Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Βρετανίας, ανάλυση: Ανάμεσα στις Mercedes…

Ελλάδα 7:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Βρετανίας, ανάλυση: Ανάμεσα στις Mercedes…

FORMULA 1

GP Βρετανίας, ανάλυση: Ανάμεσα στις Mercedes…

FORMULA 1

Η βροχή που έπεσε 15 λεπτά πριν την εκκίνηση του Βρετανικού GP έστειλε όλα τα σχέδια στρατηγικής στον κάλαθο των αχρήστων. Σε τέτοιες περιπτώσεις η αντίδραση των οδηγών στις συνθήκες που αλλάζουν γύρο με το γύρο είναι καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη του αγώνα.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ίσως η εφαρμογή του αυτοκινήτου ασφαλείας για τόσους γύρους να ήταν υπερβολή καθώς μόλις αυτό έφυγε οι οδηγοί έσπευσαν να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Πρακτικά δηλαδή δεν έγινε αγώνας με τα βρόχινα ελαστικά. Από τη βρεγμένη εκκίνηση σίγουρα ευνοήθηκε ο Χάμιλτον που διατήρησε το προβάδισμα. Πάντα για τον πρωτοπόρο η κανονική διαδικασία της εκκίνησης ενέχει ρίσκο καθώς έχει μόνο να χάσει απ’ αυτή.


Ο Φέτελ ήταν ο πρώτος που έβαλε τα σλικ ελαστικά στον 15ο γύρο.

Advertisement
Advertisement

Στο πρώτο μέρος του αγώνα και μέχρι να μπουν τα σλικ ελαστικά οι Χάμιλτον και Φερστάπεν ήταν οι ταχύτεροι. Ο Ρόσμπεργκ δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Φερστάπεν που τον πέρασε με θεαματικό τρόπο από την εξωτερική. Ο νεαρός Ολλανδός λέει γι’ αυτό: “Η κίνησή μου από την εξωτερική στην στροφή Becketts ήταν διασκεδαστική. Βρίσκονταν στην εσωτερική οπότε σκέφτηκα να δοκιμάσω από την εξωτερική. Σίγουρα η κίνηση αυτή ενείχε ρίσκο. Υπήρχε πρόσφυση και είχα καλή αίσθηση οπότε εξελίχτηκε καλά. Υπάρχει εκεί πάντως χώρος διαφυγής οπότε είχα κάπου να πάω αν δεν εξελίσσονταν καλά“.

Η στρατηγική των οδηγών ήταν σχεδόν πανομοιότυπη, αυτό ήταν το αποτέλεσμα των μεικτών καιρικών συνθηκών. Όλοι άλλαξαν από βρόχινα σε ενδιάμεσα ελαστικά στον 7-8ο γύρο και από ενδιάμεσα σε στεγνά από τον 15ο έως τον 18ο γύρο. Ο πρώτος που έβαλε τα στεγνά ελαστικά ήταν ο Φέτελ δεν του βγήκε όμως γιατί είχε τετακέ αμέσως μετά στην 1η στροφή. Ο Γερμανός ζητούσε εναγωνίως ένα νεύμα της τύχης μετά την αλλαγή κιβωτίου που τον έριξε 5 θέσεις στην εκκίνηση αλλά αυτό δεν ήρθε.

Advertisement

Συνολικά η εικόνα των Ferrari ήταν απογοητευτική σε μια πίστα όπου παίζει κυρίαρχο ρόλο η αεροδυναμική απόδοση. Είναι σαφές πως η SF16-H υστερεί σημαντικά σ’ αυτό τον τομέα που είναι το ισχυρό σημείο της Red Bull. Οι Ταύροι αποδείχτηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικοί σε μια πίστα που δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες και αργές στροφές αλλά γρήγορες καμπές και αλλαγές πορείας με πολύ υψηλές ταχύτητες.

Pirelli-Silver16-infographic-review-b640tall

Advertisement

Η Pirelli για πρώτη φορά έδωσε το Σάββατο στη δημοσιότητα εκτιμήσεις για το μέγιστο αριθμό γύρων που μπορούσαν οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν την κάθε γόμα. Για τη μέση γόμα (σ.σ: από τη στιγμή που χρησιμοποιήθηκαν ελαστικά βροχής δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης δυο γομών) συνιστούσε να μην ξεπεραστούν οι 28 γύροι. Με τον αγώνα να έχει 52 γύρους όλοι προσπαθούσαν να φτάσουν στο τέρμα χωρίς ν’ αλλάξουν ελαστικά. Οι περισσότεροι τα κατάφεραν αν και έφτασαν να συμπληρώσουν 35 γύρους με το ίδιο σετ.

Ο Ρόσμπεργκ σε μια πίστα που στέγνωνε άρχισε να πιέζει το Φερστάπεν για να περάσει. Δεν μπορούσε όμως ν’ αλλάξει γραμμή καθώς το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο εκτός αγωνιστικής γραμμής. Πολλοί οδηγοί ανάμεσά τους και οι Χάμιλτον, Φερστάπεν πιάστηκαν εξ απίνης και βρέθηκαν με το πλάι στην στροφή 1.

Silver16-Lewis-race-a640

Advertisement

Ο Φερστάπεν εντυπωσίασε με την ωριμότητά του και τον τρόπο που αντιστάθηκε στις επιθέσεις του Ρόσμπεργκ. Ο νεαρός Ολλανδός δικαιώνει το Χέλμουτ Μάρκο που τον προβίβασε άκομψα μεσούσης της σεζόν στην μεγάλη ομάδα της Red Bull. Μάλιστα για πρώτη φορά το Σάββατο κέρδισε στις κατατακτήριες δοκιμές τον έτερο οδηγό της ομάδας Ντάνιελ Ρικιάρντο, αποδεδειγμένα ταχύ, ταλαντούχο και ικανό αθλητή.

Ο Ρόσμπεργκ αφού πέρασε το Φερστάπεν πίεσε έκανε ένα σερί ταχύτερων γύρων αλλά αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο λίγο πριν το φινάλε. Αναγκάστηκε να ζητήσει βοήθεια από τους μηχανικούς. Του δόθηκε και όπως απέδειξαν οι τεχνικοί της Γερμανικής εταιρείας ήταν κομβικής σημασίας για να μην μείνει το μονοθέσιο. Αυτό είναι σύνομμο με τους κανονισμούς. Του είπαν όμως να μην χρησιμοποιεί την 7η σχέση – αυτό απαγορεύεται – και γι’ αυτό πήρε ποινή 10 sec και έχασε τη 2η θέση. Είναι ο 2ος συνεχής αγώνας που παίρνει ποινή ο Γερμανός οδηγός της Mercedes. Αρχικά οι Γερμανοί είπαν ότι θα υποβάλουν ένσταση μετά αναίρεσαν όμως την απόφασή τους αυτή.

Προς τιμήν του ο Ρόσμπεργκ αναγνώρισε την ανωτερότητα του Χάμιλτον στο συγκεκριμένο αγώνα: “Ο Λιούις ήταν πολύ καλός αυτό το τριήμερο, ότι και να έκανα δεν μπορούσα να τον φτάσω“.

Σίγουρα δεν του αξίζουν τα γιουχαρίσματα για τα οποία ο Ρόσμπεργκ είπε: “Αναγνωρίζω ότι κάποιοι στο Σίλβερστον δε με συμπαθούν όσο το Λιούις. Αλλά αυτό είναι φυσιολογικό βρισκόμαστε στην πατρίδα του, η πλειοψηφία υποστήριζε και εμένα. Θέλω να ευχαριστήσω του Βρετανούς οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι οι πιο παθιασμένοι στον κόσμο και γι’ αυτό διοργανώνεται τόσο σπουδαίος αγώνας”.

Ο Χάμιλτον έφτασε τις 47 νίκες, τρεις συνεχόμενες έχει στο Βρετανικό GP, ισοφάρισε έτσι το ρεκόρ του Τζιμ Κλαρκ και πλέον τον χωρίζει από το Ρόσμπεργκ και την κορυφή του πρωταθλήματος η ελάχιστη διαφορά.

Επόμενος αγώνας στις 24/7 το Ουγγρικό GP.