Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Μπαϊντεν: Μόνο ηλεκτρικά και… made in USA τα κρατικά αυτοκίνητα

Ελλάδα 8:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μπαϊντεν: Μόνο ηλεκτρικά και… made in USA τα κρατικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Μπαϊντεν: Μόνο ηλεκτρικά και… made in USA τα κρατικά αυτοκίνητα

ΝΕΑ

Το μαχαίρι στο κόκκαλο βάζει ο νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ο οποίος ετοιμάζεται να αντικαταστήσει σχεδόν 650.000 αυτοκίνητα με ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά αμερικανικά εξαρτήματα – Παρέχει, επίσης, κίνητρα για την καθολική διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

«Η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση διαθέτει ένα τεράστιο στόλο αυτοκινήτων, τον οποίο θα αντικαταστήσουμε με “καθαρά”, ηλεκτρικά οχήματα, φτιαγμένα, εδώ, στην Αμερική, κατασκευασμένα από Αμερικανούς εργάτες».

Πρόκειται για τη ρητή, χθεσινή δήλωση του νέου Προέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, στο περιθώριο της υπογραφής της εκτελεστικής εντολής που αφορά την «Αγορά της Αμερικής».

Αναλυτικότερα, ο νέος POTUS είναι αποφασισμένος να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χώρας του και ως εκ τούτου έχει τοποθετήσει στην κορυφή της ατζέντας του την εγχώρια διάδοση της ηλεκτροκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Ηλεκτρικά και… made in USA κρατικά αυτοκίνητα

Στο πλαίσιο αυτό, θα εκκινήσει από τα… περίχωρα του Λευκού Οίκου, και συγκεκριμένα από τον στόλο οχημάτων που χρησιμοποιούνται -μεταξύ άλλων- από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, τους αξιωματούχους των 50 πολιτειών τις ταχυδρομικές υπηρεσίες και τις αστυνομικές αρχές. Όπως ξεκαθάρισε, όλα τα αυτοκίνητα των ανωτέρω στόλων θα αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα.

Ο Μπάιντεν, παράλληλα, κατέκρινε του υφιστάμενους κανόνες που επιτρέπουν στα οχήματα να λογίζονται ως… αμερικανικά, την ίδια ώρα που για την κατασκευή τους έχουν χρησιμοποιηθεί μη αμερικανικά εξαρτήματα. Επιθυμία του, λοιπόν, είναι να τονωθεί η εγχώρια αγορά, μέσω της κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων εντός της χώρας του.

Advertisement

Η υλοποίηση, ωστόσο, του σχεδίου του Μπάιντεν, για ηλεκτρικά… made in USA κυβερνητικά οχήματα συνιστά μια ακανθώδη διαδικασία που απαιτεί χρόνο αλλά και χρήμα, με το εκτιμώμενο κόστος να αντιστοιχεί σε 20 δισεκ. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters.

Advertisement

Ενδεικτικός του βαθμού δυσκολίας είναι ο αριθμός των κυβερνητικών οχημάτων, ο οποίος, το 2019, ανερχόταν σε 645.000 οχήματα, εκ των οποίων μόνο τα 3.215 ήταν ηλεκτρικά (το 2020). Επιπροσθέτως, σύμφωνα με Διεύθυνση Γενικών Υπηρεσιών (General Services Administration), το 2019 ο κρατικός στόλος οχημάτων διένυσε συνολικά 7,242 δισεκ. χιλιόμετρα ενώ δαπανήθηκαν σχεδόν 1,5 δισεκ. λίτρα βενζίνης και πετρελαίου.

Αυτή τη στιγμή, μόνο λίγα από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και προέρχονται από τις Tesla, GM, Nissan, και προσεχώς από τη Ford.

Όσον αφορά, τη συναρμολόγηση των κρατικών οχημάτων αποκλειστικά από κατασκευασμένα στις ΗΠΑ μηχανικά μέρη, κάτι τέτοιο κρίνεται αρκετά αισιόδοξο. Πόσω μάλλον όταν η ισχύουσα νομοθεσία παρέχει τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε το 50% των χρησιμοποιούμενων για την κατασκευή ενός οχήματος εξαρτημάτων να προέρχονται από αγορές εκτός των ΗΠΑ.

Advertisement

«Θα το αλλάξουμε και αυτό. Η εκτελεστική πράξη που υπογράφω σήμερα (σ.σ. χθες, Δευτέρα) όχι μόνο θα αναγκάζει τις εταιρείες να κατασκευάζουν τα εξαρτήματα εντός ΗΠΑ, αλλά και θα απαιτεί η αξία αυτών των εξαρτημάτων να συνεισφέρει στην αμερικανική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», σημείωσε ο Μπάιντεν. Οι νέες θέσεις εργασίες θα ανέρχονται σε 1 εκατομμύριο.

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών

Ο Τζο Μπαίντεν, αφού ορκίστηκε νέος Πρόεδρος των ΗΠΑ, μπορεί ενώπιον του Αρχιδικαστή του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Τζον Ρόμπερτς, πλέον μπορεί να υλοποιήσει απρόσκοπτα τις προεκλογικές του εξαγγελίες. Ανάμεσα σε αυτές και η μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό καθεστώς… την οποία είχε προλειάνει ο Ομπάμα, και «ακύρωσε» ο Τραμπ.

Για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης φέρεται έτοιμος να καταστήσει πιο ελκυστική την αγορά ενός ηλεκτρικού μέσω της παροχής φοροελαφρύνσεων. Επί προεδρίας Τραμπ, η έκπτωση φόρου αντιστοιχούσε μεν σε 7.500 δολάρια, ίσχυε, ωστόσο, μόνο για τα πρώτα 200.000 οχήματα ανά αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Τραμπ, μάλιστα, είχε προτείνει την ολική κατάργησή της.

Στόχος του Μπάιντεν, είναι ακόμη να επικεντρωθεί στη παροχή βοήθειας στη μεσαία τάξη, ενθαρρύνοντας τους πολίτες να αποσύρουν το παλιό τους «θερμικό αυτοκίνητο», και να το αντικαταστήσουν με ένα ηλεκτρικό.  Ακόμη θα κινήσει τις διαδικασίες για την εγκατάσταση 500.000 φορτιστών, έως και το 2030, την ίδια ώρα που οι υφιστάμενοι δεν ξεπερνούν τις 87.000 μονάδες.

Επιστροφή στη Συμφωνία του Παρισίου

Η έντονη επιθυμία του Μπάιντεν για μια «πράσινη Αμερική», αποτυπώνεται και στην πρωτοβουλία του να επαναφέρει τις ΗΠΑ στη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή, κάτι που έπραξε λίγες μόλις ώρες μετά την ορκωμοσία του στο Καπιτώλιο.

Η έξοδος των ΗΠΑ από την εν λόγω Συμφωνία δια χειρός Τραμπ, είχε προκαλέσει τη δυσανασχέτηση των παγκόσμιων ηγετών. «Η αποχώρηση των ΗΠΑ θα αφήσει ένα κενό στις παγκόσμιες προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων και των φιλοδοξιών της Συμφωνίας των Παρισίων», είχε αναφέρει η Patricia Espinosa, εκ των πρωτεργατών της Συμφωνίας.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto 

Διαβάστε επίσης:

Αυτά είναι τα δικαιώματα των ντελιβεράδων

Επιβεβαίωση NewsAuto για ΚΤΕΟ και διπλώματα φορτηγών –  Τι ισχύει

Πολέμιος των θερμικών κινητήρων ο Μπάιντεν