Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΝΕΑ

Auto-Survivor: Ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα καταφέρουν να επιβιώσουν;

  • Νίκος Μαρινόπουλος (nm@newsauto.gr)

Θα γίνει η Mercedes μία Apple; Η BMW μία Samsung; Πολλοί υποστηρίζουν πως για να επιβιώσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να μετασχηματιστούν σε εταιρίες τεχνολογίας. Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

 

Τον Daniel Rabe πιθανότατα δεν θα τον γνωρίζετε. Πρόκειται για έναν ερευνητή της ομάδας IG Metall που εξειδικεύεται στη ψηφιοποίηση επιχειρήσεων και στο επόμενο στάδιο της εξέλιξης τους. Ένα τεράστιο κεφάλαιο σε αυτή την εξέλιξη αποτελεί η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που κατευθύνεται τάχιστα προς έναν άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό.

Λίγο-πολύ την ιστορία την γνωρίζετε. Μέχρι τώρα τα πράγματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ήταν δεδομένα και κατά μία έννοια λειτουργούσε γύρω από μια στάνταρ αλυσίδα κατασκευαστών και προμηθευτών.

Η κρίση για τους τελευταίους είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς υπάρχουν προμηθευτές που βασίζονται αποκλειστικά στην κατασκευή εξαρτημάτων για κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως είναι τα μπουζί, οι αντλίες βενζίνης, νερού κ.α. Αυτά και πολλά άλλα εξαρτήματα που απουσιάζουν παντελώς από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και κάπου εδώ εντοπίζεται η μεγάλη πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και την επιβίωση τους.

Το σίγουρο είναι πως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αλλάζουν. Το ερώτημα είναι πόσο μεγάλη θα είναι αυτή η αλλαγή καθώς στα συμβατικά αυτοκίνητα το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο κινητήρας καύσης. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το μοτέρ δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία αφού ο βαθμός απόδοσής του είναι ήδη πολύ μεγάλος (ξεπερνά το 90%). Το σημαντικότερο δεν είναι άλλο από τις μπαταρίες και περισσότερο απ’ όλα τα λογισμικό που διαχειρίζεται όλο το ηλεκτρικό DNA του αυτοκινήτου.

Το software, λοιπόν, είναι από τα στοιχεία που ωθούν τις εταιρίες αυτοκινήτων προς την ψηφιοποίηση τους και προς ένα μεγάλο βιομηχανικό μετασχηματισμό. Πέρα από τα κλασικά τμήματα παραγωγής και συναρμολόγησης, πλέον οι γραμμές παραγωγής θα είναι πολύ πιο απλές και με φάσεις που θα παραπέμπουν στο πρότυπο εταιριών από το χώρο των ηλεκτρονικών.

Αν θεωρείτε πως όλα αυτά είναι υπερβολικά, απλά δείτε πόσο εξαρτημένη είναι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία από την έλλειψη τσιπς και τα προβλήματα στις παραδόσεις των αυτοκινήτων με πολύμηνη αναμονή. Φανταστείτε πόσο μεγαλύτερο μπορεί να το πρόβλημα σε μία παρόμοια κατάσταση όταν θα υπάρχουν εταιρίες που θα έχουν στην γκάμα τους μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ήδη ο Herbert Diess, ο CEO του ομίλου Volkswagen, έχει πει σε ομιλία του στο ετήσιο φόρουμ πως η εταιρία θα πρέπει να αλλάξει τρόπο λειτουργίας και σταδιακά να γίνει μια εταιρία τεχνολογίας. Αλλά και ο CEO της Renault, ο Luca de Meo, έχει δηλώσει πως από μια εταιρία αυτοκινήτων που εξελίσσει τεχνολογίες, θα πρέπει να γίνει μια εταιρία τεχνολογίας που θα εξελίσσει αυτοκίνητα. Αυτό και μόνο λέει πολλά για το μέλλον, αλλά και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που προσωρινά θα χαθούν μέχρι να ολοκληρωθεί ο μετασχημισμός της ηλεκτροκινητικότητας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
9+1 τεχνολογίες που σώζουν ζωές
Η ζωή μας πίσω από μία οθόνη. Και ως οδηγοί.
10+ από τα πιο τρελά concept cars που έχουμε δει ποτέ!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto