Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Formula 1: H Ferrari είναι έτοιμη για ένα δυνατό come back!

Ελλάδα 18:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Formula 1: H Ferrari είναι έτοιμη για ένα δυνατό come back!

FORMULA 1

Formula 1: H Ferrari είναι έτοιμη για ένα δυνατό come back!

FORMULA 1

Η αγωνιστική ομάδα της Ferrari έχει μάθει από τα λάθη της και ότι έγινε από το 2020 και μετά. Παρά την αναγνώριση και την μικρή επιτυχία, η SF21 ήταν ένα πολύ καλό αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος Laurent Meckies κοιτάζει μπροστά στη σεζόν του 2022.

Advertisement
Advertisement

Η Ferrari τελείωσε μία δεύτερη συνεχόμενη σεζόν χωρίς νίκη. Αυτό συνέβη για τελευταία φορά στην Scuderia μεταξύ 1991 και 1993. Όμως στην ομάδα κοιτάζουν πίσω με ικανοποίηση σε μια σεζόν κατά την οποία η πτωτική τάση του 2020 σταμάτησε και ξεκίνησε μία άνοδος.

Στόχος της ομάδας από το Maranello, είναι οι νίκες και οι τίτλοι, αλλά σε πρώτο βήμα, η τρίτη θέση στο Παγκόσμιο Κύπελλο ήταν επιτυχία. «Η μάχη για την τρίτη θέση με τη McLaren έχει οξύνει τις αισθήσεις μας και μας έχει κάνει δυνατούς», εξηγεί ο Laurent Meckies.

Μετά τη σεζόν του 2020 υπήρχε μόνο μία κατεύθυνση για τη Ferrari αυτή της ανόδου. «Είχαμε ελλείμματα παντού. Στον κινητήρα, την αεροδυναμική, τη διαχείριση των ελαστικών» », παραδέχεται εκ των υστέρων ο Meckies και προσθέτει: « Η συσχέτιση μεταξύ των δεδομένων και του αγώνα δεν ήταν σωστή, οι οδηγοί δεν εμπιστεύονταν το αυτοκίνητό τους, το οποίο δεν έκανε αυτό που έπρεπε. Οι δοκιμές δεν πήγαιναν καλά και έτσι ήμασταν πάντα αναγκασμένοι να αντιδρούμε στην πίστα».

Advertisement
Advertisement

Με τόσα πολλά λάθη η Ferrari θα ήθελε να ανατρέψει τα πάντα, αλλά αυτό δεν ήταν δυνατό μέσα στην χρονιά. Έπρεπε να σκεφτούν προσεκτικά τι θα άλλαζε. Έτσι άλλαξαν το περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων και τον πίσω άξονα. Ήταν μια αλλαγή για χάρη της αεροδυναμικής.

Αν η ομάδα είχε ελευθερία, θα άλλαζε το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ειδικά τη “μύτη”, η οποία εξακολουθεί να είναι σχετικά φαρδιά και ογκώδης σε σύγκριση με αυτή της Mercedes, της Red Bull ή της McLaren.

Advertisement

Ακόμη και οι δοκιμές πριν από τη σεζόν έδειξαν ότι η Ferrari SF21 ήταν καλύτερη από την SF1000 σχεδόν σε κάθε τομέα. Ο κινητήρας είχε περισσότερη ισχύ, το αυτοκίνητο περισσότερη κάθετη δύναμη. Οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν όσον αφορά την αεροδυναμική απόδοση και τη σταθερότητα.

Advertisement

Έγινε ένα σημαντικό βήμα με τον κινητήρα, αλλά αποδείχθηκε ανεπαρκές επειδή η Mercedes και η Honda είχαν σημειώσει μεγαλύτερη εξέλιξη. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που η Ferrari αναβάθμισε το υβριδικό της σύστημα από το Ρωσικό GP και μετά. Το χάσμα δεν έχει κλείσει ακόμα, αλλά έχει γίνει και πάλι ένα βήμα προς την κορυφή.

Η αναβάθμιση της μονάδας λέγεται ότι έφερε το τελικό αποτέλεσμα 0,15 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Επιπλέον, έδωσε περισσότερη ελευθερία στη ρύθμιση του μονοθεσίου, επειδή δεν χρειαζόταν πλέον να αλλάξουν δραματικά οι αεροδυναμικές ρυθμίσεις για χάρη της μέγιστης ταχύτητας. Ειδικά σε αγώνες, όπου η κίνηση παρείχε περισσότερη ηλεκτρική ισχύ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Advertisement

Το Παζλ της υψηλής φθοράς των ελαστικών

Το αυτοκίνητο ήταν καλύτερο στις αργές στροφές παρά στις γρήγορες. Αυτό υπογραμμίζεται από τις δύο pole position του Charles Leclerc στο Μόντε Κάρλο και το Μπακού και τη δεύτερη αρχική θέση του Carlos Sainz στο Σότσι.

Η SF21 παρήγαγε επαρκή θερμοκρασία ελαστικού σε διαδρομές με κυρίως αργές στροφές. Αυτός μπορεί επίσης να ήταν ένας από τους λόγους για την αδυναμία του αυτοκινήτου. «Συχνά είχαμε μεγαλύτερη φθορά ελαστικών από τους αντιπάλους μας», παραδέχεται ο Meckies.

Η Ferrari χτυπήθηκε ιδιαίτερα σκληρά στο γαλλικό GP. Οι δύο οδηγοί της πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού, αλλά κανένας στην πρώτη δεκάδα. Ο Leclerc και ο Sainz έχασαν από τον ανταγωνισμό στους τελευταίους γύρους.

«Κάναμε τεράστια δουλειά στην επίλυση του προβλήματος στα εργαλεία προσομοίωσής μας. Όλοι ρωτούσαν πώς μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα την ενέργεια που καταναλώνεται στα ελαστικά», λέει ο Meckies, αλλά επίσης παραδέχεται: «Έχουμε βελτιωθήκαμε σε αυτόν τον τομέα, αλλά ακόμα δεν είμαστε ευχαριστημένοι με αυτό. Ειδικά σε κάποιες πίστες όπου τα μπροστινά ελαστικά είχαν μεγάλο ρόλο, δυσκολευτήκαμε ανεξάρτητα από τη σύνθεση τους».

Τα ατυχήματα

Η Ferrari κατέγραψε υψηλό επίπεδο φθοράς υλικού την περασμένη σεζόν. Ο Leclerc και ο Sainz προσγειώθηκαν δέκα φορές στα προστατευτικά κιγκλιδώματα όταν ξεπέρασαν το όριο, με αντίστοιχα υψηλό κόστος επισκευών.

Σύμφωνα με τον Meckies, αυτό δεν ήταν σημάδι ότι η SF21 ήταν δύσκολο να οδηγηθεί στο όριο. «Ενθαρρύναμε τους οδηγούς μας να ξεπεράσουν τα όρια. Επειδή ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο, μας βοηθά να προχωρήσουμε. Φέτος υπήρξε σχετικά μικρή εξέλιξη στο αυτοκίνητο. Μπορέσαμε να διαχειριστούμε καλύτερα τα ατυχήματα όσον αφορά τον προϋπολογισμό. Αυτό θα είναι διαφορετικό το 2022. Χρειαζόμαστε όλα τα χρήματα για την ανάπτυξη οχημάτων».

Περισσότερες αναβαθμίσεις από το 2021, λιγότερες από το 2019

Στο πρώτο προσχέδιο, παρά τη σημαντικά λιγότερη ελευθερία για τους μηχανικούς, ο Meckies εξακολουθεί να αναμένει ορατές διαφορές στα αυτοκίνητα. «Μετά από έξι εβδομάδες θα είναι λιγότερες και μέχρι το 2023 τα αυτοκίνητα θα είναι σχεδόν ίδια

Η επανεκκίνηση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για όλους να βελτιωθούν. Οι προσδοκίες είναι υψηλές, όπως και η ένταση. «Δεν έχουμε ιδέα πού βρισκόμαστε σε σύγκριση με τους άλλους. Δεν υπάρχει καμία αναφορά. Πρέπει να βρούμε μια καλή ισορροπία μεταξύ των γρήγορων και των αργών στροφών» λέει ο Meckies και καταλήγει: «Τα αυτοκίνητα θα είναι σίγουρα πιο δύσκολα στην οδήγηση. Θα εξαρτηθεί πολύ από τον οδηγό πώς θα προσαρμοστεί σε αυτά. Ο Charles και ο Carlos φτάνουν στο στόχο τους από διαφορετικά μονοπάτια. Είναι εντελώς διαφορετικοί και με τον δικό τους τρόπο γρήγοροι».

Ο περιορισμός του προϋπολογισμού θα διαδραματίσει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο το επόμενο έτος. Επειδή περιορίζει τις ομάδες από το να αντιδρούν άμεσα σε λάθη στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη. «Υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα χρήματα για ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της σεζόν, επειδή ο συνολικός προϋπολογισμός έχει επίσης συρρικνωθεί», λέει ο Meckies. Η πρόβλεψή του: «Θα δούμε περισσότερες αναβαθμίσεις από ό,τι τη σεζόν του 2021, αλλά και λιγότερες από ό,τι το 2018 ή το 2019».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Μονακό: Ο Ricciardo προβάρει το κουστούμι του νικητή!
Πωλείται η Ferrari του Niki Lauda
Σε δημοπρασία η Ferrari του Schumacher