Υπάρχει λύση για να σωθούν οι diesel!
ΝΕΑΥπάρχει λύση για να σωθούν οι diesel!
ΝΕΑΑν και πολλοί πιστεύουν ότι η τύχη των diesel κινητήρων είναι προδιαγεγραμμένη, υπάρχουν εταιρίες που πιστεύουν σε αυτούς και εξελίσσουν νέους τρόπους ώστε να παραμείνουν στην ζωή.
Από τη μία το κυνήγι (εν πολλοίς μαγισσών) με τους ρύπους. Από την άλλη τα σκάνδαλα τύπου Dieselgate. Ήρθε και η ηλεκτροκίνηση να βάλει και αυτή το δικό της λιθαράκι. Και οι diesel κινητήρες, από εκεί που κυριαρχούσαν στην Ευρώπη έχουν γίνει οι αποδιοπομπαίοι τράγοι της σύγχρονης αυτοκίνησης.
WHAT CAR
Όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα μοναδικά πλεονεκτήματά τους. Και ότι ένα σύγχρονο diesel μοτέρ μπορεί εν δυνάμει να είναι και “καθαρό”, όντας σαφώς πιο οικονομικό και με τα κατάλληλα φίλτρα λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον.
Για πολλούς όμως οι diesel κινητήρες αποτελούν παρελθόν και οι περισσότερες εταιρίες έχουν σταματήσει την εξέλιξή τους. Τουλάχιστον για τα επιβατικά αυτοκίνητα, γιατί για τα εκατομμύρια επαγγελματικά μικρά και μεγάλα θα συνεχίσει να είναι η πιο αποδοτική και συμφέρουσα επιλογή.
Υπάρχουν λίγες εταιρίες όμως που δεν παραδίδουν τα όπλα. Και μία από αυτές είναι η Toyota. H ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε ότι όλοι οι κινητήρες diesel στην Ευρώπη θα είναι συμβατοί με ένα νέου τύπου diesel, με το όνομα HVO100.
H Toyota σκοπεύει χρησιμοποιήσει αυτούς τους κινητήρες στο Land Cruiser και το Hilux. Οι οποίοι θα μπορούν να καταναλώνουν το HVO100 το οποίο παρασκευάζεται από φυτικά έλαια (φοινικέλαιο, κραμβέλαιο) ή έχοντας ως πρώτη βάση κάποια απόβλητα (όπως για παράδειγμα το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι).
Το συγκεκριμένο καύσιμο πληροί τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και έχει αριθμό κετανίου μεγαλύτερο από το κανονικό diesel. To καύσιμο αυτό γίνεται διαρκώς και πιο δημοφιλές στην Ευρώπη, με πάνω από 1.000 αντλίες να υπάρχουν εγκατεστημένες σε χώρες όπως τις Βέλγιο, Δανία, Φινλανδία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Νορβηγία και Σουηδία.
Την ίδια στιγμή που περισσότεροι πελάτες στρέφονται στο HVO100, η παραγωγή αυξάνεται – με φιλοδοξία να φτάσει τους 15,5 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 από περίπου τέσσερα εκατομμύρια τόνους που παράγονται σήμερα ετησίως.
Η χρήση του HVO100 δεν απαιτεί αλλαγές στον τρόπο οδήγησης από τον οδηγό, ενώ η μόνη αλλαγή στα αυτοκίνητα είναι η αλλαγή στο σύστημα τροφοδοσίας. Αυτό είναι απαραίτητο καθώς το HVO100 είναι λιγότερο πυκνό από το κανονικό diesel.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργεί με στάνταρ diesel, επομένως οποιοδήποτε καύσιμο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλογα με το τι έχει στην διάθεσή του ο οδηγός. Μάλιστα, λόγω της χρήσης του συγκεκριμένου καυσίμου, υπάρχει και μια μικρή αύξηση στην ισχύ του κινητήρα.
Τα αυτοκίνητα της Toyota που θα κυκλοφορήσουν με το νέο κινητήρα θα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη από το πρώτο τρίμηνο του 2023.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο! Παρατάθηκε η επιδότηση στο diesel κίνησης
Ζητούν παράταση για βενζίνης και diesel – Η Ελλάδα οχι…
Η Γερμανία θα σώσει τους βενζίνης και diesel κινητήρες;