Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Με πιο σκληρές γόμες ελαστικών στο Grand Prix Πορτογαλίας

Ελλάδα 15:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Με πιο σκληρές γόμες ελαστικών στο Grand Prix Πορτογαλίας

FORMULA 1

Με πιο σκληρές γόμες ελαστικών στο Grand Prix Πορτογαλίας

FORMULA 1

Μετά από δυο αγώνες με ίδια επιλογή ελαστικών, από το μέσο της γκάμας της Pirelli (C2, C3 και C4) στον τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που φιλοξενείται στη Πορτογαλία, θα χρησιμοποιηθεί η πιο σκληρή γόμα της, η P Zero λευκή/σκληρή C1.

Advertisement
Advertisement

Η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα. Η ίδια επιλογή γομών είχε γίνει και το 2020. Αυτά τα ελαστικά επιλέχθηκαν για να αντιμετωπίσουν τα απαιτητικά χαρακτηριστικά της πίστας του Portimao. Ενός αγώνα που έκανε ντεμπούτο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πέρυσι τον Οκτώβρη και βρέθηκε ξανά στο πρόγραμμα φέτος.

Πέρυσι, τόσο στην Τουρκία όσο και στο Portimao, είχε γίνει μια ειδική κατανομή γομών: Υπήρχε ένα έξτρα σετ σκληρής γόμας και ένα λιγότερο σετ μαλακής γόμας. Φέτος στο σιρκουί του Algarve η κατανομή είναι εναρμονισμένη με τα άλλα Grand Prix: 8 σετ μαλακής, τρία σετ μέσης και δυο σετ σκληρής γόμας.

Advertisement
Advertisement

Οι καιρικές συνθήκες εκεί είναι καλές αυτή την εποχή με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος να ξεπερνά συνήθως τους 20 βαθμούς, ειδικά στην ενδοχώρα όπου βρίσκεται η πίστα. Πέρυσι ο αγώνας διεξήχθη με χαμηλή θερμοκρασία ενώ περιοδικά έπεφτε και ελαφριά βροχή.

Ο Lewis Hamilton κέρδισε με στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών, από μέση σε σκληρή γόμα. Ήταν η 92η νίκη της καριέρας του, αριθμός ρεκόρ. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, ήταν χαμηλή, ο Esteban Ocon μπόρεσε να συμπληρώσει 53 γύρους με τη μέση γόμα.

portimao20-rd12-ham-leads-rbpool-a1000x600

Advertisement

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
– Μολονότι η πίστα του Portimao φτιάχτηκε μόλις το 2008, αισθάνεσαι ότι πρόκειται για πίστα παλιάς σχολής με πολλές υψομετρικές διακυμάνσεις και μια χάραξη που δεν συγχωρεί λάθη.

– Η αγωνιστική διαδρομή έχει αρκετό πλάτος οπότε είναι εφικτό να ακολουθήσει κανείς διαφορετικές γραμμές, αυτό διευκολύνει τα προσπεράσματα.

Advertisement

– Είναι μια πίστα με μεγάλη ποικιλία, έχει πολλούς διαφορετικούς τύπους στροφών και μια μεγάλη ευθεία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πολύ καλό τεστ για τις ικανότητες του μονοθεσίου.

– Όσον αφορά στα ελαστικά, υπάρχουν σημαντικές απαιτήσεις σε πλευρικά φορτία αλλά και σε διαμήκη φορτία κατά τη διάρκεια των δυνατών φρεναρισμάτων.

– Μολονότι ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά πέρυσι, η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί για δοκιμές F1, στο παρελθόν.

Advertisement

– Από τις πιο απαιτητικές στροφές στο Portimao είναι μια δεξιά με δυο κορυφές που μοιάζει αρκετά με την Acque Minerali στο προηγούμενο Grand Prix, που έλαβε χώρα στην Imola. Η πλειοψηφία των στροφών στην Πορτογαλική πίστα είναι τυφλές!

– Η επιφάνεια του οδοστρώματος ήταν καινούργια πέρυσι και προσέφερε πολύ λίγη πρόσφυση. Φέτος η άσφαλτος πιθανώς θα έχει ωριμάσει και θα προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Mario Isola, σχολίασε: «Η διαχείριση των ελαστικών – αλλά και το να φέρεις τις πιο σκληρές γόμες εντός παραθύρου θερμοκρασιακής λειτουργίας – ήταν μια σημαντική υπόθεση στον περσινό αγώνα του Portimao. Για αρκετούς λόγους. Φέτος είναι πιθανόν να έχουμε διαφορετικές καιρικές συνθήκες ενώ και η επιφάνεια του οδοστρώματος μπορεί να έχει εξελιχθεί, οπότε ίσως είναι τελείως διαφορετική η πρόκληση. Ο νέος σκελετός ελαστικών έχει αποδώσει καλά κατά τη διάρκεια των δυο πρώτων αγώνων του 2021. Τώρα θα κάνει ντεμπούτο και η πιο σκληρή γόμα της γκάμας. Αυτή η επιλογή έγινε για να αντιμετωπιστούν οι μοναδικές προκλήσεις που θέτει αυτή η πίστα στα ελαστικά ειδικά αν ο καιρός είναι ζεστός. Πέρυσι, χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα, όπου είδαμε ποικιλία στρατηγικών. Έκανε κρύο και φυσούσε, με βροχή κατά διαστήματα, ενώ οι συνθήκες άλλαζαν κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Το νέο οδόστρωμα έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των ελαστικών, λόγω χαμηλής πρόσφυσης Η δυσκολία προθέρμανσης και η τοπική παραμόρφωση που προκαλούνταν ήταν άλλοι δυο παράγοντες που επηρέασαν».

Rd3-portimao21-pirelli-range-a1000x600

Διαβάστε επίσης:
Grand Prix στη Suzuka για 3 ακομα χρόνια!
To F1 Vlog του συναρπαστικού GP της Imola (+video)
F1: Πράσινο φως για τους αγώνες σπριντ μέσα στο 2021!