Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτή η Porsche 959 αξίζει χρυσάφι

Ελλάδα 22:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αυτή η Porsche 959 αξίζει χρυσάφι

ΝΕΑ

Αυτή η Porsche 959 αξίζει χρυσάφι

ΝΕΑ

Η RM Sotheby’s δημοπράτησε μια Porsche 959 του 1987 στο Λονδίνο, με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ και σε άριστη κατάσταση, που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό το ποσό με το οποίο άλλαξε εν τέλει χέρια.

Advertisement
Advertisement

Το 1987, η Porsche 959 κόστιζε περίπου 200.000 ευρώ, κάνοντας την αντικατάσταση των Γερμανικών μάρκων σε ευρώ.

Οι περισσότερες από τις 292 Porsche 959 που κατασκευάστηκαν τότε, κατέληξαν σε κάποιων ανθρώπων που μπορούσαν να υποστηρίξουν οικονομικά και όχι μόνο την αγορά τους τότε. Σχεδόν καμία από τις 959 που παρήχθησαν, δεν «φορτώθηκε» με χιλιόμετρα, καθώς ήταν περισσότερο απόκτημα ικανότητας και όχι ανάγκης.

Μια τέτοια, η λευκή με μπλε δέρμα στην καμπίνα που έχουμε στις φωτογραφίες, άλλαξε χέρια μετά από δημοπρασία της RM Sotheby’s στο Λονδίνο, στις 6 Νοεμβρίου. Έχοντας μόλις 26.812 χιλιόμετρα στο κοντέρ της, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 800 χιλιόμετρα ανά έτος από την παραγωγή της, η συγκεκριμένη 959 είναι σίγουρα ένα εξαιρετικό δείγμα.

Advertisement
Advertisement

Με αριθμό πλαισίου WP0ZZZ95ZHS900057, η συγκεκριμένη 959 βγήκε από το εργοστάσιο της Porsche το Νοέμβριο του 1987 και παραδόθηκε στον πρώτο ιδιοκτήτη της ένα μήνα μετά, στη Γερμανία. Δύο χρόνια μετά, άλλαξε για πρώτη φορά χέρια και ταξίδεψε για Βρετανία, όπου συναντήθηκε με το δεύτερο ιδιοκτήτη της. Ο τρίτος και προτελευταίος ιδιοκτήτης της, την απέκτησε τον Οκτώβριο του 1992.

Οι μόλις τρεις προηγούμενοι ιδιοκτήτες και τα λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα επέτρεψαν στις προσφορές της δημοπρασίας να φτάσουν έως τα 1.350.000 ευρώ που μοιάζει αρκετά καλή τιμή για ένα τόσο σπάνιο αυτοκίνητο. Θυμίζουμε πως η Porsche είχε εξελίξει την 959 ξεκινώντας από την 911, με αρκετές διαφορές από την αρχική εικόνα του αυτοκινήτου ωστόσο.

Advertisement

Το μεταξόνιο, η εμφάνιση και κάποια μέρη της καμπίνας είναι τα ίδια, ενώ σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία αλλά και τις μηχανολογικές λύσεις, η 959 ήταν «αλλού» για την εποχή της. Ο εξακύλινδρος κινητήρας boxer έχει υδρόψυκτες τετραβάλβιδες κεφαλές και δύο υπερσυμπιεστές KKK, με τον ένα να είναι μικρότερος από τον άλλο για να λειτουργεί από τις χαμηλότερες στροφές.

Advertisement

Σύμφωνα με μετρήσεις Γερμανικού περιοδικού της εποχής, η 959 επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 317 χλμ./ώρα– κάτι που παραμένει εντυπωσιακό ακόμα και σήμερα. Η Porsche αξίζει να σημειωθεί πως την 959 την παρήγαγε για την ομολογκασιόν του Group B του ΠΠΡ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ίσως το πιο όμορφο αυτοκίνητο των ΗΠΑ δημοπρατείται
Porsche: Λογισμικό για τις καταπονήσεις του πλαισίου (+video)
H Marsien μοιάζει με 959 και είναι μια off road Porsche 911

Advertisement