Χαμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων – Οκτώβριο η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα
ΑΓΟΡΑΧαμός στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων – Οκτώβριο η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Αθήνα
ΑΓΟΡΑΟ πρώτος μήνας του 2024… παρέλαβε τη σκυτάλη από εκεί που την άφησε ο ενθαρρυντικός απολογισμός του 2023, ενώ και ο Φλεβάρης πάει… τέζα.
Το θετικό πρόσημο, με το οποίο έκλεισε η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων το 2023, συγκριτικά πάντα με τις προηγούμενες χρονιές, φαίνεται και στην πράξη ότι θα διατηρηθεί και το 2024. Επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις και τη συγκρατημένη αισιοδοξία των ανθρώπων κλάδου.
WHAT CAR
Παράλληλα η επαναφορά της μεγάλης έκθεσης του κλάδου, στην Αθήνα τον Οκτώβριο, στα σύγχρονα πρότυπα και δεδομένα που προστάζουν οι καιροί, δείχνει κάτι περισσότερο από επιτακτική και θα συμβάλλει στο πολύ καλό κλίμα που υπάρχει…
Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, για τις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, ο Ιανουάριος του 2024 παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του 21,2%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, καθώς ταξινομήθηκαν συνολικά 12.762 μονάδες, έναντι 10.532.
Σημειώστε πως και την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου τα καινούργια αυτοκίνητα έφτασαν στις ήδη 2.555 ταξινομήσεις, μόνο για τον Φεβρουάριο. Συγκριτικά με το 2023 και τις ίδιες εργάσιμες ημέρες η αύξηση είναι σχεδόν στο +130%!!
Σε ότι αφορά τον Ιανουάριο και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, άνοδο 4,3%, σημείωσε στο σύνολό της η κατηγορία C, την ώρα που παρατηρείται μια κάμψη στις πωλήσεις του «πρωταθλητή» B–Segment. Σε ό,τι αφορά στον τύπο καυσίμου και στο σύστημα κίνησης, η βενζίνη διατηρεί τα σκήπτρα, αλλά με πτωτική πορεία, την ώρα παρατηρείται αξιοσημείωτη άνοδος (+3,1%) στα υβριδικά αυτοκίνητα.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα έχουν ως εξής:
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.762 | 10.532 | +21,2% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.169 | 1.090 | +7,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 47 | 28 | +67,9% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 5,5% | 5,8% | -0,3 |
A-SUV | 2,5% | 1,3% | +1,2 |
A TOTAL | 7,9% | 7,1% | +0,9 |
B | 28,7% | 38,4% | -9,7 |
B-SUV | 28,6% | 24,7% | +3,9 |
B TOTAL | 57,2% | 63,1% | -5,8 |
C | 8,8% | 6,3% | +2,5 |
C-SUV | 19,1% | 17,4% | +1,7 |
C TOTAL | 27,9% | 23,7% | +4,3 |
D | 1,4% | 0,6% | +0,9 |
D-SUV | 3,9% | 3,9% | -0,0 |
D TOTAL | 5,3% | 4,5% | +0,9 |
E | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
E-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,0 |
E TOTAL | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,3% | -0,2 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,6% | -0,2 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | +0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 54,7% | 47,9% | +6,8 |
Ιανουάριος 2024 | Ιανουάριος 2023 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
Advertisement
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘23 |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘22 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 40,6% | 47,2% | -6,6 | 35,3% | 36,4% | -1,1 |
Πετρέλαιο | 12,6% | 19,8% | -7,2 | 13,6% | 16,4% | -2,8 |
Υβριδικά (HEV) | 36,0% | 23,9% | +12,1 | 25,8% | 22,7% | +3,1 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,8% | 6,8% | +2,9 | 22,3% | 21,6% | +0,7 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,0% | 3,0% | +0,0 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,0% | 2,0% | -1,0 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αποκάλυψη: Ποιος φέρνει τα αυτοκίνητα της μεγάλης BYD στην Ελλάδα;
Η Ελλάδα έχει τα πιο γερασμένα οχήματα στην Ευρώπη…
Μία νέα αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα – To πολυτελές SERES 5 διατίθεται