεισε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων το 2023, συγκριτικά πάντα με τις προηγούμενες χρονιές, φαίνεται και στην πράξη ότι θα διατηρηθεί και το 2024. Επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις και τη συγκρατημένη αισιοδοξία των ανθρώπων κλάδου.

Παράλληλα η επαναφορά της μεγάλης έκθεσης του κλάδου, στην Αθήνα τον Οκτώβριο, στα σύγχρονα πρότυπα και δεδομένα που προστάζουν οι καιροί, δείχνει κάτι περισσότερο από επιτακτική και θα συμβάλλει στο πολύ καλό κλίμα που υπάρχει…

Advertisement
Advertisement

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, για τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ο Ιανουάριος του 2024 παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 21,2%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καθώς ταξινομήθηκαν συνολικά 12.762 μονάδες, έναντι 10.532.

Σημειώστε πως  και την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου τα καινούργια αυτοκίνητα έφτασαν στις ήδη 2.555 ταξινομήσεις, μόνο για τον Φεβρουάριο. Συγκριτικά με το 2023 και τις ίδιες εργάσιμες ημέρες η αύξηση είναι σχεδόν στο +130%!!

Σε ότι αφορά τον Ιανουάριο και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, άνοδο 4,3%, σημείωσε στο σύνολό της η κατηγορία C, την ώρα που παρατηρείται μια κάμψη στις πωλήσεις του «πρωταθλητή» BSegment. Σε ό,τι αφορά στον τύπο καυσίμου και στο σύστημα κίνησης, η βενζίνη διατηρεί τα σκήπτρα, αλλά με πτωτική πορεία, την ώρα παρατηρείται αξιοσημείωτη άνοδος (+3,1%) στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Advertisement

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα έχουν ως εξής:

Ιανουάριος 2024 Ιανουάριος 2023 Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά 12.762 10.532 +21,2%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.169 1.090 +7,2%
Καινούργια λεωφορεία 47 28 +67,9%
Advertisement

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:

Segment Ιανουάριος 2024 Ιανουάριος 2023 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 5,5% 5,8% -0,3
A-SUV 2,5% 1,3% +1,2
A TOTAL 7,9% 7,1% +0,9
B 28,7% 38,4% -9,7
B-SUV 28,6% 24,7% +3,9
B TOTAL 57,2% 63,1% -5,8
C 8,8% 6,3% +2,5
C-SUV 19,1% 17,4% +1,7
C TOTAL 27,9% 23,7% +4,3
D 1,4% 0,6% +0,9
D-SUV 3,9% 3,9% -0,0
D TOTAL 5,3% 4,5% +0,9
E 0,1% 0,0% +0,0
E-SUV 0,3% 0,4% -0,0
E TOTAL 0,4% 0,4% -0,0
F-G 0,1% 0,3% -0,2
F-G-SUV 0,3% 0,2% +0,0
F-G TOTAL 0,3% 0,6% -0,2
SPORTS 0,1% 0,2% -0,1
MPV 0,0% 0,1% -0,1
MPV-M/COMBI 0,7% 0,5% +0,2
  100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 54,7% 47,9% +6,8

 

Ιανουάριος 2024 Ιανουάριος 2023 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς
Advertisement

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘23

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘22

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 40,6% 47,2% -6,6 35,3% 36,4% -1,1
Πετρέλαιο 12,6% 19,8% -7,2 13,6% 16,4% -2,8
Υβριδικά (HEV) 36,0% 23,9% +12,1 25,8% 22,7% +3,1
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,8% 6,8% +2,9 22,3% 21,6% +0,7
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,1% 0,3% -0,2 3,0% 3,0% +0,0
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,0% 2,0% -1,0


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη: Ποιος φέρνει τα αυτοκίνητα της μεγάλης BYD στην Ελλάδα;
Η Ελλάδα έχει τα πιο γερασμένα οχήματα στην Ευρώπη…
Μία νέα αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα – To πολυτελές SERES 5 διατίθεται