Από τη Στουτγάρδη στο Παρίσι με μια αγωνιστική Porsche 917!
ΝΕΑ
Όταν η Porsche μετέτρεψε ένα θρύλο του Le Mans σε αυτοκίνητο… καθημερινής χρήσης, ειδικά για τον κόμη Rossi, κληρονόμου της Martini.
Στις 28 Απριλίου 1975, μία από τους πιο εμβληματικές αγωνιστικές Porsche όλων των εποχών, η 917 με κοντή ουρά, έφυγε από το κέντρο εξέλιξης της εταιρείας στο Weissach με προορισμό το Παρίσι, όχι πάνω σε ρυμουλκούμενο, αλλά κανονικά στον δρόμο.
WHAT CAR
Οδήγηση: ο ίδιος ο κόμης Gregorio Rossi di Montelera, κληρονόμος της Martini και στενός συνεργάτης της Porsche στον κόσμο των αγώνων.

Μία 917… για το δρόμο
Κατόπιν προσωπικής του παραγγελίας, η Porsche μετέτρεψε το αγωνιστικό πλαίσιο Νο. 30, που είχε συμμετάσχει στον αγώνα 1.000 χλμ του Zeltweg το 1971 με τους Marko και Larrousse, σε αυτοκίνητο δρόμου. Το αυτοκίνητο είχε εξοπλιστεί παλαιότερα με το πρώτο πρωτότυπο ABS και, μέχρι να το ζητήσει ο κόμης, χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για δοκιμές.
Με μικρές μετατροπές (καθρέφτες, φλας, κόρνα, σιγαστήρας και ρεζέρβα), η 917 έλαβε άδεια κυκλοφορίας… στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ. Η εξωτερική του εμφάνιση παρέμεινε εντυπωσιακά αγωνιστική, με μεταλλική ασημί απόχρωση Martini και λεπτομέρειες πολυτελείας στο εσωτερικό: καθίσματα με δέρμα Hermès, ταμπλό επενδυμένο με Alcantara και ξύλινο λεβιέ ταχυτήτων.

Με 350 χλμ./ώρα προς το Παρίσι
Το απόγευμα της ίδιας μέρας, ο κόμης Rossi, συνοδευόμενος από τον ιδιωτικό του γραμματέα, ξεκίνησε την οδήγηση προς τη γαλλική πρωτεύουσα. Παρά τη φύση του αυτοκινήτου, η διαδρομή ολοκληρώθηκε χωρίς προβλήματα, με την κατανάλωση να περιορίζεται (για τα δεδομένα ενός τέτοιου… πυραύλου εδάφους-εδάφους) κάτω από τα 30 λίτρα/100 χλμ.

Σήμερα, το μοναδικό αυτό αυτοκίνητο κυκλοφορεί με βρετανικές πινακίδες και χρησιμοποιείται περιστασιακά στη Νότια Γαλλία. Πρόσφατα αποκαταστάθηκε πλήρως και παραμένει σύμβολο μιας εποχής όπου τα όνειρα μπορούσαν να πάρουν σχήμα – και να βγουν στον δρόμο.