Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

McLaren: Πώς ο Πιάστρι υποχώρησε έναντι του Νόρις;

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(84) "McLaren: Πώς ο Πιάστρι υποχώρησε έναντι του Νόρις;"
    

McLaren: Πώς ο Πιάστρι υποχώρησε έναντι του Νόρις;

FORMULA 1

Μετά το ολλανδικό GP ο Πιάστρι πρόβαλε ως το απόλυτο φαβορί για το φετινό πρωτάθλημα. Δύο μήνες και κάτι μετά, όμως, η κατάσταση έχει ανατραπεί. Πώς ο Νόρις έφερε τα πάνω κάτω;

Advertisement
Advertisement

Το ημερολόγιο έδειχνε 31 Αυγούστου όταν ο Όσκαρ Πιάστρι έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία στο Ζάντφοορτ, με τον Μαξ Φερστάπεν πίσω του και τον Νόρις εκτός αγώνα. Εκείνη ήταν η 7η νίκη σε 15 αγώνες του τότε πρωτοπόρου στην βαθμολογία.

Ο Όσκαρ δεν ήταν ο ταχύτερος οδηγός της McLaren κατά τη διάρκεια εκείνου του τριημέρου. Ήταν, όμως, εκείνος ο οποίος είχε εκτελέσει καλύτερα σε όλες τις κρίσιμες φάσεις του τριημέρου. Είχε πάρει την pole για 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Νόρις και έπειτα οδήγησε έναν άψογο αγώνα.

Επιπλέον μπόνους για τον Όσκαρ ήταν η εγκατάλειψη του Νόρις λόγω διαρροής λαδιού. Η μεταξύ τους διαφορά στο πρωτάθλημα τότε είχε εκτοξευτεί στους 34 βαθμούς. Ο Πιάστρι είχε να διαχειριστεί ένα υγιέστατο προβάδισμα επί του Νόρις με 9 αγώνες να απομένουν και ελάχιστοι θα στοιχημάτιζαν εναντίον του.

Advertisement
Advertisement

Βλέπετε, ακόμη και χωρίς την εγκατάλειψη του Νόρις ο Πιάστρι έβγαζε μέχρι εκείνο το σημείο μία συνέπεια και μία σταθερότητα την οποία δεν είχε ο Νόρις. Μπορεί ο Βρετανός να ήταν ταχύτερος του teamamte του σε αρκετούς αγώνες μέχρι τότε. Αλλά δεν μπορούσε να μεταφράσει εύκολα την όποια ανωτερότητά του σε αποτέλεσμα. Εκτός από τη νίκη στο Μονακό όλες οι υπόλοιπες είχαν έρθει με… την ψυχή στο στόμα.

Εύλογα, λοιπόν, οι περισσότεροι θεωρούσαν ότι ο Πιάστρι είχε κερδίσει την εσωτερική μάχη της McLaren. Ακόμη και σε έναν κακό του αγώνα ο Όσκαρ τερμάτιζε δεύτερος ή τρίτος. Πώς ήταν δυνατόν ο Λάντο να κάνει την ανατροπή;

Μόντσα

Πολλές φορές αρκεί κάτι μικρό για να αλλάξει άρδην το σκηνικό. Και πιστεύουμε ότι γίναμε μάρτυρες αυτού του μικρού αλλά καθοριστικού συμβάντος στην Μόντσα, μία εβδομάδα μετά τον θρίαμβο του Πιάστρι στην Ολλανδία.

Advertisement

Τότε ο Πιάστρι είχε πάρει την δεύτερη θέση από τον Νόρις με λίγους γύρους να απομένουν στον αγώνα. Δεν είχε κατορθώσει να το πράξει στα ίσια αλλά χάρη σε ένα κακό pit-stop της McLaren στον Βρετανό. Ο Νόρις ήταν ταχύτερος του σε εκείνο το τριήμερο.

Η McLaren ζήτησε από τον Όσκαρ να δώσει πίσω την θέση στον Λάντο. Μία οδηγία με την οποίαν οδηγοί όπως οι Φερστάπεν, Χάμιλτον, Σουμάχερ, Σένα κλπ απλώς θα γελούσαν. Και φυσικά δεν θα έκαναν στην άκρη ότι και να άκουγαν από το pitwall. Αλλά ο Όσκαρ ενέδωσε. Άφησε τον Λάντο να περάσει.

Advertisement

Γράφαμε τότε ότι ευχόμαστε ο Όσκαρ να μην μετάνιωνε την απόφασή του αυτή. Δεν ήταν η ανατροπή 6 βαθμών εις βάρους του στην οποίαν είχε συμβάλει. Ήταν τα όσα η κίνηση αυτή συμβόλιζε. Έδειχνε την ξεκάθαρη προτίμηση της ομάδας προς τον έναν από τους δύο οδηγούς.

Όχι ότι δεν υπήρχαν ενδείξεις για κάτι τέτοιο νωρίτερα. Ήταν η… «Norris era» του Ζακ Μπράουν στο φετινό Drive to Survive. Ήταν οι οδηγίες στην Μελβούρνη για μη επίθεση στον Νόρις, η «κατά παραγγελία Λάντο» εμπρός ανάρτηση στον Καναδά, ήταν η περίεργη στρατηγική της Ουγγαρίας.

Μέχρι και την Μόντσα ο Όσκαρ απαντούσε στην πίστα. Έδειχνε ακλόνητος από όλη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στην McLaren. Είχε κερδίσει τους μισούς σχεδόν αγώνες ως τότε. Ίσως αυτό πίστευε και μέσα του ο Αυστραλός όταν έκανε στην άκρη για χάρη του Λάντο στην Ιταλία. Ίσως σκέφτηκε ότι «έχει» τον Λάντο αλλά και την προτίμηση της McLaren σε εκείνον.

Αντίθετες πορείες

Advertisement

Αλλά ο Όσκαρ όσο και αν κατά περιόδους έδινε την εντύπωση… cyborg, είναι και εκείνος άνθρωπος. Και η ψυχολογία παίζει κρίσιμο ρόλο στις ενέργειες των ανθρώπων. Είναι προφανές, πια, ότι κάτι άλλαξε εντός του Όσκαρ μετά την Μόντσα.

Ίσως ήταν η πίεση της διεκδίκησης, ίσως η διακριτική μεροληψία της ομάδας συσσωρεύτηκε εντός του, ίσως ένας συνδυασμός των δύο. Η ουσία είναι ότι από τον αμέσως επόμενο αγώνα στο Μπακού και μετά, ο Όσκαρ που βλέπουμε είναι διαφορετικός.

Τα λάθη στο Μπακού έδωσαν το πρώτο μεγάλο πλήγμα στις ελπίδες του Όσκαρ για το πρωτάθλημα. Ακολούθησε η επαφή στην Σιγκαπούρη με τον Νόρις, με υπαιτιότητα του δεύτερου και με την McLaren να είναι… McLaren για μία ακόμη φορά φέτος.

Περισσότερα λάθη σε Όστιν και Βραζιλία έθεσαν πια σε μειονεκτική θέση τον Όσκαρ για τον φετινό τίτλο. Επειδή όσο ο Όσκαρ έχανε σε απόδοση τόσο πιο δυνατός γινόταν ο Λάντο. Με κάποιον τρόπο η οδήγηση του Βρετανού βελτιώθηκε εντυπωσιακά μετά το Ζάντφοορτ. Ίσως η εγκατάλειψη εκεί αφαίρεσε την πίεση από τον Λάντο.

Η ουσία είναι ότι έκτοτε ο Νόρις οδηγεί καλύτερα από ποτέ στην καριέρα του. Σε Μέξικο Σίτι και Σάο Πάολο ο Λάντο είχε τους δύο καλύτερους αγώνες της ζωής του. Ακριβώς όταν η πίεση κορυφωνόταν, ο Νόρις ανταποκρίθηκε. Αντίθετα ο Όσκαρ άρχισε να φθίνει.

Δυόμισι μήνες μετά το Ολλανδικό GP οι 34 βαθμοί υπέρ του Όσκαρ έχουν μετατραπεί σε 24 βαθμούς υπέρ του Λάντο. Το πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει, φυσικά. Σε τρία GP πολλά μπορούν να συμβούν. Αλλά με τον τρόπο που οδηγεί ο Νόρις και -κυρίως- με την αδυναμία που δείχνει ο Όσκαρ δύσκολα η κατάσταση θα ανατραπεί χωρίς κάποια ατυχία του Νόρις. Ο Λάντο κρατάει, πλέον, την τύχη του στα χέρια του.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Mercedes: Αποτιμάται άνω των 5 δις!
Red Bull Ford: Στις 15 Ιανουαρίου η παρουσίαση
Audi F1: Αυτός θα είναι ο χρωματισμός της για το 2026