Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Aυτή είναι η απόλυτη λύση στις φωτιές των ηλεκτρικών

Ελλάδα 4:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Aυτή είναι η απόλυτη λύση στις φωτιές των ηλεκτρικών

Mobility

Aυτή είναι η απόλυτη λύση στις φωτιές των ηλεκτρικών

Mobility

Η φωτιά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ένας μεγάλος και επικίνδυνος μπελάς για τις πυροσβεστικές δυνάμεις σε όλο τον κόσμο, που μπορεί να κρατήσει μέρες ή και εβδομάδες για να σβήσει. Όμως στην Δανία βρήκαν μία πολύ έξυπνη ιδέα για να ξεμπερδεύουν γρήγορα.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί η φωτιά των αυτοκινήτων να μην είναι αποκλειστικό “προνόμιο” των ηλεκτρικών (στατιστικά είναι πολλά περισσότερα τα συμβατικά που καίγονται ετησίως), όμως είναι αυτά που τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας. Κάτι φυσιολογικό, καθώς πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που προφανώς προσελκύει το ενδιαφέρον και την περιέργεια του κοινού.

Οι πυρκαγιές των ηλεκτρικών είναι πολύπλοκες και συνοδεύονται από σύννεφα τοξικών αερίων, πίδακες υγρών και ίσως και έκρηξη. Παράλληλα συμβαίνουν χωρίς να το περιμένεις ενώ και η κατάσβεσή τους είναι σχεδόν αδύνατη, καθώς μπορεί να νομίζεις ότι έχει σβήσει και να εμφανιστεί ξανά μετά από αρκετές ημέρες ή εβδομάδες.

Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν αναστατώσει της Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, οι οποίες δημιουργούν ειδικές μονάδες για αντίστοιχα περιστατικά. Οι ειδικοί είναι διχασμένοι σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης μιας πυρκαγιάς ηλεκτρικού οχήματος, καθώς προτείνονται διάφορες μέθοδοι με την πιο διαδεδομένη πλέον η εκτόξευση τεράστιας ποσότητας νερού σε συνδυασμό με μία πυροσβεστική κουβέντα αλλά και βαρύ εξοπλισμό στους πυροσβέστες για τα τοξικά αέρια.

Advertisement
Advertisement

Η άλλη μέθοδος είναι απλά να αφεθεί η φωτιά να σβήσει μόνη της. Αυτό όμως μπορεί να πάρει αρκετές ημέρες, ενώ θα πρέπει να υπάρξει και έλεγχος του γύρω χώρου για το αν έχουν εκτοξευθεί τμήματα της μπαταρίας τα οποία μπορούν να συντηρούν την φωτιά για αρκετό καιρό ή και να την μεταδίδουν. Το καμένο ηλεκτρικό θα πρέπει να απομακρυνθεί και να πάει σε ειδικά διαλυτήρια όπου και πάλι χρειάζεται αρκετή προσοχή (το 25% των πυρκαγιών σε διαλυτήρια είναι από χρησιμοποιημένες μπαταρίες ιόντων-λιθίου).

Το πιο ριζικό μέτρο είναι η βύθιση του αυτοκινήτου σε νερό, αν και όχι σε αλμυρό νερό θάλασσας, καθώς μπορεί να απελευθερωθούν μεγάλες ποσότητες χλωρίου σε αέρια μορφή. Σε κάθε περίπτωση η φωτιά ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι μεγάλος μπελάς για της δυνάμεις κατάσβεσης και εν ένας μεγάλος εν δυνάμει κίνδυνος για σημαντικά και πολύπλευρα προβλήματα όταν ξεσπάσει.

Advertisement

Μία από τις λύσεις που προκρίνονται αυτή την εποχή είναι αυτή που εφαρμόζεται στην Δανία, στην Κοπενγχάγη. Εκεί οι πυροσβεστικές αρχές σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες εξέλιξαν ένα κοντέινερ, το οποίο εφαρμόζεται πάνω σε μία νταλίκα.

Advertisement

Το φλεγόμενο ΕV που σιγοκαίει, εισάγεται μέσα στο κοντέινερ, το οποίο έχει δεκάδες ακροφύσια στο δάπεδο και στις πλευρές του και γεμίζουν όλον τον χώρο με νερό. Μόλις γεμίσει έως επάνω με νερό, μεταφέρεται σε ειδικό χώρο και παραμένει εκεί για ημέρες ή και εβδομάδες μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι η φωτιά έχει σβήσει οριστικά. Από εκεί και πέρα πηγαίνει σε διαλυτήριο και υποβάλλεται σε ειδική επεξεργασία για την ασφαλή απόρριψή του.

Η χρήση του συγκεκριμένου μέσου έχει σημαντικά οφέλη, καθώς “καθαρίζει” τον δρόμο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και παραδίδει πίσω την κυκλοφορία, που σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να πάρει πάρα πολλές ώρες.

Επίσης παρέχει την δυνατότητα να φυλαχθεί μόνο του μακριά από άλλα οχήματα, στα οποία θα μπορούσε να μεταδώσει την φωτιά για αρκετές ημέρες αργότερα. Η περιοχή αυτή πρέπει να είναι προφυλαγμένη και απομονωμένη, έτσι ώστε το ηλεκτρικό όχημα να έχει τον χρόνο του να σβήσει οριστικά και αμετάκλητα.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μύθος ότι τα ηλεκτρικά κινδυνεύουν περισσότερο από φωτιά
O ασφαλέστερος τρόπος κατάσβεσης φωτιάς σε ηλεκτρικό
Είναι αυτός ο πιο αποτελεσματικός τρόπος κατάσβεσης φωτιάς; (+video)