Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

HONDA 2021-1

Honda Jazz e:ΗEV: Οι 15 λόγοι γιατί να το επιλέξετε

  • newsautoteam

Το Honda Jazz ήταν πάντα μία καινοτόμος και διαφορετική πρόταση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, κάτι που διατηρεί και στη νέα γενιά του έχοντας αποκτήσει παράλληλα και ένα κορυφαίας απόδοσης υβριδικό σύστημα κίνησης.

 

Υπήρξε ένα από τα πιο επαναστατικά αυτοκίνητα των τελευταίων δύο δεκαετιών, και μία από τις πιο έξυπνες ιδέες που εξέλιξαν το θέμα του μικρού αυτοκινήτου φέρνοντάς το σε νέα επίπεδα πρακτικότητας και άνεσης. Το Honda Jazz άλλαξε πολλά στην κατηγορία του, έφερε έναν φρέσκο και δημιουργικό σχεδιαστικό αέρα, και πάνω από όλα συνδύασε τις μοναδικές τεχνολογικές αξίες της ιαπωνικής εταιρίας σε ένα νεανικό αμάξωμα που εντυπωσίαζε με τους χώρους του παρά το μικρό του μέγεθος.

Η νέα του γενιά εξακολουθεί να πατά στην ίδια φιλοσοφία, παραμένοντας μία ξεχωριστή περίπτωση ανάμεσα σε όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Με κεντρικό πυρήνα της παρουσίας του την μοναδικής έμπνευσης σχεδίαση και τους κορυφαίους χώρους, συνδυάζει και ένα τεχνολογικό υπόβαθρο το οποίο χάρη στο υβριδικό σύστημα κίνησης και τις πολλές ψηφιακές παροχές, δημιουργούν ένα συναρπαστικό σύνολο για νέους και δραστήριους ανθρώπους της σύγχρονης κινητικότητας.

Ποια είναι όμως τα στοιχεία που κάνουν το νέο υβριδικό Honda Jazz τόσο ξεχωριστό;

1. Το μοναδικής απόδοσης υβριδικό σύστημα. Το σύστημα e:HEV έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Jazz ώστε να προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε ένα βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος.

2. Τις εξαιρετικές επιδόσεις και την χαμηλή κατανάλωση. Χάρη στην συνδυαστική ισχύ των 109 PS / 80kW το Honda Jazz επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 9,4 δεύτερα και φθάνει στην τελική ταχύτητα των 175 χλμ/ώρα. Το αποδοτικό υβριδικό σύστημα παράγει εκπομπές CO2 από 102 γρ/χλμ.(WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5 λ/100 χλμ.

3. Την ομαλή και αβίαστη απόδοση της ισχύος. Λόγω του ότι το υβριδικό σύστημα λειτουργεί περισσότερο με την ηλεκτρική ενέργεια, ο οδηγός απολαμβάνει ένα πιο άμεσο στις αντιδράσεις του αυτοκίνητο, την ίδια στιγμή που οι επιβάτες ταξιδεύουν σε ένα πολύ πιο ήσυχο και πολιτισμένο περιβάλλον. Για την λειτουργία του συστήματος υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης.

EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα. Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα. Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη. Όλα αυτά συμβαίνουν στο παρασκήνιο, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός ο οποίος χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση στον βενζινοκινητήρα απολαμβάνει αισθητά μειωμένους τους θορύβους και τους κραδασμούς κάτι που επιδρά θετικά στην άνεση που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες.

4. Το απολαυστικό στην λειτουργία του κιβώτιο μιας σχέσης. Αντί συμβατικού κιβωτίου, το Honda Jazz χρησιμοποιεί ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση.

Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο. Εκτός από την ομαλή επιτάχυνση που προσφέρει το e:HEV, η οδηγική άνεση στο νέο Jazz έχει αναβαθμιστεί χάρη στην ανάρτηση χαμηλών τριβών και τη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος.

5. To ιδιαίτερα νεανικό σχέδιο του αμαξώματος. Η νέα γενιά του hatchback κατηγορίας Β της Honda έχει εξελίξει την άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα ενός όγκου του Jazz. Το σχέδιο εξακολουθεί στην βασική φιλοσοφία των απλών και απέριττων γραμμών, είναι όμως πολύ πιο δυναμικό χάρη στις επεμβάσεις που έχουν γίνει στην μάσκα και ακόμα πιο ελκυστικό καθώς οι έντονες γραμμές στα πλευρά του αμαξώματος δίνουν ένα πιο φρέσκο τόνο στο όλο σχέδιο. Η σχεδίαση του πίσω τμήματος απηχεί τις καθαρές γραμμές του εμπρός τμήματος με μία κομψή, νέα οριζόντια διάταξη των φωτιστικών σωμάτων και μία διακριτική αεροτομή οροφής.

6. Την κορυφαία ευρυχωρία. Οι χώροι για τους επιβάτες ήταν και παραμένουν το βασικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, διαθέτοντας το πιο ευρύχωρο σαλόνι της κατηγορίας του. Αυτό επιτεύχθηκε με την έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα.

Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση) ξεκινά από 298 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.203 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Κάτι το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα – μοναδικό στην κατηγορία.

7. Το ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό. Στο νέο Honda Jazz e:HEV η ιαπωνική εταιρία εφαρμόζει την φιλοσοφία “Yoo no bi” η οποία θέλει να κυριαρχούν οι καθαρές, μίνιμαλ γραμμές οι οποίες τονίζουν τον πρακτικό χαρακτήρα του οχήματος αλλά δημιουργούν παράλληλα και ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον για τους επιβάτες. Κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τις εκλεπτυσμένες επιλογές που έχουν γίνει στα υλικά κατασκευής, τα οποία είναι ανθεκτικά στην σκληρή χρήση αλλά και μαλακά και με ποιοτική υφή πάνω στο ταμπλό ώστε να δημιουργούν την αίσθηση ενός αυτοκινήτου ακριβότερης κατηγορίας.

8. Η έμφαση στην εργονομία και την χρηστικότητα. Το μοντέρνο σε σχεδίαση ταμπλό είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του οδηγού, διαθέτοντας έναν λεπτό ψηφιακό πίνακα οργάνων ώστε να μην περιορίζεται η ορατότητα προς τα εμπρός. Η χρηστικότητα τονίζεται από την μεγάλη οθόνη των 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων αλά και τον πίνακα οργάνων με οθόνη TFT των 7 ιντσών, με πολλές διαθέσιμες ενδείξεις οι οποίες όμως είναι τακτοποιημένες έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού και να είναι εύκολες στην ανάγνωση. Υπάρχουν επίσης πολλοί φυσικοί διακόπτες κάτι που τονίζει ακόμα περισσότερο την κορυφαία εργονομία του νέου Honda Jazz.

9. To ευάερο και ευήλιο σαλόνι του. Χάρη στην σχεδίαση του αμαξώματος και το μεγάλο τόξο που κάνουν οι εμπρός κολόνες, ο οδηγός έχει απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σε δύσκολες συνθήκες κίνησης. Παράλληλα, ο άφθονος φωτισμός προσφέρει μία αίσθηση ευρυχωρίας για τους επιβάτες, δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον και συμβάλλει στην αίσθηση ελευθερίας και φωτεινότητας του εσωτερικού.

10. Οι πολλές πρακτικές λύσεις. Οι προσεκτικά επιλεγμένες πινελιές όπως είναι το φαρδύ κεντρικό υποβραχιόνιο με χώρο αποθήκευσης και οι θύρες USB μπροστά και πίσω, εξασφαλίζουν ότι όλοι οι επιβαίνοντες θα απολαμβάνουν κάθε στιγμή της διαδρομής. Όλα τα αντικείμενα έχουν τη θέση τους στο εσωτερικό του μικρού Honda. Υπάρχουν θέσεις για τη σύνδεση και φόρτιση smartphone, θήκη για μπουκάλια και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα ώστε να είναι όλα τακτοποιημένα. Στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων υπάρχουν έξυπνες θήκες για smartphone.

11. Η πρωτοποριακή ιδέα των Μagic Seats. Για άλλη μια φορά η Honda προσφέρει σε ένα μικρό αυτοκίνητό της μία από τις πιο έξυπνες και πρακτικές ιδέες της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα Magic Seats στα πίσω καθίσματα έχουν έναν ευφυή μηχανισμό και μπορούν διαμορφωθούν με διάφορους τρόπους και με μία εύκολη κίνηση, παρέχοντας τη δυνατότητα μεταφοράς διαφόρων μεγάλων σε όγκο αντικειμένων. Η επίπεδη αναδίπλωση και βύθισή τους προσφέρει επιπλέον χώρο αποθήκευσης, ενώ ανασηκώνοντας τα καθίσματα μπορεί να γίνει εκμεταλλεύσιμος όλος ο εσωτερικός χώρος του αυτοκινήτου, από το δάπεδο έως την οροφή.

12. Το πλήρες πακέτο ψηφιακών παροχών. Το νέο Honda Jazz χαρακτηρίζεται από τις κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας που διαθέτει. Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο ‘swipe’ για περιήγηση σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts για συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου. Η πρόσβαση σε υπηρεσίες Connected infotainment γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικού ελέγχου.

Στο πακέτο περιλαμβάνονται δελτία καιρού, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, μουσική, πλοήγησης, εντοπισμός και τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών συμπληρώνεται από ‘smartphone mirroring’, μέσω των ενσωματωμένων Android Auto και Apple CarPlay, διαθέσιμα μέσω ασύρματης σύνδεσης είτε χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. WiFi Hotspot διατίθεται επίσης για το νέο Jazz για πρώτη φορά.

13. Το Honda Personal Assistant. H πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες μπορεί να γίνει μέσω της οθόνης αφής αλλά και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant. Ο ψηφιακός βοηθός Honda Personal Assistant, που τον είδαμε για πρώτη φορά στο Honda e, είναι ένα έξυπνο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί φυσικές συνομιλίες βασισμένες σε έξυπνες εντολές και κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για πρόσβαση σε μία γκάμα online υπηρεσιών. Αυτός ο μοναδικός ψηφιακός βοηθός ενεργοποιείται εύκολα λέγοντας: “OK Honda”, και στη συνέχεια, ακολουθεί ερώτηση ή εντολή. Ένα animation με αφηρημένο πρόσωπο συνοδεύει την απόκριση και αναγνωρίζει οπτικά την όλη επικοινωνία.

14. To πλήρες πακέτο τεχνολογιών υποβοήθησης Honda Sensing. Το νέο Honda Jazz διατίθεται με μία αναβαθμισμένη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού στάνταρ, χάρη σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα που αυξάνει το πεδίο ορατότητας. Aνάμεσά τους ξεχωρίζουν το Collision Mitigation Braking System τα Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist System, το Road Departure Mitigation System, το Blind Spot Information, σε συνδυασμό με Cross Traffic Monitor, το Intelligent Speed Limiter, το Auto High-Beam Headlights και άλλα.

15. Η εξαιρετική παθητική ασφάλεια. Χάρη στο νέο και πιο στιβαρό πλαίσιο αλλά και την ειδική μελέτη που έγινε από τους μηχανικούς της εταιρίας, το νέο Honda Jazz εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα παθητικής ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχει κερδίσει την κορυφαία διάκριση στα τεστ πρόσκρουσης του EuroNCAP με πέντε αστέρια, ενώ πήρε και πολύ υψηλές βαθμολογίες στην προστασία των επιβατών, των πεζών και των παιδιών. Παράλληλα διαθέτει δέκα αερόσακους όντας το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του με αερόσακο ανάμεσα στους δύο εμπρός επιβάτες ώστε να μην τραυματιστούν στο ενδεχόμενο πλευρικής σύγκρουσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
newsautoEXECUTIVE: Νέο Honda Jazz
Οδηγούμε το νέο Honda Jazz e:HEV
Δοκιμή: Νέο Honda Jazz e:HEV

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto