Αρχίζει ο πόλεμος Ευρώπης-Κίνας για τα ηλεκτρικά
ΝΕΑΑρχίζει ο πόλεμος Ευρώπης-Κίνας για τα ηλεκτρικά
ΝΕΑΟι Ευρωπαίοι βλέπουν ότι αρχίζουν να χάνουν το παιχνίδι με τους Κινέζους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και ετοιμάζονται ήδη να πάρουν μέτρα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να ξεκινήσει την τελωνειακή καταγραφή των εισαγωγών κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρίες, προετοιμάζοντας το έδαφος για ενδεχόμενους δασμούς, εάν μια εν εξελίξει εμπορική έρευνα αποκαλύψει αθέμιτες επιδοτήσεις.
WHAT CAR
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την πρόθεση της ΕΕ να προστατεύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης.
Η Επιτροπή διεξάγει επί του παρόντος έρευνα κατά των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά για να εκτιμήσει αν θα πρέπει να επιβληθούν δασμοί για τη διασφάλιση των παραγωγών της ΕΕ.
Ενώ η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο, οι προσωρινοί δασμοί θα μπορούσαν να επιβληθούν ήδη από τον Ιούλιο.
Σύμφωνα με έγγραφο που δημοσίευσε η Επιτροπή, υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που δείχνουν ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λαμβάνουν επιδοτήσεις, καθώς οι εισαγωγές σημείωσαν αύξηση 14% σε ετήσια βάση από την έναρξη της έρευνας τον Οκτώβριο.
Η έναρξη της τελωνειακής καταγραφής θα ακολουθήσει τη δημοσίευση του σχεδίου στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, η οποία αναμένεται στο εγγύς μέλλον.
Σε απάντηση, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ εξέφρασε την απογοήτευσή του, τονίζοντας ότι η αύξηση των εισαγωγών αντανακλά την αυξανόμενη ευρωπαϊκή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.
Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η MG της SAIC έχουν στοχεύσει επιθετικά στην ευρωπαϊκή αγορά με ηλεκτρικά οχήματα σε ανταγωνιστικές τιμές, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για κατασκευαστές μαζικής αγοράς όπως η Stellantis και ο όμιλος Volkswagen.
Η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο πέρυσι, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο σχέδια για τη δημιουργία εργοστασίου αυτοκινήτων στην Ουγγαρία, με στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων στην Ευρώπη.