Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

2021: Έτος ατελείωτων εορτασμών για τη Skoda

Ελλάδα 8:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

2021: Έτος ατελείωτων εορτασμών για τη Skoda

ΝΕΑ

2021: Έτος ατελείωτων εορτασμών για τη Skoda

ΝΕΑ

Πέρα από τη συμπλήρωση 125 ετών ζωής, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει και μια σειρά άλλων, εξίσου σημαντικών επετείων.

Advertisement
Advertisement

Ένα έτος… ατελείωτων εορτασμών είναι το 2021 για τη Skoda. H τσεχική εταιρεία, δεν γιορτάζει απλά τη συμπλήρωση 125 ετών ζωής, αλλά και πολλών άλλων επετείων, όπως είναι τα 30 χρόνια εντός της οικογένειας του ομίλου VW, τα 25 χρόνια από το λανσάρισμα της Octavia, και τα 40 χρόνια από τον θρίαμβο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα TCR.

Όταν ξεκίνησαν όλα

Η σημερινή γιγάντωση της Skoda πιστώνεται στο όραμα, το πάθος και την αποφασιστικότητα των δύο ιδρυτών της, των Vaclav Laurin και Vaclav Klement. Μπορεί στην αρχή (1895) ο… έρωτάς τους να ήταν τη ποδηλασία, δεν άργησαν, ωστόσο, να δραστηριοποιηθούν με ζήλο και στον χώρο της αυτοκίνησης (1905).

Advertisement
Advertisement

Η ενασχόληση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η Skoda έχει διαγράψει μια λαμπρή πορεία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό με αιχμή του δόρατος το Skoda Fabia. Αλλά η παρουσία της στις πίστες εκκινεί πολύ πριν τη δημιουργία του πρώτου της τετράτροχου. Το 1899 οι Vaclav Laurin και Vaclav Klement δημιούργησαν τις πρώτες μοτοσικλέτες. Στις 29 Ιουνίου του 1901 ο οδηγός Narcis Podsedníček έκατσε στη σέλα μιας L&K ολοκληρώνοντας έναν εκ των πιο απαιτητικών αγώνων της εποχής: Το ταξίδι Παρίσι-Βερολίνο, μια απόσταση 1.196 χλμ.

Advertisement

Το 1936, το πλήρωμα Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο θρυλικό ράλι του Μόντε Κάρλο στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων έως 1500 cm3, εντός του… κόκπιτ ενός Skoda Popular Sport roadster.

Advertisement

Πολλά χρόνια αργότερα, και δη το 1981, η Skoda κέρδισε τον τίτλο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα TCR, με μεγάλο πρωταγωνιστή το Skoda 130 RS που απέσπασε το προσωνύμιο “η Porsche της Ανατολής”.

Αγωνιστικά highlight της μάρκας συνιστούν και οι τέσσερις συνεχόμενες νίκες -με αφετηρία το 1991 -των Pavel Sibera και Petr Gross στην κατηγορία των αυτοκινήτων με κυβισμό έως και 2.000 λίτρα και έναν κινητήριο άξονα. Μερίδιο της επιτυχίας πρέπει να πιστωθεί στο Skoda Favorit 136 L.

Υπό την ομπρέλα του ομίλου VW

Advertisement

Αμέσως μετά τη Βελούδινη Επανάσταση στην Τσεχοσλοβακία, τον Νοέμβριο του 1989, που σηματοδότησε το τέλος του κομμουνιστικού καθεστώτος και τη μετάβαση στην ελεύθερη αγορά, η Skoda αναζήτησε έναν ισχυρό εταίρο. Αυτόν τον βρήκε στο “πρόσωπο” του ομίλου VW. Η σύμπλευση των δύο εταιρειών δεν θα γινόταν πραγματικότητα αν οι ιθύνοντες του group δεν εντυπωσιαζόντουσαν από το design του Favorit. Μετά από έντονες διαπραγματεύσεις με πολλούς υποψήφιους εταίρους, η Skoda πέρασε στον όμιλο VW, στις 16 Απριλίου του 1991.

25 χρόνια Skoda Octavia -20 χρόνια Superb

Το πρώτο μοντέλο που παράχθηκε εξ ολοκλήρου από τον όμιλο VW ήταν η τρέχουσα ναυαρχίδα της Skoda, Octavia, το 1996. Πλέον, το οικογενειακό μοντέλο βρίσκεται στην 4η γενιά του, ενσωματώνοντας προηγμένες τεχνολογίες και μεγάλη γκάμα κινητήρων.

Το 2001, από τους κόλπους της Skoda εξήλθε ένα ακόμη εμβληματικό μοντέλο, το Superb, το οποίο αποτελεί σπουδαίο εκπρόσωπο της εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών αυτοκινήτων. Πλέον, διανύει την τρίτη του γενιά, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο που διατέθηκε σε plug-in υβριδική έκδοση (Superb iV).

Διαβάστε επίσης:

Έπεσαν οι υπογραφές για την ΕΛΒΟ – Ποιο είναι το ποσοστό του Δημοσίου

Ποιες εξετάσεις οδήγησης; «Επιχειρήσεις» που πωλούν διπλώματα!

Αποκάλυψη: Σύμφωνα με τα ΚΤΕΟ έχουμε τον καλύτερο στόλο αυτοκινήτων και ταξί!