Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Ισπανίας: Άπιαστος ο Hamilton σήμερα;

Ελλάδα 22:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Ισπανίας: Άπιαστος ο Hamilton σήμερα;

FORMULA 1

GP Ισπανίας: Άπιαστος ο Hamilton σήμερα;

FORMULA 1

Ο Hamilton έχει κερδίσει στην Ισπανία μόνο το 2014. H Mercedes W07 του Lewis Hamilton είχε παρουσιάσει στους δυο προηγούμενους αγώνες πρόβλημα με το μικρό ηλεκτροκινητήρα MGUH (motor Generator Unit – Heat) της υβριδικής μηχανής. Γι’ αυτό χτες ο Βρετανός έκανε λόγω για 3 στις 3 pole, καθώς μόνο σε Αυστραλία, Μπαχρέιν και Ισπανία δούλευε σωστά το μονοθέσιό του στο Q3.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Όπως αποκάλυψε η Mercedes το πρόβλημα στην MGUH ήταν ίδιο και στη Κίνα και στη Ρωσία. Μετά από ενδελεχή έρευνα στο εργοστάσιο η ομάδα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει μια MGUH διαφορετικής σχεδίασης. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας είναι απευθείας συνδεδεμένος στον άξονα του turbo. Στο μονοθέσιο του Hamilton είναι νέας σχεδίασης ενώ στου Rosberg είναι ο παλιός καθότι οι μηχανικοί της Mercedes δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν δυο σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Ο Hamilton έχει επίσης και νέο turbo είναι το 4ο που χρησιμοποιεί φέτος ενώ επιτρέπονται μέχρι 5. Είναι εξαιρετικά πιθανόν κάποια στιγμή ο Βρετανός να πάρει ποινή γι’ αυτό.

Ο χθεσινός χρόνος του Hamilton (1:22.0) ήταν 2.6sec ταχύτερος από την περσινή του επίδοση που είχε δώσει την pole στο Rosberg αλλά και 7 δέκατα ταχύτερος από την ταχύτερη επίδοση στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Raikkonen. Παρότι αποτελεί ένδειξη δε μπορεί να γίνει απευθείας σύγκριση χρόνων καθώς ο Χάμιλτον πέτυχε την επίδοσή του χτες με τη μαλακή γόμα της Pirelli (σ.σ: από φέτος υπάρχουν 3 διαθέσιμες γόμες σε κάθε αγώνα, στην Ισπανία είναι οι σκληρότερες της γκάμας σκληρή/μέση/μαλακή). Η περσινή επίδοση του Rosberg είχε έρθει με τη μέση γόμα ενώ το χειμώνα ο Raikkonen πέτυχε τον ταχύτερο του χρόνο με την πολύ μαλακή γόμα που δεν είναι διαθέσιμη αυτό το τριήμερο.

Advertisement
Advertisement

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι σήμερα θα δούμε 2 ή 3 πιτ στοπ. Παρότι στην προσομοίωση η τακτική των 3 πιτ στοπ δίνει ταχύτερο χρόνο στους 66 γύρους αναμένεται οι περισσότεροι οδηγοί να περιοριστούν στα 2 πιτ στοπ γιατί αν κάνουν 3 θα πρέπει να προσπεράσουν όσους με στρατηγική 2 προς το τέλος του αγώνα. Όμως τα προσπεράσματα στην πίστα της Καταλωνίας είναι πολύ δύσκολα και ουσιαστικά υπάρχουν μόνο δυο σημεία που προσφέρονται: Στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού και στα φρένα για τη στροφή 10 στο τέλος της πίσω ευθείας. Εκτιμούμε ότι οι Mercedes θα χρησιμοποιήσουν περισσότερο τη μέση γόμα σε σχέση με τη μαλακή. Βέβαια σ’ αυτό θα παίξει ρόλο και η θερμοκρασία εδάφους που χτες ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου. Σ’ αυτές τις υψηλές θερμοκρασίες ευνοούνται οι γόμες που είναι σχεδιασμένες για υψηλή θερμοκρασία (high working range) δηλαδή η μαλακή και η σκληρή. Δεδομένου ότι οι οδηγοί της Ferrari έχουν 1 σετ μαλακής γόμας παραπάνω εκτιμούμε πως οι Vettel και Raikkonen θα μεγιστοποιήσουν τη χρήση της μαλακής γόμας χωρίς ν’ αποκλείεται να δούμε το Γερμανό σε τακτική 3 πιτ στοπ. Πιθανόν αυτό να αποφασιστεί ανάλογα και με την εξέλιξη του αγώνα ώστε να μπορέσει να βρεθεί μπροστά από τις Red Bull. Οι Mercedes βρίσκονται στην 1η σειρά της εκκίνησης, οι Red Bull στη δεύτερη και οι Ferrari στην 3η. Παραδοσιακά η πίστα της Καταλωνίας που γνωρίζουν καλά οι οδηγοί διαμορφώνει ομοιόμορφο grid καθώς σπανίζουν τα οδηγικά λάθη, ελαχιστοποιείται ο ανθρώπινος παράγοντας και παίζουν ρόλο οι δυνατότητες των μονοθεσίων ειδικά η αεροδυναμική απόδοση.

Μέχρι τώρα στις 4 περιόδους δοκιμών (ελεύθερων και κατατακτήριων) είχαμε τις εξής επιδόσεις:

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hard                 Sainz                 17  γύροι
Medium            Wehrlein           23
Soft                  Rosberg             17
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ
Hard                 Ricciardo          1m23.405s
Medium            Vettel                1m24.187s
Soft                  Hamilton           1m22.000s
Advertisement

Σημειώστε πως από το 1991 που φιλοξενείται εκεί ο αγώνας μόνο δυο φορές έχει κερδίσει κάποιος εκτός της πρώτης σειράς. Ο Schumacher το 1996 κέρδισε ενώ εκκινούσε 3ος και ο Alonso το 2013 κέρδισε ενώ εκκινούσε 5ος. Ο δεύτερος της εκκίνησης έχει κερδίσει 4 φορές και ο poleman 19. Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως οι πιθανότητες είναι με το μέρος του Χάμιλτον.

verstappen-spain16-c640
Ο Verstappen στον πρώτο του αγώνα με την Red Bull ξεκινά 4ος.

Advertisement

Ο Hamilton χτες αργά δήλωσε: «Μέχρι σήμερα φέτος δεν μπόρεσα να έχω έναν αγώνα στα ίσα με το Νίκο χωρίς προβλήματα. Είναι δύσκολο να προσπεράσεις εδώ οπότε η στρατηγική είναι σημαντική όπως και η προφύλαξη των ελαστικών».

Ο Rosberg από την πλευρά του ποντάρει στην εκκίνηση: «Έχω κάνει κάποιες καλές εκκινήσεις φέτος σε αντίθεση με το Λιούις και θα έχω μια ευκαιρία αύριο στο ξεκίνημα. Μετά στον αγώνα θα παίξει ρόλο η χρήση των ελαστικών, ανυπομονώ για την μάχη χωρίς να ξεχνάμε τις Red Bull που εντυπωσίασαν με το πόσο καλύτερες είναι από τις Ferrari».

O Vettel δεν μπορεί να εξηγήσει την υστέρηση των SF16H στις δοκιμές: «Δεν ξέρω τι έγινε στις δοκιμές. Απογοητευτήκαμε σαν ομάδα καθώς δεν πετύχαμε αυτό που μπορούμε. Ο αγώνας είναι διαφορετικός έχουμε δυνατό μονοθέσιο και ο πρώτος γύρος θα παίξει σημαντικό ρόλο».
Ο Vettel στο Μπαχρέιν έμεινε από υβριδική μηχανή, στην Κίνα και στη Ρωσία τον χτύπησε ο Kvyat οπότε θέλει όσο τίποτε σήμερα έναν καθαρό αγώνα.

Advertisement

Spain16-provisional-grid640tall

Το Ισπανικό GP ξεκινά στις 15:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, ΟΤΕ.