Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ρωσίας: Επιστροφή στις νίκες για Bottas!

Ελλάδα 3:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

GP Ρωσίας: Επιστροφή στις νίκες για Bottas!

FORMULA 1

GP Ρωσίας: Επιστροφή στις νίκες για Bottas!

FORMULA 1

Η καλή παράδοση του Valtteri Bottas στην Ρωσία συνεχίστηκε και φέτος, με τον οδηγό της Mercedes να κατακτά τη νίκη στον δέκατο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος!

Advertisement
Advertisement

Ο Φινλανδός που είχε πετύχει στη συγκεκριμένη πίστα την παρθενική νίκη της καριέρας του, πανηγύρισε για ένατη φορά συνολικά και δεύτερη φέτος, με την προηγούμενη επιτυχία του να είναι στην πρεμιέρα της Αυστρίας.

Το βάθρο συμπλήρωσαν η Red Bull Racing του Max Verstappen και η έτερη Mercedes, του Lewis Hamilton, ο αγώνας του οποίου επηρεάστηκε αρνητικά από ποινή που έλαβε για την πραγματοποίηση δοκιμαστικών εκκινήσεων σε μη ενδεδειγμένο σημείο – ενώ βρισκόταν καθοδόν για το grid.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Σότσι υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας, τη θερμοκρασία αέρα στους 28 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος φλέρταρε με τους 40.

Advertisement
Advertisement

Ο Hamilton είχε 24 ώρες νωρίτερα πανηγυρίσει την pole position #96, η οποία είχε έρθει με επεισοδιακό τρόπο. Δίπλα του εκκινούσε η RB16 του Verstappen, που όμως αντί για τη μαλακή γόμα, είχε τη μέση. Το ίδιο και ο Bottas που μοιραζόταν τη δεύτερη σειρά του grid με τη Racing Point του Sergio Perez ενώ στις επόμενες δύο είχαμε εναλλάξ τις Renault και τι McLaren.

Advertisement

H εκκίνηση αποδείχθηκε επεισοδιακή. Ο Hamilton αντέδρασε καλά, ο Bottas πέρασε τον Verstappen που υπό την πίεση του Daniel Ricciardo έχασε τα φρένα στη στροφή 2 αλλά επέστρεψε στην πίστα και εκεί, πέρασε ξανά τον Ricciardo.

Πίσω του ο Carlos Sainz βγήκε επίσης εκτός αγωνιστικής διαδρομής αλλά στη δική του περίπτωση, τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Μπερδεύτηκε με τις πινακίδες από αφρολέξ και χτύπησε στον τοίχο.

Λίγες εκατοντάδες μέτρα πιο μετά, στην έξοδο της στροφής τέσσερα, ο Stroll έχασε τον έλεγχο της Racing Point μετά από επαφή με τη Ferrari του Charles Leclerc, με την RP20 να ακινητοποιείται στη μέση της πίστας.

Έτσι είχαμε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους Lando Norris, Alex Albon, George Russell να εκμεταλλεύονται τη διακοπή για να βάλουν ελαστικά της σκληρής γόμας.

Εν τω μεταξύ πίσω από τις Mercedes και τον Verstappen, ο Esteban Ocon είχε προσπεράσει τον Ricciardo, με τους Perez, Gasly, Leclerc, Kevin Magnussen, Romain Grosjean να ακολουθούν.

Στο τέλος του πέμπτου γύρου αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας και παρότι στην επανεκκίνηση και τους γύρους που ακολούθησαν δεν είχαμε αλλαγές θέσεων, οι αγωνοδίκες άλλαξαν τα δεδομένα.

Στο γύρο παράταξης στο grid ο Hamilton έκανε δύο δοκιμαστικές εκκινήσεις, σε μη ενδεδειγμένα σημεία. Κάθε μία, του έφερε πέντε δευτερόλεπτα ποινής – 10 στο σύνολο.

Όμως παρότι με τη μαλακή γόμα, ο Βρετανός αδυνατούσε να ξεφύγει από τους Bottas/Verstappen ώστε να ανοίξει διαφορά ενόψει της ποινής που έπρεπε να εκτίσει. Η ομάδα του ετοιμάστηκε να τον καλέσει στα pit αλλά ο παγκόσμιος πρωταθλητής αρνήθηκε.

Τα ελαστικά του είχαν ακόμα ζωή και όχι τυχαία, έκανε τον ταχύτερο γύρο! Τελικά, εναρμονίστηκε με τα θέλω της Mercedes στο γύρο 17. Η W11 έμεινε στάσιμη για 10 δευτερόλεπτα, μετά άλλαξε ελαστικά και ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα ενδέκατος.

Εν τω μεταξύ, στη μάχη της τέταρτης θέσης, ο Perez είχε περάσει εντυπωσιακά τον Ricciardo, με τον Αυστραλό να σπεύδει για αλλαγή ελαστικών και να πέφτει δωδέκατος.

Στην κορυφή ο Bottas έκανε τον ταχύτερο γύρο ανοίγοντας τη διαφορά από τον Verstappen, στα 4.5 δευτερόλεπτα, την ώρα που ο Hamilton ξεκίνησε τη διαδικασία ανάκαμψης και με συνεχή προσπεράσματα αλλά και τα pit stop των Ocon/Perez, ανέβηκε στην πέμπτη θέση.

Στον γύρο 25 μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο Verstappen, με τον Bottas να απαντά στο undercut ένα γύρο μετά. Ο Φινλανδός επέστρεψε στην πίστα πρώτος, με προβάδισμα 9 δευτερόλεπτων από τον Φινλανδό και τη Ferrari του Leclerc ανάμεσά τους.

O Μονεγάσκος βγήκε από την εξίσωση στο γύρο 29, μπαίνοντας στα pit για αλλαγή ελαστικών και έπεσε έβδομος, πίσω από τον Ricciardo που έλαβε με τη σειρά του κι αυτός ποινή από τους αγωνοδίκες. Ο Αυστραλός έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί δεν εναρμονίστηκε με την οδηγία του διευθυντή αγώνα σχετικά με τη στροφή 2, που έλεγε πως όποιος βγήκε από την πίστα εκεί, θα πρέπει να επιστρέψει στην αγωνιστική διαδρομή περνώντας ανάμεσα από τα bollards.

Οι γύροι περνούσαν, ο Bottas είχε διαφορά ασφαλείας στην κορυφή ενώ ο Hamilton, με ελαστικά καταπονημένα κατά 9 επιπλέον γύρους, δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Verstappen. Πίσω του ο Perez είχε επιστρέψει στην τέταρτη θέση, με τις Renault να έχουν ανάμεσά τους τη Ferrari του Leclerc και τον όγδοο Kvyat, να επιτίθεται. Σε αντίθεση με όλους μπροστά του, είχε τη μέση κι όχι τη σκληρή γόμα και είχε κάνει και μόλις 7 γύρους με αυτή.

Στο γύρο 43 είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς έπρεπε να αντικατασταθούν οι πινακίδες ασφαλείας από αφρώδες υλικό, που είναι τοποθετημένες στη στροφή 2. Αυτό το καθεστώς κράτησε μόνο μερικά δευτερόλεπτα και δεν επηρέασε τη μάχη.

Έξι γύρους πριν το τέλος ο Albon προσπάθησε να περάσει τον Norris αλλά όχι απλά δεν τα κατάφερε, έχασε και τη δέκατη θέση από τον Gasly που είχε βάλει ελαστικά μέσης γόμας υπό το καθεστώς VSC.

Όμως οι μάχες για τους βαθμούς δεν είχαν τελειώσει, αφού οι δύο «ταύροι» πέρασαν τον Norris, που άλλαξε ελαστικά τέσσερις γύρους πριν το τέλος, κυνηγώντας τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Στην κορυφή δεν άλλαξε κάτι, ο Bottas βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου έχοντας ταυτόχρονα πετύχει τον ταχύτερο γύρο, με τους Verstappen-Hamilton να τον πλαισιώνουν.

Έτσι ο Φινλανδός μείωσε κατά 11 βαθμούς τη διαφορά του από τον παγκόσμιο πρωταθλητή – στους 44.

Perez, Ricciardo, Leclerc, Ocon, Gasly και Abon συμπλήρωσαν τη δεκάδα, παρότι στις… καθυστερήσεις ο Ταϊλανδός πρόσθεσε εαυτόν στη λίστα των οδηγών που πήραν ποινή για τις βόλτες τους στη στροφή δύ.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Διαβάστε επίσης:
Γερμανός νευρολόγος δηλώνει απαισιόδοξος για τον Schumacher

Τι πρέπει να αλλάξει στη Ferrari;

Το δυσοίωνο μέλλον του Leclerc στη Ferrari