Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

GP Αυστραλίας: Μπορούσε να κερδίσει ο Vettel;

Ελλάδα 1:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

GP Αυστραλίας: Μπορούσε να κερδίσει ο Vettel;

FORMULA 1

GP Αυστραλίας: Μπορούσε να κερδίσει ο Vettel;

FORMULA 1

Η ενδελεχής ανάλυση του αγώνα δείχνει ξεκάθαρα τη δυναμική των ομάδων αλλά και το ποιος είναι φέτος φαβορί για τίτλο. Χτες στο Άλμπερτ Παρκ ο Φέτελ πήρε κεφάλι στην εκκίνηση και άρχισε ν’ απομακρύνεται ενώ πίσω του βρίσκονταν ο Ράικονεν.

Advertisement
Advertisement

TOY ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο Ρόσμπεργκ έχασε μια θέση και ο Χάμιλτον ήταν 5ος. Ο αγώνας φάνηκε να εξελίσσεται υπέρ της Ferrari ως τη στιγμή που ο Φέτελ έκανε το πρώτο του πιτ στοπ στον 13ο γύρο και έβαλε ξανά την πολύ μαλακή γόμα. Σ’ αυτό το σημείο ήταν προφανές πως η Ferrari έριξε λευκή πετσέτα.

Οι διαθέσιμες γόμες στην Αυστραλία ήταν η πολύ μαλακή (κόκκινη), η μαλακή (κίτρινη) και η μέση (άσπρη). Απ’ αυτές η κόκκινη και η άσπρη δουλεύουν καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (low working range) ενώ η κίτρινη είναι σχεδιασμένη για πιο ψηλές θερμοκρασίες.
Στην Αυστραλία η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος ήταν από 26 – 38 βαθμούς Κελσίου, ξεκίνησε ψηλά και έπεφτε όσο προχωρούσε το απόγευμα. Οπότε ταίριαζαν καλύτερα οι γόμες (κόκκινη, άσπρη) low working range.

Advertisement
Advertisement

Pirelli-australia16-info-review-a640tall

Ο Χάμιλτον έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο γύρο και συμπλήρωσε μ’ αυτή  41 γύρους ως το φινάλε. Αυτό δεν έγινε τυχαία στη Mercedes στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη επικέντρωσαν την προσοχή τους σε δυο γόμες. Στη μεσαία (άσπρη) και στη μαλακή (κίτρινη). Ο λόγος απλός αυτές είναι οι βασικές αγωνιστικές γόμες. Παρότι υπάρχουν πέντε διαφορετικές γόμες στη γκάμα της Pirelli (Πάρα πολύ μαλακή, Πολύ μαλακή, Μαλακή, Μέση, Σκληρή) και τρεις διαθέσιμες σε κάθε αγώνα είναι δεδομένο ότι η μαλακή και η μέση θα είναι διαθέσιμες σχεδόν σε όλους τους αγώνες. Οπωσδήποτε σε κάθε αγώνα θα είναι διαθέσιμη μια εκ των δυο.
Δείτε τον προκαθορισμό των γομών για τους επόμενους αγώνες.

Οι W07 είναι λοιπόν σεταρισμένες για να βάζουν πολλούς γύρους με τη μέση γόμα σε ρυθμό αγώνα. Όταν λοιπόν ο Φέτελ περνούσε λίγο μετά την επανεκκίνηση του αγώνα το Χάμιλτον σα σταματημένο λίγοι κατανοούσαν πως ο Γερμανός ήταν πολύ πίσω από το Βρετανό και προσπαθούσε να «φτιάξει» διαφορά ενός πιτ στοπ. Την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον το μόνο που είχε στο μυαλό του ήταν να προστατεύσει το πίσω αριστερά ελαστικό (σ.σ: αυτό φθείρεται πρώτα λόγω της διαμόρφωσης της πίστας στην Αυστραλία) για να τερματίσει χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών. Ο Χάμιλτον υιοθέτησε αυτή τη στρατηγική για να απεγκλωβιστεί από τις Toro Rosso που ήταν μπροστά του μετά την επανεκκίνηση.

Advertisement

Pirelli-australia16-info-review-b640tall

Ο Ρόσμπεργκ άλλαξε λάστιχα πιο νωρίς από Χάμιλτον και Φέτελ. Έβαλε τη μαλακή γόμα στον 12ο γύρο προφανώς οι άνθρωποι της Mercedes ήθελαν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητά της όσο ακόμη βολεύονταν από τη θερμοκρασία οδοστρώματος που έπεφτε η “high working range” κίτρινη γόμα.

Advertisement

Στη διακοπή του αγώνα ο Ρόσμπεργκ έβαλε τη μέση γόμα και πήγε μ’ αυτήν 39 γύρους. Μάλιστα σε κάποιες στιγμές ο ρυθμός του ήταν τρομακτικά γρήγορος εφάμιλλος  μ’ αυτόν της Ferrari που φορούσε την πιο γρήγορη κατά 1.2sec πολύ μαλακή γόμα.

Ο Φέτελ ακολούθησε στρατηγική 3 αλλαγών. Χρησιμοποίησε από την εκκίνηση ως το τέλος 3 σετ πολύ μαλακής γόμας και ένα σετ μαλακής γόμας. Η αγωνία της Ferrari να μεγιστοποιήσει τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας αλλά και η αρκετή δουλειά που έριξαν στη Scuderia στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης μ’ αυτή τη γόμα δείχνει και τη φετινή στόχευση του μονοθεσίου. Μιλώντας σχετικά μετά τον αγώνα ο Φέτελ είπε: «Πιθανόν θα μπορούσαμε να είχαμε επιλέξει καλύτερη στρατηγική. Στο τέλος έπρεπε ν’ αλλάξω ελαστικά αλλά δεν μπορούσα να εκμεταλλευτώ πλήρως την ταχύτητα της μαλακής γόμας. Ήμουν πιο γρήγορος, αλλά όχι αρκετά γρήγορος για να τους περάσω. Πιθανόν η πολύ μαλακή γόμα δεν άντεξε όσο περιμέναμε. Σίγουρα η διακοπή δε μας βοήθησε». Ο Φέτελ συμπλήρωσε 17 γύρους με τη πολύ μαλακή γόμα, περισσότερους από κάθε άλλο οδηγό.


Στο βάθρο όπως και πέρυσι στο Άλμπερτ Παρκ, Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Φέτελ

Advertisement

Εκτιμούμε πως γενικά φέτος οι κόκκινοι έχουν σετάρει την SF16-H για παραπάνω pit stop και χρήση των πιο μαλακών διαθέσιμων γομών. Το αντίθετο πιστεύουμε ότι θα κάνουμε φέτος οι ασημί, οι Mercedes θα μεγιστοποιούν τη χρήση της μέσης ή της μαλακής γόμας και θα κάνουν λιγότερα πιτ στοπ. Αν όντως επαληθευτεί αυτό, πιθανόν η τακτική αυτή να ταιριάζει καλύτερα στο οδηγικό στυλ του Ρόσμπεργκ.

Λέτε να δούμε φέτος το Νίκο Ρόσμπεργκ πρωταθλητή με τη Mercedes;