Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

FORMULA 1

Η Pirelli αποκάλυψε την αιτία των κλαταρισμάτων στο Baku

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
vettel-baku-21-pirelli-a1000x600

Ολοκληρώθηκε η ενδελεχής έρευνα της Pirelli σχετικά με το τι προκάλεσε τα κλαταρίσματα των ελαστικών της που έστειλαν τόσο την Aston Martin του Lance Stroll όσο και τη Red Bull Racing του Max Verstappen στον τοίχο της αγωνιστικής διαδρομής του Αζερμπαϊτζάν.

Το πόρισμα αυτής δημοσιεύτηκε το βράδυ της Τρίτης 15/6 και η αλήθεια είναι πως μάλλον γεννά ερωτηματικά. Ξεκαθαρίστηκε από τους Ιταλούς πως οι αστοχίες δεν προήλθαν από θραύσματα στην πίστα, όπως ήταν η αρχική εκτίμηση την οποία είχε ενισχύσει η εύρεση κοψίματος και στο πίσω αριστερά ελαστικό του Lewis Hamilton.

Όμως ταυτόχρονα, η Pirelli ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχε κατασκευαστικό ελάττωμα στα ελαστικά ενώ πέρασαν με άριστα και τον ποιοτικό έλεγχο. Δεν εντοπίστηκε σημάδι εκτεταμένης φθοράς ή αποκόλλησης. Αντίστοιχα και στις δύο περιπτώσεις εντοπίστηκε περιφερειακό άνοιγμα στο εσωτερικό τοίχωμα των ελαστικών.

Πάμε όμως στο ζουμί της ιστορίας. Η ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει πως αυτό μπορεί να σχετίζεται με τις συνθήκες λειτουργίας του ελαστικού. Τι σημαίνει αυτό; Πως παρότι είχαν τηρηθεί οι προκαθορισμένοι παράμετροι σε ότι αφορά στην εκκίνηση, δηλαδή το όριο στις ελάχιστες πιέσεις και η μέγιστη θερμοκρασία στις κουβέρτες των ελαστικών, δεν είναι δεδομένο πως οι ντιρεκτίβες ήταν σε ισχύ και κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Κοινώς, το μπαλάκι πετάχτηκε στην πλευρά των ομάδων με το τοπίο θολό σχετικά με το αν έχουν βρει κάποιο τρόπο να μειώνονται οι ελάχιστες πιέσεις στην πορεία, πράγμα που θα πίεζε περισσότερο τα ελαστικά. Ή και με τη στρατηγική της Red Bull να αφαιρεί τις θερμαινόμενες κουβέρτες από τα ελαστικά των μονοθεσίων της πολύ πριν αυτά βγουν στην πίστα. Πράγμα που ο είχε αναφέρει στις δηλώσεις του στο περιθώριο του Grand Prix Μονακό ο Hamilton.

Ενώ η Aston Martin έχει τηρήσει σιγή ιχθύος σχετικά με το θέμα, η Red Bull Racing εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τόνισε τη στενή συνεργασία της με την Pirelli στο πλαίσιο της έρευνας και τόνισε πως τηρήθηκαν όλες οι παράμετροι και πως δεν βρέθηκε κάποια υπαιτιότητα στην RB16B.

Ως συνέχεια των παραπάνω, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προέβη σε νέα, αυστηρότερη οδηγία ενόψει του επικείμενου Grand Prix Γαλλίας που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο στην πίστα Paul Ricard. Εκεί θα υπάρχουν νέα, αυστηρότερα τεστ, η απομάκρυνση των κουβερτών από τα ελαστικά θα έρχεται αυστηρά λίγο προτού αυτά βγουν στην πίστα ενώ στην πολυσέλιδη οδηγία περιλαμβάνεται μία σειρά τροποποιήσεων στο πρωτόκολλο σχετικά με τον έλεγχο των συνθηκών λειτουργίας των ελαστικών κατά τη διάρκεια των Grand Prix.

Διαβάστε επίσης:
To F1 Vlog για το επεισοδιακό GP Μπακού (video)
Στην πόρτα της εξόδου από τη Mercedes o Bottas
Το κουμπί που έστειλε τον Hamilton εκτός πίστας στο Μπακού (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto