Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτό είναι το μεγάλο ντέρμπι του 2023!

Ελλάδα 2:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό είναι το μεγάλο ντέρμπι του 2023!

ΝΕΑ

Αυτό είναι το μεγάλο ντέρμπι του 2023!

ΝΕΑ

Κίνα εναντίον Αμερικής σε κάθε μέτωπο θα είναι το σενάριο από εδώ και πέρα. Και προφανώς και στα αυτοκίνητα.

Advertisement
Advertisement

Τα μεγάλα γεωπολιτικά στοιχήματα για τις επόμενες δεκαετίες αφορούν κατά κύριο λόγο την αντιπαλότητα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για το ποιος θα αναδειχθεί η κυρίαρχη δύναμη του 21ου αιώνα.

Από αυτή την μεγάλη διαμάχη δεν θα μπορούσε να λείπει και η αυτοκινητοβιομηχανία. Και το ντέρμπι για το ποιος θα είναι ο κυρίαρχος τα επόμενα χρόνια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι αντίπαλοι είναι γνωστοί ήδη από το 2022. Πρόκειται βέβαια για την Tesla από τη μία πλευρά και την BYD από την Κίνα.

Advertisement
Advertisement

Οι Κινέζοι έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία τους να ξεπεράσουν την Tesla μέσα στο 2023, ως η πρώτη εταιρία παγκοσμίως σε παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο πρόεδρός της μάλιστα θέλει να διπλασιάσει την παραγωγή του 2022, φθάνοντας στα 3,6 εκατομμύρια οχήματα κάθε τύπου.

Η BYD έχει σταματήσει εντελώς να πουλά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες μέσα στο 2022 και έχει εστιάσει στα αμιγώς ηλεκτρικά και τα υβριδικά. Αν επαληθευτούν οι προβλέψεις του προέδρου της, η BYD θα κλείσει το 2023 με περίπου 1,75 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Νούμερο που είναι αρκετά κοντά στα 1,8 εκατ. που θέλει να πουλήσει η Tesla.

Πάντως η Tesla στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς προηγείται σταθερά, με 420.000 μονάδες έναντι 260.000 των Κινέζων, χάρη και στις μεγάλες εκπτώσεις που έχει κάνει η αμερικάνικη εταιρία.

Advertisement

Οι Κινέζοι θα απαντήσουν μέσα στην χρονιά με εκρηκτική άνοδο της παραγωγής από τα 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα 4,5 εκατομμύρια. Μάλιστα, πρόσφατα η BYD παρουσίασε και την μάρκα πολυτελείας Yangwang, με ένα πολύ εντυπωσιακό SUV να χτυπά και αυτό το κομμάτι της αγοράς. Ενώ θα ακολουθήσει και ένα supercar πάνω στο ίδιο πλαίσιο.

Το πρόβλημα της BYD είναι οι μικρές εξαγωγές, μόλις 3% από την παραγωγή του 2022. Το αντίθετο βέβαια συμβαίνει με την Tesla η οποία έχει παρουσία στις περισσότερες αγορές του κόσμου.

Advertisement

Αν η BYD καταφέρει να ξεπεράσει αυτόν τον σκόπελο και παράλληλα βελτιώσει το δίκτυό της μέσα στην Κίνα, τότε είναι προφανές ότι κανείς δεν θα την πιάσει.

Όμως, τα σχέδιά της ίσως να αποδειχθούν ανέφικτα, καθώς η κυβέρνηση της Κίνας εγκατέλειψε την πολιτική των ενισχύσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο του 2022. Αυτό σημαίνει ότι οι πωλησεις της στην Κίνα θα είναι μία πρόκληση για να διατηρηθούν ψηλά.

Advertisement

Πρέπει λοιπόν να ανησυχεί η Tesla; Προς το παρόν όχι και τόσο. Όμως μακροπρόθεσμα, οι Κινέζοι θα καταφέρουν να ξεπεράσουν τα όποια εμπόδια. Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κυριαρχήσουν στα ηλεκτρικά.

Όσο για τους Ευρωπαίους; Αν δεν κατασκευάσουν μικρά και πιο προσιτά μοντέλα, μάλλον θα περάσουν και αυτοί πολύ δύσκολες στιγμές με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H Ford «απάντησε» στην Tesla!
Γιατί είναι στα «κάγκελα» οι ιδιοκτήτες Tesla;
Έρχεται το τέλος της κυριαρχίας της Tesla στα ηλεκτρικά;