Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

FORMULA 1

GP Ουγγαρίας: Επιβλητική νίκη Hamilton υπό μεικτές συνθήκες

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1
hamilton-hungary20-e1000x600

Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε τη νίκη στο Grand Prix Ουγγαρίας, έναν αγώνα που εκκίνησε με την πίστα βρεγμένη και ολοκληρώθηκε με σλικ ελαστικά.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα και παρά το δράμα πίσω του, εκμεταλλεύτηκε την pole, έστριψε με άνεση πρώτος και στη συνέχεια διαχειρίστηκε με μαεστρία καιρικές συνθήκες και διαφορά.

Ο Max Verstappen ξεπέρασε την τρομάρα που είχε πριν τον αγώνα και τερμάτισε δεύτερος, κρατώντας πίσω του την άλλη Mercedes με τον Valtteri Bottas. Για τη Scuderia Ferrari ήταν άλλο ένα δύσκολο απόγευμα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Χανγκαρόρινγκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με… δροσιά, αφού είχε προηγηθεί έντονη βροχόπτωση. Το οδόστρωμα παρέμενε βρεγμένο, γι’ αυτό και όλοι έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά για να κάνουν το γύρο από τα pit προς το grid.

Όμως εκεί, ήρθε η καταστροφή για τον Max Verstappen, που έχασε τον έλεγχο της RB16 στη στροφή 12 με αποτέλεσμα αυτή να χάσει την εμπρός αεροτομή και να αποκομίζει ζημιές στην εμπρός αριστερά ανάρτηση.

Οι μηχανικοί της Red Bull ξεκίνησαν έναν αγώνα δρόμου προσπαθώντας να επιδιορθώσουν εγκαίρως τις ζημιές και τα κατάφεραν!

Έτσι ο Ολλανδός βρέθηκε κανονικά στην έβδομη θέση του grid. Στην pole, για ενενηκοστή φορά, βρισκόταν ο Lewis Hamilton, με τον teammate του, Valtteri Bottas να τον πλαισιώνει.  Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ήταν οι δύο Racing Point και στην τρίτη οι Ferrari.

Μόνο ο Kevin Magnussen επέλεξε full wet ελαστικά ποντάροντας στην επιστροφή της βροχής ενώ όλοι οι υπόλοιποι εκκινούσαν με intermediate. Αν και την τελευταία στιγμή, οι Haas μπήκαν στο pit lane, έβαλαν σλικ ελαστικά μέσης γόμας και εκκίνησαν από εκεί.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas αντέδρασε πρόωρα, γι’ αυτό και σταμάτησε στιγμιαία αμέσως μετά. Βέβαια αυτό κατέστρεψε την εκκίνηση του, με τον Φινλανδό, όπως και ο τέταρτος Perez, να χάνουν πολλές θέσεις.

Ο Hamilton έφυγε μπροστά, με τον Stroll να τον ακολουθεί και τους Vettel-Verstappen να κάνουν εντυπωσιακές εκκινήσεις. Ο Ολλανδός, παρά το δράμα που είχε προηγηθεί, ανέβηκε τρίτος, με τον Γερμανό τέταρτο!

Στο γύρο 3 ξεκίνησαν τα pit stop. Leclerc και Bottas έβαλαν σλικ μαλακής και μέσης γόμας αντίστοιχα ενώ ένα γύρο μετά, έκαναν το ίδιο και οι Hamilton, Stroll, Vettel , βάζοντας όλοι τη μέση γόμα. Μόνο που στην περίπτωση του Γερμανού, το pit stop ήταν καταστροφικό. Η κίνηση στο pit lane, κράτησε τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή επτά επιπλέον δευτερόλεπτα στο pit box της Ferrari.

Στον γύρο 5 ήρθε η ώρα να μπει στα pit ο Verstappen, που επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Hamilton, δεύτερος φορώντας σλικ μέσης γόμας, με τις Haas να ακολουθούν εκμεταλλευόμενες το στρατηγική ρίσκο με τα ελαστικά.

Μετά τις εντυπωσιακές κατατακτήριες, η Williams είχε άτυχη στιγμή, με τον Nicholas Latifi να έχει κλαταρισμένο ελαστικό και να επιστρέφει αργά-αργά στο pit lane. Και μαζί με αυτό, πήρε και ποινή 5 δευτερολέπτων για unsafe release σε σχέση με τη McLaren του Carlos Sainz.

Φτάνοντας σον γύρο 7, με το DRS πλέον ενεργοποιημένο καθώς η πίστα είχε στεγνώσει, Hamilton είχε προβάδισμα 7 δευτερολέπτων, ο Stroll μπήκε ανάμεσα στις Haas ενώ ο Bottas είχε κολλήσει στο διαχύτη του Leclerc.

Ακολούθησε μία εντυπωσιακή μάχη, που κατέληξε με τον Φινλανδό σε στρωμένη με άσφαλτο έξοδο διαφυγής. Δεν έχασε όμως πολύ χρόνο, παρέμεινε ανάμεσα στις δύο Ferrari και πάτησε ξανά το πόδι στο γκάζι.

Στον γύρο 10 ο οδηγός της Mercedes πέρασε τελικά τον Leclerc και στον 12 πέρασε και τον Grosjen, ενώ πιο πίσω, ένα λάθος του Vettel τον έφερε προσωρινά εκτός πίστας και πίσω από τον Alex Albon της Red Bull Racing.

Ο Ταϊλανδός είχε εξαιρετικό ρυθμό και σύντομα κόλλησε πίσω από τη Ferrari του Leclerc, που προσπαθώντας να κρατήσει ζωντανή τη μαλακή γόμα, δημιούργησε σιγά-σιγά ένα τρενάκι αφού κόλλησαν κι άλλα βαγόνια, οι Perez, Ricciardo, Sainz.

Στη μάχη των θέσεων βάθρου, ο Magnussen κράτησε 16 γύρους προτού υποκύψει αρχικά στον Stroll κι έπειτα στον Bottas, την ώρα που ο Pierre Gasly εγκατέλειπε, προδομένος από την υβριδική μηχανή της Honda.

Στον γύρο 18 ο Albon πέρασε τελικά τον Leclerc, με τον Μονεγάσκο να κλείνει την πόρτα στον teammate του, καθυστερώντας τον παρότι σε αυτή τη φάση του αγώνα ήταν δύο δευτερόλεπτα στο γύρο πιο αργός από τις Haas!

Ο Vettel πέρασε τελικά στη στροφή 2 στον γύρο 19 ενώ ο Leclerc δεν μπορούσε να περιμένει άλλο τη βροχή ποντάροντας σε αυτή την αυτοκαταστροφική στρατηγική και στον γύρο 21 μπήκε στα pit για να βάλει τη μέση γόμα.

Χρειάστηκε να φτάσουμε στον γύρο 30 (από τους 70) για να περάσει ο Albon τον Grosjean ενώ αμέσως μετά, ο Vettel επέστρεψε στα pit βάζοντας σλικ ελαστικά σκληρής γόμας.

Στον γύρο 34 ο Bottas που ακολουθούσε από κοντά τον Stroll, επισκέφτηκε ξανά τα pit και έβαλε μέση γόμα ελαστικών επιδιώκοντας το undercut, την ώρα που ο Grosjean έχανε θέσεις και από τους Perez-Ricciardo.

Η στρατηγική της Mercedes απέδωσε καρπούς, καθώς στο γύρο 36 ο Stroll έκανε τη δική του αλλαγή και επέστρεψε στην πίστα τρίτος. Μπροστά του, με διαφορά 31 δευτερολέπτων βρισκόταν η Red Bull του Verstappen που μπήκε κι αυτός με τη σειρά του στα pit. Έβαλε τη σκληρή γόμα και επέστεψε 9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φινλανδό.

Στον γύρο 38 έκανε τη δεύτερη αλλαγή και ο Hamilton, έβαλε τη μαλακή γόμα και επέστρεψε στην πίστα με υγιές προβάδισμα 20 δευτερολέπτων.

Πίσω του ο Bottas ροκάνιζε σταθερά τη διαφορά από τον Verstappen ενώ ο Latifi είχε ένα ακόμα τετ α κε. Ο Φινλανδός κόλλησε πίσω από τον Ολλανδό αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει. Έτσι, στον γύρο 50 αποφάσισε να μπει ξανά στα pit για να βάλει φρέσκο σετ μέσης γόμας. Έτσι, αν ο Verstappen έκανε ξανά pit stop θα τον περνούσε χάρη στο undercut, αν όχι, είχε αρκετό χρόνο για να «επιτεθεί»!

Στον γύρο 53 ήρθε η ώρα του δεύτερου pit stop για τον Stroll που ήταν και παρέμεινε τέταρτος. Επτά περάσματα μετά, η διαφορά Verstappen-Bottas είχε πέσει κάτω από τα δέκα δευτερόλεπτα αλλά χρειάστηκε να περάσουν άλλοι 5 γύροι για να μειωθεί στα πέντε. Στο τέλος τον έφτασε αλλά η W11 αυτή τη φορά δεν κατάφερε να περάσει μπροστά από την RB16.

Ο Lewis μπήκε στα pit στον γύρο 67, με στόχο να πάει για τον ταχύτερο γύρο που προσφέρει έναν επιπλέον βαθμό. Και τον πέτυχε στον γύρο 68!

Έτσι ο Hamilton έφτασε στη νίκη #86, ενισχύοντας τη θέση του στο κυνήγι του έβδομου παγκόσμιου τίτλου. Μάλιστα πρέπει να σημειωθεί πως έριξε γύρο σε όλους τους οδηγούς από την πέμπτη θέση και πίσω! Επίσης αυτή ήταν η όγδοη νίκη του στην Ουγγαρία!

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας οδηγών ενώ αντίστοιχα, η Mercedes δείχνει το δρόμο στους κατασκευαστές.

Για τον Verstappen η δεύτερη θέση ήταν ανέλπιστη μετά το δράμα πριν την εκκίνηση ενώ ο Bottas αρκέστηκε στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Stroll και ο Albon συμπλήρωσαν την πεντάδα ενώ βαθμολογήθηκαν ακόμα οι Vettel, Perez, Ricciardo, Magnussen και Sainz. Όσο για τον Leclerc, έμεινε ενδέκατος.

Αναλυτικά η κατάταξη:

F1-2020-Rd3-Hungary-race-Times1000short

Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας, στην πίστα του Σίλβερστον, σε δύο εβδομάδες.

Δημοφιλή στο Protothema.gr