Αυτό είναι το πρώτο φορτηγό θηρίο!
ΝΕΑΤο γιγαντιαίο αυτό φορτηγό κατασκευάστηκε σε μία περίοδο που υπήρχε ανάγκη να διεκπεραιωθεί μία αναλόγως μεγάλη δουλειά.
Το κατασκεύασε η Berliet, μία γαλλική βιομηχανία φορτηγών και η κωδική του ονομασία του ήταν T100. Μόλις τέσσερις πανομοιότυπες μονάδες κατασκευάστηκαν και μόνο μία έχει επιβιώσει μέχρι και σήμερα.
WHAT CAR
Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, βρέθηκε μεγάλη ποσότητα πετρελαίου στην νότια -όπως την γνωρίζουμε σήμερα- Αλγερία, στην έρημο Σαχάρα.
Η Berliet έκανε φιλότιμες προσπάθειες να κατασκευάσει ένα φορτηγό που θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό μέρος της εξόρυξης πετρελαίου, αλλά αποτύγχανε διαρκώς, διότι κανένα δεν ήταν αρκετά μεγάλο και ισχυρό για να αντέξει τον φόρτο εργασίας και τη θερμοκρασία της ερήμου.
Η γαλλική βιομηχανία αναγκάστηκε να εξελίξει μία εντελώς νέα πλατφόρμα τεραστίων διαστάσεων, ώστε να φέρει εις πέρας το εγχείρημα.
Μετά από πολλή προσπάθεια, τον Ιανουάριο του 1957 ξεκίνησε η κατασκευή του T100, του μεγαλύτερου -με διαφορά- φορτηγού στον κόσμο.
Παρουσιάστηκε επίσημα το 1958. Ένα κτήνος 50 τόνων, με βάρος φορτίου ισάριθμο με το δικό του βάρος. Ακόμα και με 50 τόνους φορτίο, το T100 μπορούσε να διασχίσει απροβλημάτιστα την αφρικάνικη έρημο. Αν κάνουμε την απλή πρόσθεση, μιλάμε για 100 τόνους συνολικά!
Το θηριώδες φορτηγό της Berliet ήταν 13,3 μέτρα μήκος, 5 μέτρα πλάτος και 4,4 μέτρα ύψος. Ήταν 6τροχο, με κίνηση και στους έξι τροχούς, ενώ το μεταξόνιο έφτανε τα 5.700 χιλιοστά μεταξύ του εμπρός και του μεσαίου άξονα. Η απόσταση από τον μεσαίο έως τον πίσω άξονα ήταν γύρω στα 2,5 μέτρα.
Εκείνη την εποχή, ήταν με μεγάλη διαφορά το πιο θηριώδες φορτηγό στον κόσμο, πραγματικός κυρίαρχος. Τόσο πολύ, που η Berliet δυσκολευόταν πολύ να βρει λάστιχα που θα κάνουν στους τροχούς του.
Τελικά, έκλεισε μία συνεργασία με τη Michelin και η γαλλική εταιρεία ελαστικών με χαρά πρόσφερε τις υπηρεσίες της, παρέχοντας στο T100 τα τεράστια και ειδικής παραγγελίας ελαστικά.
Πως κατάφερνε όμως ένα όχημα 50 τόνων και με γεμάτο φορτίο 100 τόνων να κινείται ακλόνητο σε μία έρημο; Η Berliet δεν μπορούσε να κατασκευάσει έναν κινητήρα που θα ήταν αρκετός για ένα τόσο γιγάντιο αμάξωμα, οπότε απευθύνθηκε στην Cummins.
Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων έφερε το έργο εις πέρας και μάλιστα με το παραπάνω. Δημιούργησε έναν 24λιτρο (!) ντίζελ twin-turbo V12 που απέδιδε 600 ίππους.
Έναν χρόνο μετά μάλιστα, τον αναβάθμισε, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του στα 28 λίτρα και την απόδοση στους 700 ίππους!
Με αυτό το κινητήριο σύνολο, το γιγαντιαίο φορτηγό μπορούσε να πηγαίνει ακόμα και με 45 χλμ./ώρα σε ομαλό έδαφος, υπέρ αρκετά για τη δουλειά για την οποία κατασκευάστηκε.
Το μόνο αρνητικό του, που βέβαια είναι φυσιολογικό, ήταν η κατανάλωση που κυμαινόταν στα 90 λίτρα/100 χλμ. στην άσφαλτο και στα 240 λίτρα/100 χλμ. στην έρημο. Με απλά μαθηματικά, έκαιγε 2,4 λίτρα ανά χιλιόμετρο!
Ευτυχώς για όλους, η Berliet προνόησε και του έβαλε δύο ρεζερβουάρ που είχαν συνολική χωρητικότητα 950 λίτρα.
Τα νούμερα ζαλίζουν, αλλά είπαμε, αυτό ήταν το πιο θηριώδες φορτηγό της εποχής και ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Σαν τρελό… πυροσβεστικό (+video)
Έρχονται οι νταλίκες χωρίς οδηγό
Η Volvo κατασκεύασε το κορυφαίο ενεργειακά φορτηγό