Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

Με τις μεσαίες γόμες στο Grand Prix της Μόντσα

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
GPItaly2017-ambiance-pirelli-a1000x600

Η ώρα του όγδοου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος πλησιάζει και η Pirelli παρουσιάζει όλα όσα έχουν σχέση με τα ελαστικά στο ιταλικό Grand Prix.

Για το «ναό της ταχύτητας», έγινε από την ιταλική εταιρεία η ίδια επιλογή ελαστικών με πέρυσι: Η γόμα C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτά τα ελαστικά βρίσκονται στο μέσο της γκάμας F1 Pirelli και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα συνθηκών.

Η επιλογή έγινε ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των ποικίλων χαρακτηριστικών της Μόντσα. Εκτός από τις διάσημες ευθείες με τέρμα γκάζι, υπάρχουν και μερικά πιο αργά και τεχνικά κομμάτια τα οποία προστέθηκαν στην εμβληματική Ιταλική πίστα κατά τη διάρκεια των χρόνων ώστε να περιοριστεί λίγο η μέση ταχύτητα.

Όπως το Βέλγιο έτσι και η πίστα του ιταλικού Βορρά δεν άλλαξε προκαθορισμένη ημερομηνία για το 2020. Η πρότερη εμπειρία της αποκλειστικής προμηθεύτριας ελαστικών στο σπορ, δείχνει ότι μπορεί να έχει πάρα πολύ ζέστη αυτή την εποχή, στο τέλος του καλοκαιριού.

monza-f1-2020-rd8-pirelli-infographic-preview-a1000short

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
– Η Μόντσα είναι ένας από τους κλασικούς προορισμούς στο ημερολόγιο της Formula 1, με τις τελικές ταχύτητες να αγγίζουν τα 360 km/h. Αυτό γίνεται γιατί οι ομάδες ελαχιστοποιούν την κάθετη δύναμη ώστε να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία. Χάνουν όμως σε αεροδυναμική πίεση που προσφέρει πρόσφυση στις στροφές. Οπότε τα μονοθέσια στηρίζονται περισσότερο στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών. Με χαμηλή κάθετη δύναμη, μειώνεται το κατακόρυφο φορτίο στα ελαστικά και αυτά έχουν την τάση να γλιστρούν, αυτό αυξάνει τη φθορά.
– Αν ο καιρός δεν είναι ιδιαίτερα ζεστός, τα ελαστικά ψύχονται στις μακριές γρήγορες ευθείες της ιταλικής πίστας. Όταν συμβαίνει αυτό, δεν έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία, για τη στροφή που ακολουθεί.
– Πέρυσι, ο νικητής του αγώνα Charles Leclerc, ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής. Ήταν μια δημοφιλής εντός έδρας νίκη για τη Ferrari. Ο Μονεγάσκος εκκίνησε από την pole και ήταν ο μοναδικός οδηγός που επέλεξε στρατηγική μαλακής/σκληρής γόμας: Οι υπόλοιποι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή προτίμησαν τη στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας.
– Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, σταμάτησε δυο φορές και τερμάτισε δεύτερος, στο ίδιο δευτερόλεπτο με το Leclerc – οπότε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών είναι πιθανή στον ιταλικό αγώνα.
– Το απόλυτο ρεκόρ γύρου με 1:19.119 επιτεύχθηκε από το Kimi Raikkonen με Ferrari, δυο χρόνια πριν.
– Παραταύτα ο ταχύτερος γύρος στη Μόντσα κρατάει από το 2004. Τον έχει πετύχει ο οδηγός της Ferrari, Rubens Barrichello. Θα είναι φέτος η χρονιά που θα σπάσει αυτό το 16χρονο σημείο αναφοράς;

monza19-podium-pirelli-a1000x600

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, δήλωσε: «Για πρώτη φορά στην ιστορία θα γίνουν επί ιταλικού εδάφους δυο συνεχόμενοι αγώνες: καθένας με διαφορετική γκάμα γομών. Σε αντίθεση με το Μουτζέλο, η Μόντσα είναι γνωστό μέγεθος και οι ομάδες έχουν πληθώρα στοιχείων από τις γόμες, οι οποίες είναι ίδιες με πέρυσι. Παραταύτα τα μονοθέσια είναι πολύ πιο γρήγορα φέτος, ενώ ο καιρός παραμένει ερωτηματικό: Συνήθως είναι ζεστός και στεγνός όμως τα προηγούμενα χρόνια είδαμε και βροχή. Τόσο η στρατηγική της μιας αλλαγής όσο και η στρατηγική των δυο αλλαγών μπορεί να αποδώσουν. Σε αντίθεση με πέρυσι, οι οδηγοί φέτος, έχουν στάνταρ αριθμό σετ από κάθε γόμα. Αυτό επηρεάζει τη στρατηγική και φυσικά το ποια σετ από κάθε γόμα είναι διαθέσιμα στον αγώνα. Αυτό έγινε για να έχουν οι οδηγοί περισσότερες εναλλακτικές και να μπορούν να καθορίσουν τι ελαστικά θέλουν, για τη μέρα του αγώνα».

monza19-ricciard-leads-pirelli1000x600

Διαβάστε επίσης:
Το F1 Vlog του Grand Prix Βελγίου

Όταν η McLaren ήθελε δίδυμο Hamilton-Vettel

Εισιτήριο… 3 ευρώ για το Grand Prix Τουρκίας!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto