Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | COTY 2023

Απόδραση με το ηλεκτρικό CUPRA Born στην Αίγινα

  • Κείμενο - Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης (pt@newsauto.gr)

Ταξιδεύουμε με ένα CUPRA Born στην πάντα trendy Αίγινα και ανακαλύπτουμε ένα τολμηρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο εκτός από την οδηγική απόλαυση που προσφέρει καταρρίπτει και όλους τους μύθους για την ηλεκτροκίνηση.

Η Ελλάδα είναι η χώρα των μύθων. Όχι μόνο εκείνων των παλιών που την κρατούν πεισματικά στον αφρό της Ιστορίας. Αλλά και κάποιων σύγχρονων, όπως αυτών που ξαφνικά εμφανίστηκαν μαζί με την έλευση της ηλεκτροκίνησης. Μύθοι όπως ότι “τα ηλεκτρικά δεν κάνουν για την Ελλάδα”, “τα ηλεκτρικά είναι ακριβά”, “τα ηλεκτρικά δεν έχουν ψυχή και οδηγικό συναίσθημα”.

Μύθοι που δεν χρειάστηκαν πάνω από λίγες ώρες στο τιμόνι του CUPRA Born στην ανοιξιάτικη Αίγινα να καταρριφθούν με συνοπτικές διαδικασίες. Και να βρεθούμε μπροστά σε μερικές ξεκάθαρες αλήθειες.

Αλήθεια πρώτη: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ψυχή. Το Born είναι το πρώτο τολμηρό βήμα της CUPRA στον θαυμαστό νέο κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Και είναι ένα βήμα γεμάτο από τον συναισθηματισμό που χαρακτηρίζει την ισπανική μάρκα σε συνδυασμό με καινοτόμες τεχνολογίες και ένα αμάξωμα με συναρπαστικό design και σχεδιαστική ορμή.

Ένα αυτοκίνητο με πλούσιο ταπεραμέντο, που δεν περνά πουθενά απαρατήρητο. Και το οποίο γίνεται το θέμα συζήτησης είτε στο γκαράζ του πλοίου είτε στην παραλιακή περατζάδα της αγουροξυπνημένης Αίγινας πρωί Σαββάτου. To CUPRA Born είναι χωρίς καν να προσπαθήσει το “talk of the island”, αρέσει και εντυπωσιάζει. Και δικαίως.

Αλήθεια δεύτερη: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταιριάζουν στην Ελλάδα. Η γεωλογική νεράιδα μας χάρισε απλόχερα την ευλογία των νησιών μας. Μόλις μία ώρα και κάτι από την Αθήνα βρίσκεσαι σε έναν τόπο “μικρό και μέγα”. Η Αίγινα (αλλά και τα περισσότερα νησιά) είναι ο επίγειος Παράδεισος του ηλεκτροκίνητου: μικρές αποστάσεις, έντονο ανάγλυφο για ανάκτηση ενέργειας και χαλαρή καλοκαιρινή διάθεση στις ταχύτητες. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς για φορτιστές και αυτονομίες, έννοιες που έχεις ξεχάσει πίσω στην Αθήνα.

Με το CUPRA Born γυρίσαμε όλο το νησί, πάνω από μία φορά, χωρίς κανένα άγχος. Μπήκαμε στον Πειραιά τα χαράματα με 93% ένδειξη στην μπαταρία και βγήκαμε αργά το βράδυ με 67%! Περνάς εύκολα ένα Σαββατοκύριακο στο νησί απολαμβάνοντας ήλιο, θάλασσα και καλό φαγητό και σου μένει μπαταρία και για την δύσκολη επιστροφή την Δευτέρα στην δουλειά.

Αλήθεια τρίτη: To CUPRA Born είναι ότι πιο σπορ και οδηγικά ενδιαφέρον υπάρχει στην αγορά των ηλεκτρικών σήμερα. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την οικολογική ευαισθησία με επιδόσεις και απολαυστική οδήγηση. Και αποτελεί μία ακόμα επίδειξη των δυνατοτήτων της εταιρίας στο να παίρνει κάποιες δεδομένες επιλογές στα μηχανικά μέρη και να προσθέτει το δικό της spicy πνεύμα, δημιουργώντας αυτοκίνητα που συνομιλούν με την καρδιά του οδηγού.

Το ίδιο συμβαίνει και με το CUPRA Born. Η βάση προέρχεται από τις αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ VW. Όμως στην CUPRA επιδίωξαν και πέτυχαν στο πρώτο ηλεκτρικό τους να συνδυάσουν την σπορ ενέργεια με ένα προκλητικό πνεύμα στο design. Το σχήμα του αμαξώματος ξεχειλίζει από σχεδιαστική τεστοστερόνη, με την εντυπωσιακή χαμηλή μάσκα και την δυναμική σχεδίαση να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα.

Oι σχεδιαστές κατάφεραν να συνδέσουν το σπορ look της εταιρίας με τα μοντέρνα στοιχεία που απαιτεί η ηλεκτρική του διάσταση, δημιουργώντας ένα σχήμα που ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του. Στο εμπρός μέρος οι νέοι προβολείς full LED τονίζουν την σχεδιαστική “υπογραφή” του Born, ενώ λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού προσδίδουν ένα εκλεπτυσμένο και σοφιστικέ στιλ στην εικόνα του αυτοκινήτου.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος, με τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα LED και την φωτιζόμενη μπάρα που διατρέχει το αμάξωμα να δημιουργεί την αίσθηση ενός οχήματος μεγαλύτερου πλάτους και μιας πιο premium κατηγορίας. Την όλη αισθητική υπεροχή του Βorn απογειώνουν οι πανέμορφες ζάντες από 18 έως 20 ίντσες αλλά και οι πολύ ιδιαίτερες αποχρώσεις του αμαξώματος, που τονίζουν ακόμα περισσότερο την προσωπικότητά του.

Στο σαλόνι, η CUPRA επέλεξε να ταιριάξει ιδανικά το φουτουριστικό στην σχεδίαση με τις κλασικές αξίες σε ότι έχει να κάνει με την δημιουργία ενός κορυφαίου περιβάλλοντος άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες. Το ψηφιακό στοιχείο είναι έντονο, με δύο οθόνες να κυριαρχούν. Η μία 12 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και είναι τοποθετημένη υπό γωνία για να παρέχει τέλεια οπτική επαφή στον οδηγό και εύκολη πρόσβαση.

Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται μία μικρότερη οθόνη που χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων, με τις απαραίτητες πληροφορίες που είναι χρήσιμες κατά την διάρκεια της οδήγησης. Σε αυτόν έρχεται να προστεθεί ένα πολύ μεγάλο head-up-display, μέσω του οποίου προβάλλονται στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες οι οποίες, χάρη στην τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, απεικονίζονται οπτικά έξω από το όχημα, βοηθώντας τον οδηγό να διατηρήσει την επαφή του με τον δρόμο και να μην αποσπάται η προσοχή του.

Το σαλόνι αποτελεί μία επίδειξη καλαισθησίας και κατασκευαστικής αρτιότητας αλλά και μία ένδειξη της αφοσίωσης της CUPRA στην βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι γίνεται εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, όπως για παράδειγμα στο κεντρικό μέρος των εξαιρετικών μπάκετ καθισμάτων, το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά που ανασύρθηκαν από την θάλασσα.

Όσο για τους χώρους, το CUPRA Born εκμεταλλεύεται ιδανικά το τεράστιο μεταξόνιο των 2,767 μέτρων, εξασφαλίζοντας ευρυχωρία για πέντε επιβάτες που ενισχύεται και από την έλλειψη κεντρικού τούνελ στο πίσω μέρος. Ο χώρος των αποσκευών φθάνει στα 385 λίτρα, και είναι ιδιαίτερα πρακτικός χάρη στο μεγάλο άνοιγμα, το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του αλλά και το διπλό δάπεδο που διαθέτει.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα της ψηφιακής συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας το CUPRA Born ενσωματώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες που υπάρχουν σήμερα διαθέσιμες. Από την μεγάλη κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης γίνεται ο πλήρης έλεγχος όλων των συστημάτων, ενώ υπάρχει και δυνατότητα φωνητικού ελέγχου με αυξημένες δυνατότητες εντολών. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει δεκάδες λειτουργίες για την ψυχαγωγία και την ευχάριστη διαβίωση των επιβατών ενώ παρέχει διαρκή πρόσβαση στις ζωτικές λειτουργίες του ηλεκτρικού συστήματος και των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου.

Στο επίκεντρο των συστημάτων βρίσκεται το CUPRA CONNECT, που συνδυάζεται με την εφαρμογή My CUPRA η οποία επιτρέπει να υπάρχει έλεγχος του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως. Διατίθεται επίσης και ενσωματωμένη κάρτα SIM για over the air ενημερώσεις των ψηφιακών συστημάτων του αυτοκινήτου αλλά και για υπηρεσίες όπως την eCall η οποία ειδοποιεί απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος.

Πέρα όμως από την εντυπωσιακή του σχεδίαση, το Born είναι πρώτα και πάνω από όλα ένα αυτοκίνητο που φέρνει την CUPRA στη νέα και γεμάτη υποσχέσεις ηλεκτρική εποχή της. Για την κίνησή του χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο τονίζει την σπορ διάσταση του χαρακτήρα του. Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, όπου και μεταδίδει την κίνηση.

Η βασική έκδοση έχει απόδοση 150 ίππους και 310 Νm ροπής, και συνοδεύεται από μπαταρία των 45 kWh. Οι επιδόσεις του είναι ιδιαίτερα κολακευτικές, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε μόλις 8,9 δευτερόλεπτα. Όσο για την αυτονομία, η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να καλύψει έως και 395 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η δεύτερη έκδοση φθάνει σε απόδοση τους 204 ίππους και τα 310 Νm ροπής, με αυτονομία που αγγίζει τα 424 χιλιόμετρα και εξαιρετικές επιδόσεις καθώς φθάνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα.

Η γκάμα του Βorn ολοκληρώνεται σε αυτή την φάση με μία ακόμα πιο ισχυρή έκδοση, με την ονομασία e-boost. Πρόκειται για ένα πακέτο επιδόσεων, το οποίο χάρη σε μία ειδική διάταξη ανεβάζει για μικρό χρονικό διάστημα την ισχύ στους 231 ίππους, έτσι ώστε να αποκτήσει την έξτρα δύναμη που χρειάζεται για ένα γρήγορο προσπέρασμα ή μία ακαριαία επιτάχυνση.

Στην έκδοση αυτή υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε δύο διαφορετικές μπαταρίες, αυτή των 58 kWh και μία ακόμα μεγαλύτερη στις 77 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η αυτονομία φθάνει στα 424 χιλιόμετρα και το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 6,6 δευτερόλεπτα. Ενώ στην περίπτωση με την μεγάλη μπαταρία, η αυτονομία φθάνει στα 540 χιλιόμετρα και το 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 7 δευτερόλεπτα. Η έκδοση e-boost διαθέτει πιο σπορ χαρακτηριστικά, με μεγαλύτερα εμπρός φρένα και ζάντες 19 ή 20 ιντσών.

Η συστοιχία μπαταριών που χρησιμοποιεί το CUPRA Born είναι ιόντων-λιθίου τελευταίας γενιάς, με κύκλωμα υδρόψυξης για καλύτερη απόδοση σε κάθε είδους συνθήκη και εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η εγκατάστασή της έχει γίνει με πολύ μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και είναι τοποθετημένη χαμηλά και στο κέντρο του πλαισίου έτσι ώστε να εξασφαλίζει ισομερή κατανομή των μαζών ανάμεσα στους δύο άξονες και αρκετά χαμηλό κέντρο βάρους.

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας της μπαταρίας, κάτι που είναι απαραίτητο για την καλή της απόδοση και την μακροζωία της. Η μπαταρία παραμένει πάντα σε ένα συγκεκριμένο φάσμα θερμοκρασιακής κατάστασης είτε κατά την διάρκεια του ταξιδιού είτε κατά την φάση της προετοιμασίας για την φόρτιση.

Η επαναφόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, από οικιακό ρεύμα ή σε δημόσιο χώρο. Στην τελευταία περίπτωση, το Born είναι συμβατό με ταχυφορτιστές ρεύματος DC των 170 kW, μέσω των οποίων μπορεί να αποκτήσει έξτρα αυτονομία 100 χιλιομέτρων μέσα σε μόλις 7 λεπτά. Σε τέτοιου τύπου φορτιστές μπορεί να φθάσει από το 5% έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 35 λεπτά.

Το CUPRA Born βασίζεται πάνω στο εξελιγμένο δάπεδο MEB του γκρουπ VW, το οποίο έχει φτιαχτεί ειδικά και αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Η CUPRA όμως όπως πάντα ακολουθεί τον δικό της δρόμο, προχωρώντας σε επεμβάσεις που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα των δικών της αυτοκινήτων. Και στην περίπτωση του Βorn επέλεξε να το κάνει χαμηλότερο κατά 15 χιλιοστά εμπρός και 10 χιλιοστά πίσω, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ξεκάθαρα πιο σπορ χαρακτηριστικά στην οδήγηση.

To CURA Born υποστηρίζει και πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης μέσω του συστήματος Drive Profile. Tα προγράμματα αυτά είναι τα Range (για μεγαλύτερη αυτονομία), Comfort, Performance (βελτιώνει τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου), Ιndividual και Cupra (διατίθεται μόνο με το e-Boost).

Ιδιαίτερα εξελιγμένες και προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης είναι και οι αναρτήσεις, ενώ διατίθεται και το πιο σπορ πλαίσιο DCC με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα διεύθυνσης με πολύ καλύτερη αίσθηση και πλήρη έλεγχο στον οδηγό, ενώ το το εξελιγμένο ESC Sport και τα αναβαθμισμένα φρένα δημιουργούν μία καθαρά σπορ οδηγική εμπειρία.

Οι ζάντες των 18 έως 20 ιντσών διαθέτουν αποκλειστικά σχήματα για το CURA Born με πολύ όμορφα και αεροδυναμικά σχέδια, ενώ και τα φαρδιά ελαστικά προσθέτουν πέρα από την εικόνα και ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε είδους δρόμο, δίνοντας στον οδηγό την σιγουριά ότι οδηγεί ένα καθαρόαιμο μοντέλο, με το καταξιωμένο DNA και την μεγάλη αγωνιστική παράδοση της ισπανικής εταιρίας.

Στη μονοήμερη εξόρμησή μας στην Αίγινα, αυτό που  μας κέρδισε αμέσως είναι η φιλικότητα και η ευκολία στην χρήση του CUPRA Born. Η ευελιξία του είναι μοναδική για τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο καθώς με κύκλο στροφής μόλις 10,1 μέτρα συναγωνίζεται μικρά αυτοκίνητα πόλης. Κάτι που αποδείχτηκε θείο δώρο στα πανέμορφα και γεμάτα χρώμα δρομάκια της πόλης αλλά και στο στενό οδικό δίκτυο του νησιού.

Το δεύτερο στοιχείο του χαρακτήρα του Born που σε κερδίζει είναι αυτή η μοναδική του ικανότητα να αφήνει στην άκρη τους όποιους ενδοιασμούς για την ηλεκτρική του διάσταση, και να φέρνει στην επιφάνεια έναν καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα. Είτε στον αστραπιαίο τρόπο με τον οποίο βγάζει τους 204 ίππους, παρασέρνοντας με τις επιδόσεις του και κάνοντας τις προσπεράσεις παιχνιδάκι στους στενούς δρόμους της Αίγινας.

Είτε στον τρόπο που το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι και το απόλυτα ισορροπημένο ταίριασμα πλαισίου και αναρτήσεων σε γεμίζουν με συναισθήματα και όμορφες στιγμές. Και σε βάζουν να κάνεις δυο και τρεις φορές την διαδρομή προς την Αγία Μαρίνα, απλά για να απολαύσεις τις στροφές και την οδήγηση στην πιο αγνή και μαζί στην πιο σύγχρονη μορφή της.

Επιστρέφοντας αργά το βράδυ από την μονοήμερη απόδραση στην Αίγινα, είναι προφανές ότι το CUPRA Born είναι το καλύτερο αντίδοτο απέναντι στους μύθους για τη νέα εποχή που ανοίγεται μπροστά μας. Η ηλεκτροκίνηση είναι κομμένη και ραμμένη για την Ελλάδα και το ελληνικο καλοκαίρι, καθώς οι αποστάσεις σε ένα νησί είναι μικρές και καλύπτονται εύκολα με μία φόρτιση. Και πολύ οικονομικά, ιδίως τώρα, με την βενζίνη πάνω από τα 2 ευρώ, αλλά και με φιλική διάθεση απέναντι στο περιβάλλον, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και αχρείαστους ρύπους.

Η Αίγινα, με τη μια και κάτι ώρα απόσταση από την Αθήνα είναι το ιδανικό σκηνικό για μια τέτοια ηλεκτρική απόδραση, μπλαζέ και αρχοντική όσο πρέπει αλλά και ανοιχτή όσο χρειάζεται για να δεχτεί τους πάντες. Και με εκείνη την νησιωτική easy going διάθεση που τόσο πολύ “δένει” με την ηλεκτροκίνηση.

Το CUPRA Born καταρρίπτει και τον μύθο για την έλλειψη “ψυχής” στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όντας το πιο σπορ και απολαυστικό στην οδήγηση από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του και όχι μόνο. Και, τέλος, καταρρίπτει και τον μύθο για τα ακριβά ηλεκτρικά. Στα 29.990 ευρώ με την κρατική επιδότηση για την έκδοση των 204 ίππων (ή στα 25.900 ευρώ για την έκδοση των 150 ίππων), είναι απόλυτα προσιτό και σε ένα ευρύτερο κοινό. Και ξεκάθαρα ανταγωνιστικό απέναντι σε αντίστοιχης φιλοσοφίας συμβατικά μοντέλα, παρά το ότι είναι ένα αυτοκίνητο φορτωμένο με την πανάκριβη τεχνολογία που έρχεται από το μέλλον.

Τον μόνο μύθο που δεν κατέρριψε αλλά αντίθετα ενισχύει το Born, είναι αυτόν που έχει δημιουργήσει η ισπανική εταιρία εδώ και δεκαετίες. Η CUPRA παραμένει πιστή στο μεσογειακό της DNA και στις αγωνιστικές της περγαμηνές.

Και με το Born δείχνει ότι μπορεί να περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης χωρίς να διαπραγματευτεί στο ελάχιστο την αυθεντικότητά της και την ικανότητά να φτιάχνει αυτοκίνητα με ελεύθερο πνεύμα. Aυτοκίνητα που ξεπερνούν τα όρια και συναρπάζουν.

Το Born χτίζει πλέον τον δικό του μύθο, αυτόν του καλύτερου και γεμάτου συναισθηματική ορμή ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Και αυτό είναι μία μεγάλη αλήθεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Cupra Born (+τιμές)
Τι σχέση έχουν τα καθίσματα του Cupra Born με την Μεσόγειο;
Η Cupra εμπιστεύτηκε την εξέλιξη του Born σε οδηγούς αγώνων

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto