Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Δεν εισάγονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα…

Ελλάδα 21:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δεν εισάγονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα…

ΝΕΑ

Δεν εισάγονται μεταχειρισμένα αυτοκίνητα…

ΝΕΑ

Ένα τεράστιο πρόβλημα έχει προκαλέσει το προσωρινό λουκέτο στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας το οποίο αφορά στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στα οποία δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης Ελληνικής Άδειας Κυκλοφορίας.

Advertisement
Advertisement

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr εκατοντάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να εκδώσουν πινακίδες κυκλοφορίας καθώς είτε το όχημα που έχουν εισάγει δεν έχει ΚΤΕΟ είτε έχει λήξει. Εξαιτίας της αλλαγής της νομοθεσίας για να εκδοθούν Ελληνικές Άδειες Κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και δεν έχουν ΚΤΕΟ σε ισχύ θα πρέπει να περάσουν από έλεγχο από κάποιο ελληνικό ΚΤΕΟ.

Όμως το προσωρινό λουκέτο στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας λόγω του κορωνοϊού δεν μπορεί να εκδοθεί κανένα Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες και κατόπιν να εκδοθεί η Ελληνική Άδεια Κυκλοφορίας.

Advertisement
Advertisement

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην ολοκληρώνεται καμία διαδικασία και οι ιδιοκτήτες των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να μην μπορούν να τα κυκλοφορήσουν!

Από την άλλη μεριά όσοι έχουν εισάγει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και έχουν καταθέσει αίτηση υπαγωγής στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης θα πρέπει να γνωρίζουν πως την προηγούμενη Παρασκευή η Επιτροπή συνεδρίασε και εξέτασε πάνω από 70 αυτοκίνητα ωστόσο ο αριθμός των αιτήσεων που κατατίθενται καθημερινά είναι πολλαπλάσιος των οχημάτων που ελέγχει όποτε συνεδριάζει η Επιτροπή.

Άλλωστε όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει τις 4.000 μονάδες και ο αριθμός τους συνεχώς αυξάνεται.

Advertisement

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πάντως εξέδωσε διευκρινιστική εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία ξεκαθαρίζει πότε μπορούν να εκδοθούν ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα και πότε μεταβιβάζεται κανονικά ένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα που ήταν σε φορολογική ακινησία έγινε άρση αυτής και πουλήθηκε σε κάποιον άλλο καταναλωτή.

Ο τρίτος… δρόμος

Advertisement

Αν κάποιοι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να περιμένουν να ανοίξουν τα ελληνικά ΚΤΕΟ οι πιθανές λύσεις για να εκδώσουν άμεσα Ελληνικές Πινακίδες Κυκλοφορίας είναι δύο.

Ο πρώτος αφορά σε επικοινωνία με την Διεύθυνση Μεταφορών της προηγούμενης χώρας κυκλοφορίας του οχήματος μήπως και έχει περάσει εκεί από ΚΤΕΟ και είναι ακόμη σε ισχύ. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να προμηθευτεί ένα αντίγραφο του ΚΤΕΟ που είναι σε ισχύ και να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην έχει περάσει από ΚΤΕΟ στην προηγούμενη χώρα κυκλοφορίας το όχημα οπότε δεν θα υπάρχει και σχετικό Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και ο εισαγωγέας του θα πρέπει να περιμένει να ανοίξουν τα εγχώρια ΚΤΕΟ.

Ο άλλος τρόπος που θα εκμυστηρεύθηκαν οι ειδικοί του χώρου είναι το όχημα να μεταβεί μέχρι το πλησιέστερο ΚΤΕΟ στη γειτονική Βουλγαρία ώστε να λάβει το σχετικό Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης ελληνικών πινακίδων κυκλοφορίας.

Advertisement

Διευκρινήσεις από το Υποδομών και Μεταφορών

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με σχετική εγκύκλιο ξεκαθαρίζει πως όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έρχονται με Δελτία ΚΤΕΟ σε ισχύ εκδίδουν κανονικά πινακίδες κυκλοφορίας. Σε διαφορετική περίπτωση δεν εκδίδονται οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Επίσης το Υπουργείο ξεκαθαρίζει τι γίνεται με τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία και τώρα οι ιδιοκτήτες του πραγματοποιούν άρση αυτής για να τα μεταβιβάσουν.

Ειδικότερα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Για την αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτουν σύμφωνα με την σχετική επιστολή και αφορούν την ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων διευκρινίζονται τα εξής:
Από 12 Φερβουαρίου 2020 επιτρέπεται η ταξινόμηση μεταχειρισμένων επιβατηγών οχημάτων από κράτη-μέλη της ΕΕ που είναι εφοδιασμένα με ισχύον Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου που έχει εκδοθεί από το κράτος-μέλος προέλευσης.
Εφόσον τηρείται η προαναφερόμενη απαίτηση περί εφοδιασμού με ισχύον Πιστοποιητικό Τεχνικού Ελέγχου που έχει εκδοθεί από κράτος-μέλος προέλευσης και σύμφωνα με την περιπτωσιολογία της (β) σχετ. επιτρέπεται η ταξινόμησης του οχήματος στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών χωρίς να απαιτείται διενέργεια τεχνικού ελέγχου σε ΚΤΕΟ.

Δίνεται η δυνατότητα μεταβίβασης για όσα επιβατηγά ΙΧ οχήματα βρίσκονται σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας εφόσον κατά την ημερομηνία που τέθηκαν σε φορολογική ακινησία ήταν εφοδιασμένα με ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.

Στην περίπτωση αυτή η ισχύς των Δελτίων ΚΤΕΟ παρατείνεται κατά 45 ημέρες από την ημερομηνία μεταβίβασης των οχημάτων και επί της εκδοθείσας άδειας κυκλοφορίας θα αναγράφεται σχετική παρατήρηση με την ημερομηνία υποχρέωσης επόμενου τεχνικού ελέγχου όπως αυτή προκύπτει σύμφωνα με την προαναφερθείσα ακολουθία.»

Διαβάστε επίσης:

Ο κορωνοϊός «έφαγε» τους… Βιολογικούς καθαρισμούς αυτοκινήτων!

Σοκ! Κάποιοι θέλουν να τοποθετήσουν στηθαία ασφαλείας made in… Turkey!

Νέα παράταση στο προσωρινό λουκέτο των ΚΤΕΟ