Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

FORMULA 1

GP Αυστραλίας: O Hamilton στην pole (updated)

  • Πάνος Σεϊτανίδης

Πολύ δυνατός ο Σεμπάστιαν Φέτελ έφερε τη Ferrari στη 2η θέση με διαφορά μόλις 268 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τη Mercedes. Άραγε θα δούμε μάχη αύριο στον αγώνα; (Cosmote TV, 08:00 απευθείας).

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Με θερμοκρασία αέρα στους 29 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 33 βαθμούς Κελσίου ξεκίνησε η σημερινή δεύτερη μέρα του GP Αυστραλίας.

Η τελευταία ωριαία περίοδος ελεύθερων δοκιμών βρήκε το Φέτελ ταχύτερο όλων με τη Ferrari SF70H με τους Μπότας και Χάμιλτον ν’ ακολουθούν μισό δευτερόλεπτο πίσω. Ο Λανς Στρολ χτύπησε αρκετά τη Williams στη στροφή 10 κάτι που ήταν αναμενόμενο αν κρίνει κανείς από τις επιδόσεις του στις δοκιμές εξέλιξης. Οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα δρόμου για να ετοιμάσουν το μονοθέσιο για τις κατατακτήριες δοκιμές καθώς χρειάστηκε αλλαγή κιβωτίου. Ταυτόχρονα ο Πασκάλ Βερλάιν που είχε ατύχημα στον αγώνα των πρωταθλητών πριν δυο μήνες δεν αισθάνονταν καλά με αποτέλεσμα στη Sauber ν’ αποφασίσουν την αντικατάστασή του με τον τρίτο οδηγό της ομάδας, τον Ιταλό Αντόνιο Τζιοβινάζι.

rosberg-tv-pole-aus640
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Νίκο Ρόσμπεργκ παρακολουθούσε τις δοκιμές της Αυστραλίας.

Το ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών βρήκε όλους τους οδηγούς να επιχειρούν χρησιμοποιώντας την πάρα πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Μόνο οι Φέτελ και Ράικονεν έκαναν μια προσπάθεια με την πολύ μαλακή. Θυμίζουμε πως στην Αυστραλία λόγω του ότι τα ελαστικά είναι καινούργια όλοι οι οδηγοί έχουν τα ίδια σετ: 7 πάρα πολύ μαλακής γόμας, 4 πολύ μαλακής γόμας, 2 μαλακής γόμας. Ταχύτερος όλων στην 1η περίοδο ήταν ο Χάμιλτον με 1:24.191.
Ο Ράικονεν που έκανε δεύτερη προσπάθεια με την πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν πολύ κοντά του ενώ εντυπωσίασε ο Τζιοβινάζι που κατάφερε να κινηθεί σε εφάμιλλο ρυθμό με τον Μάρκους Έρικσον παρότι μέχρι χτες δεν είχε ιδέα ότι μπορεί να βρεθεί στη θέση του οδηγού. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Τζιοβινάζι (Sauber), Μάγκνουσεν (Ηaas), Στρολ (Williams), Βαντούρν (McLaren), Πάλμερ (Renault).

Η αντίστροφη μέτρηση του Q2 βρήκε τους υπόλοιπους 15 οδηγούς στη μάχη για τη δεκάδα. Ταχύτερος στην πρώτη προσπάθεια ήταν ο Βάλτερι Μπότας με 1:23.215 ενώ οι Χάμιλτον, Ράικονεν και Φέτελ βρίσκονταν κοντά του. Ο Χάμιλτον στο ίδιο δέκατο, οι Ferrari δυο δέκατα πίσω. Στην 5η και 6η θέση όπως αναμένονταν οι δυο Red Bull των Ρικιάρντο και Φερστάπεν. Ο έμπειρος Μάσα με τη Williams ήταν επίσης στην 7η θέση παρότι το πρωί αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα που καταπονούνται ιδιαίτερα στο Άλμπερτ Παρκ. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν οι Χούλκενμπεργκ (Renault), Πέρεζ (Force India), Αλόνσο (McLaren), Έρικσον (Sauber),  Οκόν (Force India). Ο Αλόνσο ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα πως υπήρξε απώλεια ισχύος στην υβριδική μηχανή της Honda.

riccia-aus17-qualcrash-a640
Ο Ρικιάρντο έβγαλε την RB13 στο Q3.

Στη μάχη της pole μπήκαν Mercedes, Ferrari, Red Bull, Toro Roso, η Williams του Μάσα και η Haas του Γκροζάν. Ταχύτερος όλων στην πρώτη προσπάθεια ήταν ο Χάμιλτον με χρόνο 1:22.496. Ο Ρικιάρντο έχασε τον έλεγχο στη στροφή 14 και χτύπησε με το πίσω μέρος του μονοθεσίου στις μπαριέρες. Αυτό έδωσε τέλος στην προσπάθειά του, αύριο εκκινεί 10ος και σίγουρα οι μηχανικοί του θα έχουν πολύ δουλειά απόψε το βράδυ στο Άλμπερτ Παρκ. Ο αλυτάρχης του αγώνα αναγκάστηκε να βγάλει την κόκκινη σημαία και να διακόψει τη διαδικασία μέχρι να καθαριστεί το συγκεκριμένο σημείο και να απομακρυνθεί η RB13.
Στη δεύτερη προσπάθεια ο Χάμιλτον βελτίωσε το χρόνο του σπάζοντας το 1:22.5. Έτσι πήρε μια ακόμη pole position ξεκινώντας δυνατά τη χρονιά. Ο Φέτελ την ύστατη στιγμή μπόρεσε για ελάχιστα χιλιοστά να περάσει το Μπότας και να βρεθεί δίπλα στο Χάμιλτον στην αυριανή εκκίνηση. Απογοήτευση από το Ράικονεν που την κρίσιμη στιγμή δεν μπόρεσε να κάνει έναν αλάνθαστο γρήγορο γύρο.

Συνολικά οι χρόνοι στις κατατακτήριες δοκιμές είναι:
Australia-Q3-Times640

Καθότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι οι ομάδες να βρουν το ιδανικό σετάρισμα στα νέα μονοθέσια οι έμπειροι/ικανοί οδηγοί έκαναν τη διαφορά στο Άλμπερτ Παρκ. Αξίζει να δει κανείς πόσο πιο γρήγορος ήταν ο Χούλκενμπεργκ από τον Πάλμερ, ο Φέτελ από το Ράικονεν, ο Αλόνσο από το Βαντούρν, ο Μάσα από το Στρολ, ο Γκροζάν από τον Μάγκνουσεν.

Ο Χάμιλτον που πήρε σήμερα την 62η pole της καριέρας του και την 6η στο Άλμπερτ Παρκ σε 11 αγώνες τόνισε μετά τη λήξη της διαδικασίας και ενόψει του αυριανού αγώνα: “Πάει πολύ καλά ως τώρα το Σαββατοκύριακό μας. Νιώθω σα να ήταν χτες όταν ήρθα για πρώτη φορά εδώ το 2007. Καμαρώνω για την ομάδα μας. Οι αλλαγές είναι σημαντικές και αποτελούν μεγάλη πρόκληση για μας. Ανυπομονώ για τον αγώνα. Νομίζω ότι είναι ελάχιστη η διαφορά με τη Ferrari. Αύριο θα φανεί η δουλειά που κάναμε το χειμώνα και στις δοκιμές εξέλιξης“.

vettel-aus17-d640

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ που κατάφερε να περάσει το Βάλτερι Μπότας τόνισε: “Αν δει κανείς 12 μήνες πίσω αντιλαμβάνεται πόσο έχουμε προοδεύσει”. Ο Φέτελ χαρακτήρισε την προσπάθειά του “καλή ανάκαμψη” από χτες. Οι κόκκινοι είχαν θέμα με το σετάρισμα του μονοθεσίου που λύθηκε χτες το βράδυ. Ο Ράικονεν έκανε την αυτοκριτική του: ” Έκανα περίπλοκη τη ζωή μου από την πρώτη περίοδο. Δεν κατάφερα να ενώσω τρία γρήγορα κομμάτια σ’ ένα γύρο. Το μονοθέσιο είναι καλό, πρέπει να τα πάω καλύτερα”.

Ο αγώνας εκκινεί αύριο στις 08:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από την Cosmote TV. Η ΕΡΤ θα δείξει δοκιμές και αγώνα σε μαγνητοσκόπηση αύριο στις 14:00.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto