Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αποκλειστικό: Συνέντευξη με τον επικεφαλής της Abarth, Luca Napolitano

  • newsautoteam
Napolitano-Luca-abarth-b1000x600

Με αφορμή το πρόσφατο λανσάρισμα του Abarth 595 ScorpioneOro, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Luca Napolitano, επικεφαλής EMEA για τη Fiat και την Abarth.

Ο Ιταλός μάνατζερ που ηγείται των δύο ιταλικών brand, μίλησε στον Πάνο Σεϊτανίδη για το συναίσθημα που εσωκλείει το όνομα της Abarth, την κληρονομιά των εβδομήντα ετών ιστορίας, το αφοσιωμένο της κοινό ανά τον κόσμο, την εμπλοκή στους αγώνες πίστας και τα ράλι, τα άκρως επιτυχημένα από εμπορικής πλευράς τελευταία χρόνια αλλά και το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας.

Πάνος Σεϊτανίδης: Τι σημαίνει η Abarth για εσάς; Πως θα περιγράφατε το brand σε κάποιον που δεν τον γνωρίζει;

Luca Napolitano: Ξέρετε, είναι παράξενο. Δεν είμαι ειδικός στους αγώνες, δεν είμαι μηχανολόγος. Είμαι επικεφαλής της Fiat και όταν ανέλαβα και την Abarth, νόμιζα πως ήταν ένα μικρό brand, που πουλούσε περιορισμένο αριθμό οχημάτων. Δεν γνώριζα το πάθος που κρύβεται πίσω από αυτό το σήμα. Μόνο αφότου ξεκίνησα να δουλεύω με αυτή την ομάδα ανθρώπων, μήνα με το μήνα, περνώντας χρόνο στο work shop ή με τα club και τα μέλη της κοινότητάς μας, μόνο τότε ανακάλυψα κι εγώ το νόημα της Abarth. Η Abarth έχει 83 επίσημα club ανά τον κόσμο! Πολλά εξ αυτών είναι στην Ιαπωνία, το 15% των πωλήσεων μας αφορά στην Ιαπωνία. Κι αυτό είναι ενδεικτικό της αγάπης που υπάρχει για το brand σε όλο τον πλανήτη. Με τον καιρό λοιπόν, είχα την ευκαιρία να μάθω καλύτερα το brand, πέραν της εμπορικής του απόδοσης. Είχα την ευκαιρία να συνειδητοποιήσω και τι πάει να πει επιδόσεις. Τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες μας αξιολογούν τα προϊόντα μας. Κοιτώντας αναλύσεις, στατιστικά, δεδομένα… η Abarth είναι μία μάρκα που αξιολογείται άνω του μέσου όρου σε ότι αφορά στην απόλαυση στην οδήγηση, στην ισχύ, στον σπορ χαρακτήρα. Κι αυτά τα λένε όλα για τη μάρκα μας. Είναι ένα brand που χαρίζει ικανοποίηση σε ανθρώπους που θέλουν να απολαμβάνουν την οδήγηση των αυτοκινήτων τους. Παράλληλα, είμαστε άνω του μέσου όσου σε ότι αφορά στη μοναδικότητα αλλά και το να δείχνουμε cool! Έχουμε πραγματικά διπλό χαρακτήρα, τα αυτοκίνητά μας έχουν διπλή προσωπικότητα. Χαρίζουν επιδόσεις και επιτρέπουν στους οδηγούς να οδηγούν απαιτητικά στο δρόμο αλλά παράλληλά, απευθύνονται και σε όσους αναζητούν το στιλ, πειραματίζονται με τα χρώματα, τα υλικά, το τελικό σχήμα των αυτοκινήτων τους. Τι είναι λοιπόν η Abarth; Είναι αυτό που δείχνουν τα δημιουργήματά μας. Είμαστε 0-100, πάντα κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που έχουν εξαιρετικές επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα, με ιπποδύναμη 165 αλόγων, έχουμε επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα στα 6.7 δευτερόλεπτα! Αριθμός που δεν ταιριάζει σε ένα μικρό σε μέγεθος αυτοκίνητο. Και πάντα αναζητούμε επιπλέον τεχνικές αναβαθμίσεις και ρυθμίσεις. Όπως το πίσω σπόιλερ, ή το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ή την παροχή τηλεμετρίας για όσους θέλουν να μπορούν να κατανοήσουν πόσο καλοί είναι ή θέλουν να γίνουν καλύτεροι. Εκεί η τηλεμετρία έχει τις λύσεις.
Επιπρόσθετα, είμαστε ένα brand με πολύ σημαντικές συνεργασίες. όπως για παράδειγμα με τη Sabelt και την Brembo. Έχουμε ισχυρούς δεσμούς και κάθε φορά που εξελίσσουμε ένα νέο πρόγραμμα, το κάνουμε μαζί. Αυτή είναι λοιπόν η Abarth. Ένα σχετικά μικρό brand, που όμως λαμβάνει τεράστια μεγέθη αγάπης από τους αφοσιωμένους υποστηρικτές του.

ΠΣ: Είναι όμως και μία μάρκα με περισσότερα από 70 χρόνια ιστορίας. Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει αυτή η κληρονομιά; Για παράδειγμα το ScorpioneOro μπορούμε να πούμε πως αποτελεί μετενσάρκωση του θρυλικού Targa Oro. Πόσο σημαντικός είναι αυτός ο σύνδεσμος ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον;

LN: Νομίζω πως έχουμε τρία ξεχωριστά στοιχεία. Τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Μιλήσαμε ήδη για την «κοινότητα» φίλων της Abarth και τη σημασία των παθιασμένων ανθρώπων μας. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η εμπλοκή στους αγώνες και το τρίτο είναι η ιστορία μας. Ο Carlo Abarth αποτελεί πάντα σημείο αναφορά για εμάς. Όποτε βρισκόμαστε σε σταυροδρόμια και πρέπει να επιλέξουμε ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουμε, πάντα σκεφτόμαστε: «τι θα έκανε εκείνος σε αυτή την κατάσταση»; Τα 70 χρόνια ιστορίας δεν είναι μόνο 70 χρόνια δημιουργίας προϊόντων. Είναι 70 χρόνια αγάπης για τους αγώνες. Είμαστε μία εταιρεία με περισσότερες από 10 χιλιάδες νίκες σε αγώνες ανά τον κόσμο, παγκόσμιους τίτλους στα ράλι. Επιτεύγματα με ξεχωριστή σημασία.

ΠΣ: Νιώθετε πως τα αυτοκίνητα της Abarth απευθύνονται σε συλλέκτες;

LN: 100%. Τα αυτοκίνητα της Abarth είναι ξεκάθαρα αυτοκίνητα για συλλέκτες. Είναι αυτοκίνητα που λανσάρονται και πολύ γρήγορα γίνονται sold out. Γιατί; Διότι υπάρχουν άνθρωποι που περιμένουν ειδικά αυτά τα αυτοκίνητα. Άνθρωποι που αγαπούν το brand και αυτό είναι πραγματικά απίστευτο.

Napolitano-Luca-abarth-595scorpioneoro1000x655

ΠΣ: H μάρκα σας είχε σημαντική αύξηση πωλήσεων το 2018 (σ.σ. 36.5% σε σχέση με το 2017 και συνεχίζει να ανεβαίνει. Έχετε κάποιο μαγικό ραβδί που επέτρεψε στην Abarth να ανέβει τόσο τα τελευταία χρόνια;

LN: Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια, ειδικά επειδή νιώθω πολύ υπερήφανος για τα αποτελέσματα της Abarth. Το 2013 η μάρκα πούλησε 7.000 μονάδες. Το 2014 πούλησε 24.000! Παραμένουμε ένα μικρό brand αλλά είναι ξεκάθαρο πως τέτοια άνοδο, δεν βρίσκεις εύκολα στην αγορά. Σίγουρα το 2020 είναι μία δύσκολη χρονιά για όλους. Το ίδιο και για εμάς. Ωστόσο ακόμα και φέτος, δεν τα πάμε άσχημα. Στην πραγματικότητα, έχουμε αυξήσει το μερίδιο μας στην αγορά κατά 0.3%. Και έχουμε βελτιώσει την αναλογία πωλήσεων σε ότι αφορά στα λιγότερο και περισσότερο εξοπλισμένα μοντέλα μας. Έχουμε βελτιώσει την ικανότητα πώλησης μοντέλων με κορυφαίο εξοπλισμό στο 40% των γενικότερων πωλήσεων. Αυτό σημαίνει αύξηση περίπου της τάξης του 10% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό μας δείχνει ξεκάθαρα το πόσο αγαπούν τα προϊόντα της Abarth οι πελάτες μας ενώ προφανώς είναι κάτι ευνοϊκό από οικονομικής πλευράς. Μία σημαντική βοήθεια για να μπορέσουμε να ανακάμψουμε από τη μείωση πωλήσεων σε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά. Είμαστε λοιπόν περήφανοι για τα αποτελέσματα της Abarth τα τελευταία χρόνια και για τον τρόπου που διαχειριζόμαστε τις προκλήσεις της πανδημίας. Έχουμε καλό κλίμα στην εταιρεία και αυτό αποτελεί βάση για να κοιτάμε το μέλλον με αισιοδοξία.

ΠΣ: Αναφέρατε τους αγώνες, αναπόσπαστο κομμάτι της μάρκας. Πόσο σημαντικοί είναι ακόμα, τόσο για τη δημοφιλία της όσο και για την τεχνολογία που περνάει από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα επιβατικά;

LN:
Οι αγώνες είναι σημαντικοί για εμάς γιατί η Abarth ήταν πάντα στους αγώνες. Δεν νοείται η Abarth δίχως αγωνιστική παρουσία. Είναι σημαντική για εμάς για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι πως αποτελεί μία τεράστια ευκαιρία για να δοκιμάζουμε νέα πράγματα από τεχνολογικής πλευράς και να κάνουμε χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών. Να εξελίσσουμε νέες λύσεις μέσω των αγώνων, τις οποίες ενσωματώνουμε μετά στα επιβατικά αυτοκίνητά μας. Ο άλλος είναι πως η αγωνιστική εμπλοκή φέρνει και προβολή. Όπως σας είπα, έχουμε 83 επίσημα club ανά τον κόσμο. Γύρω στους 130.000 «σκορπιούς» στην κοινότητά μας. Θέλουν να συναντούν ο ένας τον άλλο. Στους δρόμους, σε events, στους αγώνες. Να βρίσκονται τις Κυριακές και απλά να μιλούν για τα αυτοκίνητά τους: «Κοίτα τι έκανα στο δικό μου, κοίτα τι έβαλα». Όλα έχουν να κάνουμε με το tuning, τις βελτιώσεις. Έτσι ξεκίνησε άλλωστε η Abarth. Όλοι τους λοιπόν είναι tuner, θέλουν να συζητούν για τις βελτιώσεις στον κινητήρα, τον ειδικό φωτισμό, τις λεπτομέρειες στο εσωτερικό. Οι αγωνιστικές μας δραστηριότητες λοιπόν, είναι ένας τρόπος να συναντάμε τους παθιασμένους πελάτες μας. Και γι’ αυτό θα συνεχίσουμε την παρουσία μας, τόσο στα ράλι όσο και σε αγώνες πίστας.

Dariusz-Polonski-Abarth124rally-Rally-Liepaja-a1000x600

ΠΣ: Έχετε πλάνα αναβάθμισης της εμπλοκής σας στον παγκόσμιο μηχανοκίνητου αθλητισμό. Ίσως να αλλάξετε κατηγορία;

LN:
Επανεκκινήσαμε το πρόγραμμα εμπλοκής μας στα ράλι πριν από τρία χρόνια. Ξέρω πως είστε ειδικός στο κομμάτι των αγώνων άρα ξέρετε καλύτερα από μένα πως δεν μπορείς να κάνεις μεγάλα βήματα σε μικρά χρονικά διαστήματα. Δεν μπορείς να πεις: «Ωραία αυτό, ας το κάνουμε αύριο». Μελετήσαμε κάποια χρόνια τις ανά τον κόσμο διοργανώσεις σε ότι αφορά στα ράλι και δημιουργήσαμε την αγωνιστική έκδοση του 124. Ξέρετε και ξέραμε πως στους αγώνες, η επιτυχία δεν έρχεται από την πρώτη ημέρα. Στην πραγματικότητα, η πρώτη χρονιά επιστροφής μας αποδείχθηκε καταστροφική. Οκ, ίσως να υπερβάλω αλλά ήταν σίγουρα δύσκολη. Πράγμα φυσιολογικό. Και τη δεύτερη και τρίτη σεζόν, έχοντας πλέον πολλά χιλιόμετρα δοκιμών και με τη σκληρή δουλειά της τεχνικής μας ομάδας, βελτιώσαμε το αυτοκίνητο. Τόσο για αγώνες πίστας όσο και για τις ειδικές διαδρομές. Και επιτέλους έχουμε ένα αυτοκίνητο που είναι και γρήγορο αλλά και αξιόπιστο. Παράλληλα, έχουμε τα προγράμματα αγώνων πίστας, με τη Formula 4 Ιταλίας και Γερμανίας, όπου τα μονοθέσια έχουν τον κινητήρα μας, που είναι 1.4 lt, απόδοσης 160 αλόγων. Μέσω αυτής της εμπλοκής θέλαμε να αναδείξουμε νέα ταλέντα. Όπως για παράδειγμα τον γιο του Michael Schumacher, τον Mick, που ουσιαστικά ξεκίνησε να τραβάει την προσοχή αγωνιζόμενος στην F4. Τώρα πρωταγωνιστεί στη Formula 2 και ετοιμάζεται για τη Formula 1. Μέσω λοιπόν αυτού του προγράμματος θέλουμε να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε νέα ταλέντα να αναδειχθούν. Φέτος είχαμε παιδιά από την Ιταλία στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και μιλάμε για ένα θεσμό όπου συμμετέχουν οδηγοί από 18 διαφορετικές χώρες.

 

schumimick-itaF4-misano-u1000x600
O Mick Schumacher, αγωνιζόμενος στο πλαίσιο της ιταλικής F4, στην πίστα του Misano

ΠΣ: Η Fiat έχει κάνει πρόσφατα τα πρώτα βήμα εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Θα δούμε την Abarth να ακολουθεί σύντομα το ίδιο μονοπάτι;

LN: Να το θέσω ως εξής. Όλη η αγορά του αυτοκινήτου κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Ως επικεφαλής και της Fiat μπορώ να σας πω ότι δουλεύουμε σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορούμε λοιπόν να ονειρευόμαστε και ένα ηλεκτρικό Abarth. Θα μπορούσε να γίνει εφικτό εκμεταλλευόμενοι τις τεχνολογικές λύσεις που έχουμε ήδη στην εταιρεία μας. Το εξετάζουμε και πιστεύω πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος.

ΠΣ: Θεωρείτε πως τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να ταιριάξουν στο όνομα της Abarth και το πάθος που όπως είπατε αυτό συνεπάγεται;

LN: Ναι, σίγουρα ναι. Φυσικά αυτή είναι η προσωπική μου άποψη αλλά νομίζω πως δεν είμαι ο μόνος που μπορεί να φανταστεί ένα αυτοκίνητο της Abarth, ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία.

 

Διαβάστε επίσης:
O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

O Αγωνιστικός Διευθυντής της Mercedes F1, Ron Meadows, αποκλειστικά στο NewsAuto!

Antonio Felix da Costa: Ο πρωταθλητής της Formula E, αποκλειστικά στο NewsAuto!

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto