Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτοί θα είναι οι αντίπαλοι της σούπερ Porsche Mission X

Ελλάδα 0:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτοί θα είναι οι αντίπαλοι της σούπερ Porsche Mission X

ΝΕΑ

Αυτοί θα είναι οι αντίπαλοι της σούπερ Porsche Mission X

ΝΕΑ

Μετά τα αποκαλυπτήρια της Porsche Mission X, άνοιξε ο κύκλος της συζήτησης για τα hypercars, που θα κυριαρχήσουν στο ηλεκτροκίνητο μέλλον. Πάμε να δούμε, τους βασικούς αντιπάλους του γερμανικού πρωτότυπου.

Advertisement
Advertisement

Επισήμως το Mission X παρουσιάστηκε απλώς ως μια συναρπαστική μελλοντική ιδέα της Porsche.

Αλλά κάτι ανάλογο είχαν ισχυριστεί οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας, το 2000, για την Carrera GT. Συνεπώς, το μοναδικό ρεαλιστικό ερώτημα που τίθεται, είναι «πότε η Porsche θα αποφασίσει να βγάλει στην παραγωγή, το ηλεκτρικό supercar του μέλλοντος»;

Την ίδια ώρα, η αποκάλυψη του γερμανικού πρωτότυπου, αναζωπυρώνει τις συζητήσεις για τα «εξωτικά» μοντέλα του ηλεκτροκίνητου μέλλοντος. Ποιοι θα είναι οι βασικοί αντίπαλοι του Mission X, όταν από πρωτότυπο, γίνει ένα πραγματικό αυτοκίνητο παραγωγής;

Advertisement
Advertisement

Porsche Mission X

Πριν φτάσουμε να δώσουμε μερικές απαντήσεις, στο παραπάνω ερώτημα, ας ανακεφαλαιώσουμε κάποια βασικά tips, για το πρωτότυπο της Porsche.

Advertisement

Η γερμανική εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει τεχνικές λεπτομέρειες παρά μόνο πως θα διαθέτει αρχιτεκτονική 900 V και αναλογία κιλών ανά ίππο μικρότερη του 1:1. Κάτι που θα του επιτρέψει να κυνηγήσει στο Nurburgring, πάντα σύμφωνα με την Porsche, το ρεκόρ για μοντέλα παραγωγής. Οι φήμες, πάντως, κάνουν λόγο για μια συνδυαστική απόδοση τουλάχιστον 1.500 ίππων και για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,9 δεύτερα.

Rimac Nevera

Advertisement

Η άνοδος της Rimac ήταν σχεδόν τόσο γρήγορη όσο και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει. Ιδρύθηκε πριν από 14 χρόνια από έναν ταλαντούχο νεαρό μηχανικό που πήγε να δημιουργήσει το πρώτο του υπεραυτοκίνητο στην… τρυφερή ηλικία των 23 ετών, η Rimac συγχωνεύτηκε πρόσφατα με την Bugatti.

Το σημερινό υπεραυτοκίνητο της εταιρείας είναι το Nevera των 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο τροφοδοτείται από ένα κουαρτέτο ηλεκτροκινητήρων που παράγουν 1.888 ίππους και 2.360 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα, έρχεραι σε 1,97 δευτερόλεπτα.

Advertisement

Lotus Evija

Το διαχρονικό πλεονέκτημα μιας Lotus, είναι πάντοτε το χαμηλό βάρις. Εντάξει, η Evija δεν είναι Elise, αλλά τα 1.680 κιλά της, μπροστά στους σχεδόν 2,5 τόνους του Rimac Nevera, την κάνουν να μοιάζει με… πούπουλο. Η Lotus ισχυρίζεται ότι η Evija, αξίας 2,8 εκατομμυρίων δολαρίων, θα συμβαδίσει με μια Bugatti σε ευθεία γραμμή, με 1.972 ίππους και 322 χλμ/ώρα ανώτατη ταχύτητά και θα προσφέρει 346 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Tesla Roadster

Αρχικά αποκαλύφθηκε το 2017 με την υπόσχεση ότι θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2020, το μυθικό Tesla Roadster αναμένεται τώρα το 2024. Αναμένονται επιδόσεις της τάξης των 1,9 δευτερολέπτων έως 100χλμ/ώρα και πιθανώς ακόμα καλύτερες , χάρη σε ένα εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης.

Pininfarina Battista

Η Pininfarina βοήθησε στη δημιουργία μερικών από τα πιο διάσημα υπεραυτοκίνητα στον κόσμο, όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τώρα δημιούργησε ένα δικό της. Με σημαντική βοήθεια από τη Rimac, της οποίας το Nevera παρέχει το βασικό πλαίσιο και τον εξοπλισμό κίνησης.

Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες εξασφαλίζουν στο Battista, των 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων, συνδυαστική ισχύ 1.900 ίππων και 2.300 Nm ροπής. Η ταχύτητα των 300 χλμ/ώρα έρχεται σε μόλις 10,5 δευτερόλεπτα, ενώ για τα 0/100χλμ/ώρα, το Battista χρειάζεται 1,79 δευτερόλεπτα.

Aspark Owl

Ίσως το όνομα και το στυλ του Aspark Owl, να μην εντυπωσιάζουν σε πρώτο χρόνο, αλλά τα επιτεύγματα του ιαπωνικού Hypercar, το κάνουν και με το παραπάνω, όταν απελευθερωθεί η συνολική ισχύς των 1.984 ίππων.

Η Aspark ισχυρίζεται ότι το ανθρακονημάτινο αμάξωμα της «κουκουβάγιας» μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100χλμ/ώρα, σε 1,6 δευτερόλεπτα. Πρόσφατα, κατέρριψε το ρεκόρ Γκίνες, στη ανώτερη μέση ταχύτητα των 318, 85 χιλιομέτρων, σε μια απόσταση μικρότερη του ενός μιλίου.

Θα κατασκευαστούν μόνο 50 αυτοκίνητα, το καθένα κοστίζει 3,45 εκατομμύρια δολάρια (2,9 εκατομμύρια ευρώ).

Deus Vayanne

Με όνομα που παραπέμπει σε σταρ του σινεμά, το Deus Vayanne θα μπορούσε να είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, εάν επιβεβαιωθούν οι προσομοιώσεις σε υπολογιστή, για συνολική ισχύ που ξεπερνά τους 2.200 ίππους. Το αυστριακό Vayanne είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ της Italdesign και της Williams Advanced Engineering και η πρώτη από τις 99 μονάδες θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2025. Κάθε μία θα κοστίσει στον ιδιοκτήτη της περίπου 2,5 εκατομμύρια δολάρια.

Ferrari EV

Το αφεντικό της εταιρείας είπε στους μετόχους και παραδέχτηκε στους δημοσιογράφους ότι το 2025 θα μπορείτε επίσης να αγοράσετε μια πλήρως ηλεκτρική Ferrari.

Προτού ενθουσιαστούν υπερβολικά οι λάτρεις των υπεραυτοκίνητων, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ferrari δεν έχει ακόμη αποκαλύψει τι είδους αυτοκίνητο θα είναι το πρώτο της EV. Δεδομένου ότι η αντικατάσταση της LaFerrari που είδαμε να δοκιμάζεται τους τελευταίους μήνες πιθανότατα βασίζεται στο αυτοκίνητο που αγωνίζεται η Scuderia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής του 2023 και σχεδόν σίγουρα θα διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης V6, το πρώτο EV της εταιρείας μπορεί να καταλήξει να είναι ένα ηλεκτρικό SUV, σύντροφος του Purosangue.

Lamborghini EV

Όπως και η Ferrari έτσι και η Lamborghini αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της να παράγει το πρώτο της EV μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Αλλά αυτό σχεδόν σίγουρα θα έχει τη μορφή ενός δίθυρου, τετραθέσιου αυτοκινήτου GT, αντί ενός υπεραυτοκίνητου κορυφαίας σειράς. Σκεφτείτε την κλασική Espada που επανασχεδιάστηκε για την εποχή του ηλεκτρισμού ή μια επανασχεδιασμένη εκδοχή του concept Asterion του 2015 που φαίνεται στη φωτογραφία.

Aston Martin EV

Η Aston Martin είναι μια άλλη μεγάλη μάρκα  που ειδικεύεται στα supercars  που ετοιμάζεται να κάνει τα πρώτα της βήματα στον κόσμο των EV. Η εταιρεία, της οποίας ο πρόεδρος αυτό το μήνα είπε στους δημοσιογράφους ότι ακυρώνει τα σχέδιά της να φτιάξει ένα baby supercar για να ανταγωνιστεί τη Ferrari 296 GTB, θα παρουσιάσει το πενταετές σχέδιό της στους επενδυτές στις 27 Ιουνίου, όπου αναμένεται να επιβεβαιώσει την άφιξη του πρώτου  EV το 2026. Αλλά υποψιαζόμαστε ότι το ηλεκτρικό ντεμπούτο της Aston θα είναι περισσότερο GT ή crossover, ίσως σύμφωνα με το concept του 2015 DBX (φωτογραφία).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η εντυπωσιακή Porsche Mission X
Ποιο Chaos; Νέα ιταλική εταιρία βγάζει τρία ηλεκτρικά hypercars! (+video)
Η δίχρωμη Ferrari Purosangue της Carlex είναι το κάτι άλλο!