Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΝΕΑ

50 χρόνια από το θρυλικό Skoda 110 R

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Πριν από 50 χρόνια, το θρυλικό Skoda 110 R Coupé γιόρτασε την εντυπωσιακή πρεμιέρα του. Το κομψό σπορ αυτοκίνητο με πίσω τον κινητήρα αποτέλεσε μια τεράστια εμπορική επιτυχία.

Εκτός αυτού χρησίμευσε ως βάση για την αγωνιστική έκδοση. Παράλληλα με τα πρωτότυπα 180 RS και 200 RS, υπήρχε και το Skoda 130 RS, το οποίο αργότερα έγινε γνωστό ως “Porsche of the East” και το οποίο προήλθε επίσης από το 110 R.

Ταυτόχρονα με τον εορτασμό της 125ης επετείου από την ίδρυση της, η Skoda αναμένει επίσης το 2020 στην κυκλοφορία πολλών μοντέλων που έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ιστορία της.

Η εξέλιξη του 110 R με το παρατσούκλι «Erko» ξεκίνησε το 1966 και τον Μάρτιο του 1968 το πρώτο πρωτότυπο με την εσωτερική ονομασία Š 718 K ξεκίνησε από το εργοστάσιο στο Kvasiny. Το αμάξωμα coupé διέφερε από την έκδοση notchback όχι μόνο με το κομψά κεκλιμένο πίσω άκρο του, αλλά και με ένα απότομο κεκλιμένο παρμπρίζ και δύο μεγάλες πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσιο. Κατά τη διάρκεια δοκιμών το κουπέ έφτασε σε τελική ταχύτητα τα 145 km/h. Το δεύτερο πρωτότυπο ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 1969. Ήταν εξοπλισμένο με διπλό καρμπιρατέρ και γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος αντί για δυναμό.

Η Skoda κάλεσε πολλούς δημοσιογράφους στην παγκόσμια πρεμιέρα του 110 R, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αίθουσες της εταιρείας στο Mladá Boleslav. Μετά τη συνέντευξη τύπου, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νέο σπορ κουπέ κοντά στο αεροδρόμιο Hoškovice.

Το κοινό πήρε την πρώτη ματιά του 110 R στις 5 Σεπτεμβρίου 1970 στο Μπρνο, όπου η Skoda παρουσίασε τρία αυτοκίνητα. Η ζήτηση για τα 110 R αυξήθηκε απότομα, αλλά η παραγωγή αντιμετώπισε προβλήματα λόγω των πολιτικών συνθηκών εκείνη την εποχή. Μέχρι το τέλος του 1970, είχαν κατασκευαστεί μόνο 121 οχήματα, και μόλις το δεύτερο τρίμηνο του 1971 οι πρώτες μονάδες του κουπέ μπορούσαν να παραδοθούν σε πελάτες στο εξωτερικό. Στη συνέχεια, η Skoda επικεντρώθηκε κυρίως στις εξαγωγές: Περίπου 3.000 μονάδες παρήχθησαν το 1971, μόνο 442 οχήματα έφτασαν στους εκθεσιακούς χώρους της τότε τσεχοσλοβακικής αντιπροσωπείας, Mototechna.

Η τιμή του 110 R αντιστοιχούσε εκείνη την εποχή στο μέσο μισθό 40 μηνών. Το χαμηλό βάρος και η εξαιρετική πρόσφυση εξασφάλιζαν δυναμική εμπειρία οδήγησης. Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας εφοδιασμένος με ψυγείο λαδιού απέδιδε 52 άλογα στις 4.650 σ.α.λ. με χωρητικότητα 1.107 κ.εκ., σχέση συμπίεσης 9,5: 1 και δύο καρμπιρατέρ.

Διαβάστε επίσης:

Ένα σπορ αυτοκίνητο 110 ετών στο μουσείο της Skoda

Η άγνωστη ιστορία της Skoda Octavia Estate

125 χρόνια Skoda: Ταξίδι στο χρόνο με δώδεκα αυτοκίνητα-ορόσημα (+vid)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto