Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

75 χρόνια Citroen 2CV: Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος

Ελλάδα 16:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

75 χρόνια Citroen 2CV: Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος

ΝΕΑ

75 χρόνια Citroen 2CV: Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος

ΝΕΑ

Το βλέπεις και χαμογελάς. Ενδεχομένως να έχεις να αφηγηθείς και μια ιστορία, που συνδέεται μαζί του…

Advertisement
Advertisement

Δεν υπάρχει συζήτηση, σε οποιαδήποτε παρέα, φίλων του αυτοκινήτου, που να μην κάνει μια… στάση σ΄ αυτό. Πολλές φορές αποτελεί και τον «τερματικό σταθμό» της κουβέντας!

Το εμπιστεύτηκαν άνθρωποι όλων των ηλικιών και των επαγγελμάτων, λόγω της πολυχργστικότητάς του, έγινε Bond car, πρωταγωνίστησε σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες και διένυσε μια ζηλευτή εμπορική πορεία 42 ετών, που θα μπορούσε να αποτελέσει σενάριο παραγωγής για τη μεγάλη οθόνη. Ναι 2CV, για σένα μιλάμε!

H Citroen γιορτάζει τα 75α γενέθλια ενός από τα πιο εμβληματικά και μακροχρόνια μοντέλα της : του 2CV, με συνολική παραγωγή 5.114.969 μονάδων μεταξύ του 1949 και του 1990.

Advertisement
Advertisement

Το 2CV έχει τις ρίζες του στο «TPV» («Toute Petite Voiture» ή «πολύ μικρό αυτοκίνητο») του 1936, που είχε στόχο να κάνει τα αυτοκίνητα ευέλικτα, οικονομικά και προσιτά.

Έχει γίνει ένα σύμβολο, βασισμένο στις θεμελιώδεις αρχές της μάρκας: δημοφιλές, άνετο, απλό, ανθεκτικό και προσιτό. Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ευελιξία του ήταν τα κλειδιά για μια επιτυχία που διήρκεσε αρκετές δεκαετίες.

Advertisement

Για τον εορτασμό των γενεθλίων του, οκτώ εμβληματικά 2CVs  φωτογραφήθηκαν καλλιτεχνικά στο Mέγαρο της Citroen, στο πλαίσιο μιας εκδήλωσης αφιερωμένης στη συγκεκριμένη επέτειο, που θα πραγματοποιηθεί στις στις 7 Οκτωβρίου.

Advertisement

Σχεδιασμένο στο στούντιο σχεδιασμού της Citroen στη Rue du Theatre στο Παρίσι και βελτιστοποιημένο στο κέντρο δοκιμών La Ferte-Vidame στην περιφέρεια του Eure-et-Loir, το δημοφιλές 2 CV πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 7 Οκτωβρίου 1948.

Το εμβληματικό αυτοκίνητο διέγραψε μια εκπληκτική πορεία:  παρήχθησαν συνολικά 5.114.969 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων 1.246.335 2CV vans. Τα τελευταία 2 CV βγήκαν από το εργοστάσιο του Mangualde στην Πορτογαλία, 42 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, στις 4 μ.μ. την 27η Ιουλίου του 1990.

Advertisement

Η προέλευση του 2CV

Το μοντέλο “TPV” (“Toute Petite Voiture ή πολύ μικρό αυτοκίνητο) γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’30, συγκεκριμένα το 1936.

Στόχος του ήταν να προσφέρει στους αγοραστικό κοινό με χαμηλό εισόδημα, ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο. Το 1937, είδε το φως της δημοσιότητας το πρώτο πρωτότυπο  για κυκλοφορία στο δρόμο του μοντέλου TPV, με βάρος μόλις 370 κιλά και με μόνο έναν προβολέα (η νομοθεσία εκείνη την εποχή δεν απαιτούσε δύο).

Το όχημα μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών με μέγιστη ταχύτητα 50 km/h και ήταν εξαιρετικά άνετο.

Περίπου 250 μοντέλα προπαραγωγής επρόκειτο να παρουσιαστούν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1939. Αλλά το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου επέφερε ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα. Τα μοντέλα που είχαν κατασκευαστεί καταστράφηκαν  όλα εκτός από τέσσερα, που φυλάσσονταν κρυφά στο Κέντρο δοκιμών της Citroen στο La Ferte-Vidame.

Η γέννηση ενός «θρύλου»

Όταν βγήκε στην παραγωγή τον Ιούλιο του 1949, το 2 CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο δίδυμο κινητήρα 9 ίππων, 375 cc, με τελική ταχύτητα 50 km/h.

Με αυτό το μοντέλο, η Citroen είχε φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα.

Το μοναδικό σχήμα του αμαξώματος και η ελκυστικότητά του κέρδισαν γρήγορα ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού. Η τεράστια επιτυχία του όμως μπορεί να αποδοθεί και στο άπειρο εύρος χρήσεών του, καθώς και στους αφαιρούμενους πάγκους του, το χαμηλό βάρος του, την ευελιξία και την άνεσή του.

Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι ήταν εξαιρετικά οικονομικό στη λειτουργία του, καθιστώντας ως το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο. Μέχρι το 1950, οι παραγγελίες ήταν αμέτρητες, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης στα 6 χρόνια.

Το πρωτοποριακό πνεύμα του, με τις έξυπνες για την εποχή τεχνολογίες του, εξασφάλισαν ότι θα παραμείνει στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια. Το 2 CV είναι ένα διαχρονικό μοντέλο που έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο, προσελκύοντας συλλέκτες από όλο τον κόσμο. Και εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να κυκλοφορεί συχνά στους δρόμους μας.

Είναι, επίσης, γνωστό σε όλο τον κόσμο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και η φήμη του το έκανε να κερδίσει πολλά προσωνύμια. Μερικά από τα πιο γνωστά είναι τα “Deuche”, “Deudeuche” και “Ugly Duckling”, για να αναφέρουμε μόνο μερικά από αυτά.

Για όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες

Συνολικά, υπήρχαν δέκα ειδικές εκδόσεις του 2 CV, που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία και σε ευρωπαϊκές χώρες. Περιλάμβαναν το Spot, το Charleston και το Cocorico. Το 2 CV υπέστη επίσης μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας του van 2 CV (γνωστού ως 2CV AU) το 1951 και στη συνέχεια του 2 CV AZ το 1954, εξοπλισμένο με κινητήρα 12 ίππων και με τον περίφημο φυγόκεντρο συμπλέκτη.

Επιπλέον, το 2 CV έφτασε να οδηγείται  σε δρόμους σε όλο τον κόσμο χάρη σε διάφορα οδοιπορικά, όπως το 16.500 χλμ Paris-Kaboul-Paris Raid του 1970, το 13.500 χλμ Paris-Persépolis Raid του 1971 και το 8.000 χλμ Africa Raid από το Abidjan στην Τύνιδα το 1973, οργανωμένα και τα τρία από τη Citroen.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φουλ της κάμερας και της επιτήρησης στην Αθήνα
Τι πρέπει να κάνουμε σε ένα τρακάρισμα;
Θυμηθείτε το όνομα: Aurobay