Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Αυτή η μοναδική Pontiac πωλείται σε εξωπραγματική τιμή!

Ελλάδα 5:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτή η μοναδική Pontiac πωλείται σε εξωπραγματική τιμή!

ΝΕΑ

Αυτή η μοναδική Pontiac πωλείται σε εξωπραγματική τιμή!

ΝΕΑ

Η ιστορία αυτού του αυτοκινήτου θα μπορούσε να αποτελέσει σενάριο ταινίας, με δεδομένο ότι δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία εξήντα χρόνια άλλαξε κάμποσες φορές ιδιοκτήτες. Η τελευταία φορά που έγινε πρωτοσέλιδο ήταν το 2022, όταν εισήχθη στο μπλοκ δημοπρασιών της Napoli Classics, με αρχική τιμή τα 1,2 εκατομμύρια δολάρια!

Αυτή η μοναδική Pontiac Banshee XP-833, εξακολουθεί να διατηρεί αυτή την τιμή και να αναζητεί τον επόμενο συλλέκτη με την… τσέπη ως τον αστράγαλο, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι κυριολεκτικά μοναδική.

Ένα συναρπαστικό, από κάθε άποψη, πρωτότυπο διθέσιο σπορ αυτοκίνητο του 1963, που δεν πήρε ποτέ την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της General Motors, για να βγει στην παραγωγή. Ποιος ήταν ο λόγος που τα πράγματα οδηγήθηκαν σε μια τέτοια εξέλιξη, αλλάζοντας ενδεχομένως τον ρου της ιστορίας για την Pontiac;

Advertisement
Advertisement

Όλα συνηγορούν, μετά από τόσο χρόνια, ότι η διοίκηση της GM απέρριψε την έμπνευση του John DeLorean, θέλοντας εκείνη την εποχή, να προστατεύσει τη Chevrolet Corvette

Θεωρώντας, προφανώς, ότι το λανσάρισμα ενός προσιτού, αλλά συνάμα τόσο ελκυστικού sportscar, θα μπορούσε να συνιστά μια ευθεία απειλή και μάλιστα εκ των έσω, για την εμβληματική Chevy.

Advertisement

Το όραμα του DeLorean

Εκτός από το να πείσει τα ανώτερα στελέχη της GM να εγκρίνουν τη χρηματοδότηση του project, ο DeLorean έπαιξε επίσης ενεργό ρόλο στη σχεδίαση και την ανάπτυξη του πρωτότυπου αυτοκινήτου.

Advertisement

Δουλεύοντας με μια μικρή ομάδα ενθουσιωδών υπαλλήλων, άντλησε έμπνευση για την αισθητική του νέου διθέσιου, από το πρωτότυπο Chevrolet Corvair Monza GT (XP-777) του 1962.

Ωστόσο, ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα οικονομικό σπορ αυτοκίνητο , έτσι αντί να τοποθετήσει τον κινητήρα στο κέντρο, όπως του Monza GT, η ομάδα επέλεξε μια παραδοσιακή προσέγγιση. Και τον τοποθέτησε μπροστά.

Advertisement

Αυτό οδήγησε σε ένα μακρύ ρύγχος και κοντό πίσω μέρος, παρόμοιο με την Corvette -αν και το XP-833 ήταν αισθητά μικρότερο από τη Chevy.

Ο DeLorean ήθελε το μοντέλο να είναι το προσιτό σπορ αυτοκίνητο που δεν ήταν η Corvette, αλλά ούτε και η Mustang.

Με ισχύ 165 ίππων, επέλεξε έναν κινητήρα straight-six SOHC 230-ci (3,8 λίτρων) της Pontiac που συνδέεται με ένα χειροκίνητο τετρατάχυτο T-10 κιβώτιο. Η ευφυία του DeLorean συνοψίζεται, μεταξύ άλλων, στο ότι είχε προβλέψει τη δυνατότητα τοποθέτησης και ενός V8 κινητήρα, στην πολύ πιθανή περίπτωση που κάποιοι από τους πελάτες δεν θα ήταν επαρκώς ευχαριστημένοι με τις δυνατότητές του εξακύλινδρου συνόλου.

Το Banshee (η κωδική ονομασία προέρχεται από αεροσκάφος) XP-833 δεν παρουσιάστηκε ποτέ στον ειδικό Τύπο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η επόμενη μέρα της Lynk & Co σε πρωτότυπο
Το Zeekr 001 σπάει το «φράγμα» των 1.000 χιλιομέτρων
Ρεκόρ αεροδυναμικής για το Geely Galaxy E8