Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αντίκες: Αυτά είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας – Από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!

Ελλάδα 23:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αντίκες: Αυτά είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας – Από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!

ΝΕΑ

Αντίκες: Αυτά είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας – Από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!

ΝΕΑ

Τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χρήση των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή.

Advertisement
Advertisement

Όρια στη χρήση των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος θέτει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς στο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή ορίζει τόσο τις προϋποθέσεις απόκτησης των ειδικών πινακίδων κυκλοφορίας ενώ παράλληλα θεσπίζονται ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας όπως επίσης και ετήσιος Τεχνικός Έλεγχος των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η δημιουργία ενός σαφούς και αποτελεσματικού νομικού πλαισίου που προσδιορίζει τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού οχημάτων ως ιστορικού ενδιαφέροντος και την διαδικασία θέσης αυτών σε δημόσια κυκλοφορία υπό όρους διαφάνειας σε σχέση με τα λοιπά οχήματα, μέσω της χορήγησης στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας, του καθορισμού των όρων κυκλοφορίας, της καθιέρωσης τεχνικού ελέγχου, της θέσπισης υποχρέωσης καταβολής τελών κυκλοφορίας, της καταγραφής τους σε ηλεκτρονικό μητρώο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να εξαλειφθούν οι περιπτώσεις καταχρηστικής και έκνομης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.

Advertisement
Advertisement

Για την δημόσια κυκλοφορία των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος χορηγείται ειδική άδεια κυκλοφορίας ενώ επίσης προβλέπεται τα συγκεκριμένα οχήματα να περνούν από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο!

Επίσης για την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος θα καταβάλλονται, ετησίως, τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος υπέρ του Δημοσίου ως εξής:

α) Για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ,

Advertisement

β) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 κ.εκ. έως και 1999 κ. εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 ευρώ,

γ) για την κυκλοφορία επιβατηγού αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 κ. εκ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 ευρώ,

Advertisement

δ) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 ευρώ.

ε) για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 κ.εκ. καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 ευρώ.

Οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών καθώς και λεωφορεία ιστορικού ενδιαφέροντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.

Advertisement

Η κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων επιτρέπεται σε όλα εκτός από εκείνα που δεν είχαν κατασκευαστεί για την μεταφορά επιβατών για τα οποία η κυκλοφορία επιτρέπεται μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) Για τους σκοπούς συμμετοχής σε νομίμως αδειοδοτημένες, σύμφωνα με το άρθρο 49 του Κ.Ο.Κ., διοργανώσεις που διενεργούνται εντός της ελληνικής Επικράτειας από τους Φορείς διοργανώσεων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, και εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

αα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,

αβ. ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος της επιλογής του,

αγ. βεβαίωση του διοργανωτή  στην οποία αναγράφεται η απόφαση αδειοδότησης και βεβαιώνονται η ημερομηνία διεξαγωγής και η διάρκεια της διοργάνωσής τους, καθώς και η συμμετοχή του συγκεκριμένου οχήματος σ΄ αυτήν.

Η κυκλοφορία του οχήματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επιτρέπεται για την μετάβαση στην διοργάνωση κατά τις προηγούμενες 2 ημέρες πριν από την έναρξη και κατά την επόμενη 1 ημέρα μετά από τη λήξη της διοργάνωσης.

β) Για τους σκοπούς της επισκευής τους, εφόσον ο οδηγός και το όχημα φέρουν αθροιστικά:

βα. νόμιμη άδεια οδήγησης και αποδεικτικό ασφάλισης του οχήματος,

ββ. το ενάριθμο διακριτικό γνώρισμα που χορηγείται από οποιονδήποτε φορέα   οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος της επιλογής του,

βγ. κάθε πρόσφορο αποδεικτικό μέσο, όπως τιμολόγιο, απόδειξη παροχής υπηρεσιών ή άλλο συναφές νόμιμο παραστατικό, από το οποίο προκύπτει η ημέρα εισόδου και εξόδου του οχήματος από το συνεργείο.

Πρόστιμα και κυρώσεις

Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος

Αρμόδιες για την καταχώριση των οχημάτων ως ιστορικού ενδιαφέροντος στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη χορήγηση των στοιχείων (άδεια και πινακίδες) κυκλοφορίας ιστορικού ενδιαφέροντος, είναι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας.

Τα στοιχεία κυκλοφορίας για τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος χορηγούνται ως ακολούθως:

α) για οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου απαιτείται:

αα) αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος ως ιστορικού οχήματος το οποίο έχει χορηγηθεί από τους ορισμένους κατά το προγενέστερο θεσμικό πλαίσιο αρμόδιους για τον χαρακτηρισμό φορείς,

αβ) να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τεχνικού ελέγχου του οχήματος, σύμφωνα με το άρθρο 3231,

αγ) να έχει διαγραφεί το όχημα από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

β) για οχήματα τα οποία χαρακτηρίζονται εξαρχής ως ιστορικού ενδιαφέροντος με το παρόντα νόμο απαιτείται:

βα) η Βεβαίωση χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος της παρ. 11 του άρθρου 3,

ββ) να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τεχνικού ελέγχου του οχήματος, σύμφωνα με το άρθρο 3231,

βγ) να έχει διαγραφεί το όχημα από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Βεβαιώσεις εκτελωνισμού, ιδιωτικά συμφωνητικά πώλησης, οικεία τελωνειακά παραστατικά και τιμολόγια που εκδόθηκαν κατά την εισαγωγή ή μεταβίβαση μη ταξινομημένων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, επέχουν θέση τίτλου κυριότητας επ’ αυτών.

Για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος καταβάλλεται τέλος αδείας, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν.2753/1999 (Α’ 249), την παρ. 1 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Α/33824/2683/30.9.2004 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 1514), την παρ. 1 του άρθρου 89 του ν.2696/1999, το άρθρο 26 του ν. 2873/2000 (Α’ 285), το άρθρο 27 του ν.3220/2004 (Α’ 15) και την υπό στοιχεία 1012568/120β/Τ.&Ε.Φ./10.2.2004 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 365).

Στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος της περ. α’ της παρ. 2 χορηγείται άδεια κυκλοφορίας με διάρκεια ισχύος δύο (2) έτη από την ημερομηνία έκδοσης αυτής. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων οφείλουν εγκαίρως, πριν από την λήξη ισχύος της άδειας κυκλοφορίας, να εφοδιαστούν από τους Φορείς χαρακτηρισμού οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος με το Πιστοποιητικό συμμόρφωσης της παρ. 12 του άρθρου 3 και να το προσκομίσουν στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών που χορήγησε τα στοιχεία κυκλοφορίας προκειμένου να τους χορηγηθεί νέο έντυπο άδειας κυκλοφορίας με διάρκεια ισχύος πέντε (5) έτη και ημερομηνία λήξης που συμπίπτει με την ημερομηνία λήξης του Πιστοποιητικού, διαδικασία για την οποία δεν οφείλεται το τέλος της παρ. 4.

Στα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος της περ. β’ της παρ. 2 χορηγείται άδεια κυκλοφορίας με διάρκεια ισχύος πέντε (5) έτη από την ημερομηνία έκδοσης αυτής.

Για την διατήρηση των στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος οφείλει εγκαίρως, πριν από την λήξη ισχύος της άδειας, να εφοδιάζεται με ισχύον Πιστοποιητικό συμμόρφωσης της παρ. 12του άρθρου 3 και να το προσκομίζει στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών που χορήγησε αρχικώς τα στοιχεία κυκλοφορίας για την έκδοση νέου εντύπου άδειας κυκλοφορίας με ημερομηνία λήξης που συμπίπτει με την ημερομηνία λήξης του Πιστοποιητικού, διαδικασία για την οποία δεν οφείλεται το τέλος της παρ. 4.

Φωτογραφία: Eurokinisi

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πότε μπορούν να κυκλοφορούν οι αντίκες – Τα πρόστιμα
Στους δρόμους και πάλι οι αντίκες!
Κοινή Υπουργική Απόφαση: Πότε μπορούν να κυκλοφορούν οι αντίκες