Live Κίνηση
Περισσότερα
KIA 2023

Kia Niro: Στην πρώτη γραμμή των ηλεκτρικών εξελίξεων

Ελλάδα 14:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Kia Niro: Στην πρώτη γραμμή των ηλεκτρικών εξελίξεων

KIA 2023

Kia Niro: Στην πρώτη γραμμή των ηλεκτρικών εξελίξεων

KIA 2023

Το νέο Kia Niro εφοδιάζεται με μία γκάμα εξελιγμένων ηλεκτρικών επιλογών, με υβριδικό, Plug-in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση την ιδανική επιλογή για τον σύγχρονο αγοραστή.

Advertisement
Advertisement

Έχοντας ως στόχο της τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της έως τα τέλη της δεκαετίας, η Kia βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε αυτή τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. Ήδη με το ηλεκτρικό EV6 κέρδισε την παγκόσμια αναγνώριση και τον επίζηλο τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Και τώρα με το νέο Niro επιστρέφει σε μία πιο προσιτή κατηγορία, με ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση αμάξωμα, και όλες τις σύγχρονες εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες, διεκδικώντας και για φέτος τον ίδιο τίτλο και δεκάδες βραβεία σε όλο τον κόσμο.

Ένα μοντέρνο και ιδιαίτερα ελκυστικό C-Crossover το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα του αμαξώματος με κορυφαίους χώρους και μία μεγάλη γκάμα καινοτόμων τεχνολογιών.

Advertisement
Advertisement

Το πιο βασικό χαρακτηριστικό του νέου Kia Niro είναι η πληθώρα επιλογών που έχει ο υποψήφιος αγοραστής σε ότι αφορά τα συστήματα κίνησης. Έτσι το Niro προσφέρεται με ένα κλασικό υβριδικό σύστημα, με Plug-in υβριδικό σύστημα και αμιγώς ηλεκτρικό, ώστε ο αγοραστής να επιλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του.

Στις δύο υβριδικές εκδόσεις, στο επίκεντρο βρίσκεται ένας εξελιγμένος βενζινοκινητήρας Smartstream 1.6 GDI ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Το κιβώτιο αυτό έχει νέες σχέσεις για ακόμα καλύτερη απόδοση ενώ χάρη στην αφαίρεση της όπισθεν -που γίνεται με ηλεκτροκινητήρα- έχει και κατά 2,3 κιλά χαμηλότερο βάρος.

Advertisement

Στην έκδοση Niro HEV, o κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 141 ίππους και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη των 32 kW. Στην έκδοση Plug-in Hybrid ο ίδιος κινητήρας συνοδεύεται από έναν ηλεκτροκινητήρα των 62 kW με συνδυασμένη μέγιστη ισχύ 183 ίππων. Η ηλεκτρική αυτονομία του Niro PHEV φθάνει τα 65 χιλιόμετρα έτσι ώστε να κάνει ακόμα πιο οικονομικές και οικολογικές τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη.

Advertisement

Το εντελώς νέο Niro EV εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 255 Nm ροπής, επιτυγχάνοντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα, τελική 167 χλμ/ώρα).

Χρησιμοποιεί μία μπαταρία των 64,8 kWh με την φόρτισή της μεταξύ 10%-80% να διαρκεί μόλις 43 λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή DC. Η μπαταρία και το ηλεκτρικό σύστημα του Niro EV είναι ιδιαίτερα εξελιγμένα, διαθέτοντας εκτός των άλλων και ειδικό σύστημα για την προθέρμανση της μπαταρίας ώστε να μειωθεί ο χρόνος φόρτισης και να βελτιωθεί η απόδοση της μπαταρίας.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της μπαταρίας του Niro EV είναι ότι μπορεί να αποτελέσει πηγή για την τροφοδοσία ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές. Η λειτουργία αυτή με την ονομασία Vechicle-to-Device μπορεί να φορτίζει ηλεκτρικές συσκευές και είναι ιδανική για δραστηριότητες αναψυχής σε εξωτερικούς χώρους όπου είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν ηλεκτρικές συσκευές.

Advertisement

Η εφαρμογή Kia Connect επιτρέπει στους οδηγούς του Niro EV να ελέγχουν την διαδικασία της φόρτισης ή να σχεδιάσουν την διαδρομή τους ανάλογα με τα σημεία φόρτισης που υπάρχουν σε αυτήν.

Εκτός από τα προηγμένα ηλεκτρικά συστήματα, τεράστια σημασία για την γενικότερη παρουσία του Niro έχει το εξαιρετικό νέο πλαίσιο, το οποίο έχει σημαντικά αυξημένη στιβαρότητα ενώ είναι και έτσι σχεδιασμένο ώστε να δέχεται τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, διατηρώντας την μπαταρία χαμηλά και απόλυτα προστατευμένη.

Το HEV έχει την μπαταρία τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, το PHEV έχει την μπαταρία κάτω από το πάτωμα και κάτω από τα πίσω καθίσματα, ενώ το Niro EV έχει την μπαταρία του τοποθετημένη στο κεντρικό τμήμα του δαπέδου. Σε όλες τις περιπτώσεις ημπαταρία είναι έτσι τοποθετημένη ώστε να εξασφαλίζει την καλύτερη κατανομή του βάρους και να προσφέρει ασφάλεια και κορυφαία οδική συμπεριφορά.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η νέα ανάρτηση και το καινούργιο σύστημα διεύθυνσης, τα οποία παρέχουν εξαιρετική άνεση στους επιβάτες αλλά και κορυφαία οδηγική απόλαυση. Η εμπρός ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson ενώ πίσω υπάρχει μία εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που εξασφαλίζει μοναδική άνεση αλλά και σταθερότητα στην οδήγηση.

Μία από τις λεπτομέρειες που δείχνουν την έμφαση που δίνει η Kia στα οδηγικά χαρακτηριστικά του νέου Niro είναι ότι έχει τοποθετηθεί ένα νέου τύπου ρουλεμάν το οποίο μειώνει τις τριβές στην ανάρτηση κάνοντας τα αμορτισέρ πιο ικανά στο να καλύπτουν τις ανωμαλίες των δρόμων. Το ρουλεμάν αυτό έχει θετική επίδραση και στο σύστημα διεύθυνσης που έχει γίνει πολύ πιο ακριβές και με εξαιρετική αίσθηση.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι πραγματικά κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας του, όποια επιλογή και αν γίνει σε κινητήρια διάταξη. Το νέο Niro εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης που θυμίζει ένα πολύ ακριβότερο και πολυτελές αυτοκίνητο. Και την ίδια στιγμή είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και άμεσο στις αντιδράσεις του, ενθουσιάζοντας τον οδηγό του με την άμεση απόκριση και την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά του.

Σε κάθε περίπτωση, το νέο Kia Niro είναι μία ακόμα επίδειξη της ηγετικής θέσης που διεκδικεί πλέον με ιδιαίτερες αξιώσεις η κορεάτικη εταιρία στην καρδιά των ευρωπαϊκών αγορών. Μοντέρνο, σταθερό και σούπερ άνετο, το νέο Niro εφοδιάζεται και με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η σημερινή τεχνολογία σε εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.

Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη και πληθωρική σε απόδοση πρόταση της κατηγορίας του που δείχνει ότι η Kia δεν είναι απλά ανταγωνιστική αλλά δημιουργεί αυτοκίνητα που δείχνουν τον δρόμο σε σχεδιασμό αλλά και τεχνολογία σε όλο τον ανταγωνισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Kia Niro 1.6 Hybrid
Mobility 2022: Kia Niro EV
Πρώτη επαφή με το νέο Kia Niro (+video)